پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۰:۳۰
۱۶
۰
نسخه چاپی
بیوگرافی مهدی علیپور

بازیگر نقش آیدین در سریال دخترم نرگس کیست؟

بیوگرافی مهدی علیپور
در این مطلب به بیوگرافی مهدی علیپور بازیگر نقش آیدین در سریال دخترم نرگس می پردازیم.

تیتربرتر: سریال دخترم نرگس این روزها از شبکه یک سیما در حال پخش است که مهدی علیپور بازیگر و تهیه کننده اهل صومعه سرا نقش آیدین را در این سریال بازی می کند. پیش تر این بازیگر در سریالهای موفقی چون شهرزاد و در حاشیه نیز بازی کرده بود.

بیوگرافی آیدین در سریال دخترم نرگس

بیوگرافی آیدین در سریال دخترم نرگس
بیوگرافی آیدین در سریال دخترم نرگس

مهدی علیپور ، متولد سال ۱۳۶۱ در شهرستان صومعه سرا بوده و فرزند آخر یک خانواده ۵ نفری می باشد. فارغ التحصیل رشته نقشه کشی صنعتی از دانشگاه آزاد تهران است.

وی در جدیدترین کار تلویزیونی خود در سریال دخترم نرگس در نقش آیدین ایفای نقش کرده است این سریال هرشب از شبکه یک سیما از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه به روی آنتن رود، در این سریال مهدی علیپور در کنار حسین سحرخیز ،رحیم‌نوروزی، محمود پاک نیت و... به ایفای نقش می پردازد.

آثار هنری بازیگر آیدین در سریال دخترم نرگس

آثار هنری بازیگر آیدین در سریال دخترم نرگس
آثار هنری بازیگر آیدین در سریال دخترم نرگس

 از مهم‌ترین آثار مهدی علیپور می‌توان به بازیگری در سریال شهرزاد 1، سریال آسپرین و سریال در حاشیه 2 اشاره کرد.

مهدی علیپور نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1388 در فیلم کیفر به کارگردانی حسن فتحی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شهرزاد 1، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهدی علیپور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مریلا زارعی، هانیه توسلی، مصطفی زمانی و امیر جعفری را تجربه کرد.

مهدی علیپور در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 سریال مهم تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم مهدی علیپور در این سال، بازیگری در سریال شهرزاد 1 به کارگردانی حسن فتحی و سریال در حاشیه 2 به کارگردانی مهران مدیری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهدی علیپور بازی در سریال شهرزاد 1 بوده است. مهدی علیپور سال 1394 سریال شهرزاد 1 نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. مهدی علیپور توانست با بازی در سریال شهرزاد 1 تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی و مصطفی زمانی بر تجارب او افزود.

مهدی علیپور
مهدی علیپور

مهدی علیپور علاوه‌بر سریال شهرزاد سال 1395 در سریال آسپرین نیز بازی کرده است. مهدی علیپور این‌بار با فرهاد نجفی یعنی کارگردان سریال آسپرین و هنرمندانی چون علیرام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی و فرخ نعمتی همکاری داشت.

در این سال‌ها مهدی علیپور با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید هاشم‌پور با 2 مرتبه، علی گلبهاران با 2 مرتبه، مهران نائل با 2 مرتبه، ساناز نیکنام با 2 مرتبه و امیرحسین فتحی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با مهدی علیپور داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مهدی علیپور آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. مهدی علیپور را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 60% آثار وی تلویزیونی و 40% آثارش سینمایی است. در واقع مهدی علیپور از مجموع 5 اثری که در کارنامه دارد، در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال آسپرین، سریال شهرزاد 1 و سریال در حاشیه 2 نام‌های و در 2 اثر در سینما با نام‌های فیلم آزمایشگاه و فیلم کیفر بازی کرده است.

مطالب مرتبط: بازیگر نقش نرگس در سریال دخترم نرگس کیست؟

فیلم شناسی مهدی علیپور

فیلم شناسی مهدی علیپور
فیلم شناسی مهدی علیپور

 

  • دنیای کوچک
  • یار در خانه
  • فرزند چهارم
  • آسپرین فریبرز ۱۳۹۵
  • بوسیدن روی ماه ۱۳۹۰
  • سریال دخترم نرگس
  • آزمایشگاه
  • فیلم سینمایی پرواز ۹۵۶
  • سریال در حاشیه ۲
  • سریال شهرزاد
  • فیلم پرش بلند
  • سریال بیم و امید
  • سریال کام شیرین
  • تله فیلم چند قدم نزدیکتر

همزیستی اقوام در سریال دخترم ‌نرگس

همزیستی اقوام در سریال دخترم ‌نرگس
همزیستی اقوام در سریال دخترم ‌نرگس

سلیمان‌پور تهیه کننده سریال دخترم‌نرگس بیان کرد: اولویت این سریال به ترتیب بیشتر، پرداختن به موضوع همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان، رونق تولید و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی با اشاره به هزینه‌های تولید این سریال اظهار داشت: هزینه ساخت دخترم نرگس به صورت متمرکز از تهران تزریق شده اما هزینه‌های آن بسیار بیشتر از پروژه‌های مشابه ملی بوده است.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه این تصور وجود دارد که شاید در شهرستان‌های هزینه‌های تولید کمتر باشد تصریح کرد: بی‌شک بازیگران و عوامل بومی ایثار کرