پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۱
۲۳
۰
نسخه چاپی

جنگ ستارگان؛درگیری جنرال موتورز و فیات کرایسلر

جنگ ستارگان؛درگیری جنرال موتورز و فیات کرایسلر
ماجرای شکایت جنرال موتورز از فیات کرایسلر دچار حواشی جدیدی از سوی قاضی این پرونده شده است.

تیتربرتر: چندماه قبل شرکت جنرال موتورز از فیات کرایسلر به اتهام فساد و پرداخت رشوه به مقام های اتحادیه کارگری آمریکا شکایت کرد.اما حالا پس از گذشت چندین ماه قاضی پرونده خواستار مذاکره دو طرف دعوی شده است و این اظهارات قاضی واکنش شدید شرکت جنرال موتورز را برانگیخته است.

ماجرای شکایت جنرال موتورز از فیات کرایسلر

ماجرای شکایت جنرال موتورز از فیات کرایسلر
ماجرای شکایت جنرال موتورز از فیات کرایسلر

شرکت جنرال‌موتورز آمریکا، از ماه نوامبر 2019 (آبان 1398) دادخواستی را در دادگاه فدرال این کشور علیه گروه خودروسازی فیات-‌کرایسلر ثبت کرده است. جی‌ام دلیل این اقدام را مشارکت فیات‌-کرایسلر در تلاش چندساله مفسدانه برای تضعیف روند مذاکرات اتحادیه‌های کارگری دانسته است که این شرکت آن را دلیل وارد آمدن میلیارد‌ها دلار زیان‌ مالی به خود در نتیجه اعتصاب ۴۰ روزه کارگران می‌داند. شایان ذکر است که اقامه دعوی جی‌ام در زمانی بسیار حساس علیه فیات‌-کرایسلر مطرح شده است که این خودروساز آمریکایی-ایتالیایی بنا دارد تا با گروه خودروسازی پژو-سیتروئن ادغام شود.

فیات‌-کرایسلر در بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داده و می‌گوید:« ما از محتوا و زمان ثبت این شکایت بسیار شگفت‌ زده‌ایم، تنها دلیل این اقدام قصد جی‌ام برای برهم زدن روند ادغام ما(فیات) با شرکت پژو است. ما با قدرت از خود در برابر این شکایت بی‌اساس دفاع می‌کنیم.» گروه خودروسازی جنرال‌موتورز در نتیجه اعتصابات کارگری با ۶ هفته اختلال در تولید و ضرر هنگفت سه میلیارد دلاری مواجه شد.

اظهارات قاضی پرونده جنرال موتورز را عصبانی کرد

اظهارات قاضی پرونده جنرال موتورز را عصبانی کرد
اظهارات قاضی پرونده جنرال موتورز را عصبانی کرد

قاضی پرونده ای که به «دعوی کلاهبرداری مدنی»‌ civil racketeering lawsuit شهرت پیدا کرده؛‌ اعتقاد دارد که مدیران عامل دو شرکت باید سر میز مذاکره بنشینند و خودشان موضوع را بین خودشان حل کنند.در این دعوی که میزان زیان و خسارت در آن مشخص نیست جنرال موتورز ادعای میلیاردها دلار جبران خسارت کرده است.

جنرال موتورز روز جمعه گذشته علیه «پال بورمان» قاضی این پرونده به دلیل این اظهار نظر شکایت کرده و خواستار تغییر وی شده است.

جنرال موتورز در بیانیه ای که از طریق ایمیل ارسال کرده گفته است: «من نسبت به اجرای عدالت احساس تعهد می کنیم و مسئولیت خود می دانیم که فساد را در صنعت خودرو افشا کنیم و زمانی که هدف این فساد ها قرار می گیریم برای احقاق حق و جبران خسارت تلاش می نماییم. عدم پیگیری عدالت، نوعی تشویق و جایزه دادن به خلاف کارانی است که به قیمت خسارت به مردم درست کار و سخت کوش تمام می شود.»

جنرال موتورز در این بیانیه گفته است این درست نیست همه گیری و شیوع کرونا و اختلافات داخلی مردم در خصوص بی عدالتی نژادی در ماجرای مرگ جورج فلوید را بهانه کرده و پرونده هایی نظیر دعوی جنرال موتورز را کم اهمیت، هدر دادن وقت، وسیله ای برای پرت کردن حواس ها از مسائل بزرگتر جلوه داد. این ها عبارت هایی بودند که قاضی بورمان روز سه شنبه گذشته هنگام استماع پرونده بیان کرده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است: «جنرال موتورز نقش حیاتی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا ایفا کرده و با انجام کارهایی مفید در جهت پیشبرد تنوع و پذیرش همه نژادها از خود نشان داده است. هیچ اقدامی در جنرال موتورز از جمله دعوی موسوم به کلاهبرداری مدنی، که به موجب آن سه تن از مدیران ارشد فیات کرایسلر متهم هستند، باعث نخواهد شد که جنرال موتورز در بقیه زمینه های بسیار مهم و حیاتی،‌ از مسئولیت های خود سر باز بزند. نه حالا و نه در آینده.»

فیات کرایسلر هم در ایمیلی بیانیه صادر کرده و گفته است که با قاضی بورمان موافق است و در چنین هنگامه و ایامی که مردم با وضعیت فوق العاده دست و پنجه نرم می کنند، به ویژه با توجه به شیوع کرونا و مرگ غم انگیز جورج فلوید،‌ زمان آن است که ما زمان و انرژی خود را صرف عدالت اجتماعی و ریشه کنی نژادپرستی کنیم.

در این بیانیه فیات کرایسلر همچنین آمده است: «از همان زمانی که این دعوی به ثبت رسید، ما گفته ایم که این ادعا پایه و اساسی ندارد. این شکایت حواس فیات کرایسلر را از مأموریتش پرت نخواهد کرد و این شرکت به ارائه خودروهای چشمگیر و هیجان انگیز از قبیل خودروهای شاسی بلند و وانت ادامه خواهد داد، راهبردهای بلند مدت خود را پی خواهد گرفت تا ارزش بیشتری برای ذی نفعان خود خلق کند و این شامل اتحاد با گروه بزرگ پ اس آ –گروه خودروسازی پژو-سیتروئن فرانسه- نیز خواهد بود. و این اتحاد ما را به مقام سوم از لحاظ گردش مالی در بین خودروسازان دنیا خواهد رساند.

مطالب مرتبط: تمام خودروها در کالیفرنیا برقی می شوند

جنرال موتورز

جنرال موتورز
جنرال موتورز

جنرال موتورز (General Motors)، یا به اختصار جی‌ام، شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در ساختمان رنسانس سنتر، در شهر دیترویت، میشیگان قرار دارد.

شرکت جنرال موتورز هم‌اکنون، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان است.این ابرشرکت، از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ میلادی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در جهان شناخته می‌شد، اما در سال ۲۰۰۸ شرکت تویوتا از آن پیشی گرفت. طبق گزارش مرکز پژوهش Navigant در اوایل سال ۲۰۱۷ شرکت جنرال موتورز پس از شرکت فورد موتور در دومین رده برترین سازندگان خودروهای خودگردان قرار دارد.

شرکت جنرال موتورز از نظر عملیاتی به ۵ بخش اصلی تفکیک می‌شود، که عبارتند از: جی‌ام آمریکای شمالی، جنرال موتورز اروپا، عملیات بین‌المللی جی‌ام، جی‌ام آمریکای جنوبی و جی‌ام فایننشل.

این کمپانی در ۳۷ کشور، دارای ۳۹۶ کارخانه تولید خودروهای سبک و سنگین است که با برندهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، هالدن عرضه می‌شوند.

هامر، ساترن، پونتیاک، ساب، اولدزموبیل و دوو نیز از مارک‌های پیشین متعلق به این شرکت به‌شمار می‌آیند. اوپل و واکسهال در سال ۲۰۱۷ به گروه پی‌اس‌ای فروخته شد. هامر نیز در سال ۲۰۱۰ به شرکت خودروسازی سیچوان چین فروخته شد. همچنین برند ساب در همین سال به اسپایکرز کار هلند واگذار شد.

فیات کرایسلر

فیات کرایسلر
فیات کرایسلر

فیات کرایسلر اتومبیلز (Fiat Chrysler Automobiles) شرکت هلدینگ خودروسازی ایتالیایی و چندملیتی است، که پس از خریداری ۱۰۰٪ درصد از سهام گروه کرایسلر توسط شرکت فیات،در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ در شهر آمستردام، هلند تأسیس شد.

دفتر مرکزی شرکت فیات کرایسلر اتومبیلز در شهر لندن، بریتانیا قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس نیویورک و بورس ایتالیا مبادله می‌شود. در ساختار گروه جدید، به ترکیب هیچکدام از دو شرکت و ساختار سازمانی آنها، تغییری ایجاد نشد و بخش فیات، با مرکزیت تورین، ایتالیا و بخش کرایسلر نیز به مرکزیت آوبرن‌هیلز، میشیگان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

شرکت خودروسازی فیات کرایسلر هم‌اکنون مدیریت بر چندین خودروساز مشهور را بر عهده دارند، این شرکت‌ها عبارتند از: فراری، مازراتی، جیپ، آلفا رومئو، دوج، آبارت، کرایسلر موتورز، فیات اتومبیلز، فیات پروفشنال، لانچیا، رم تراکس و استریت اند ریسینگ تکنولوژی، همچنین فیات و کرایسلر.

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 23
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری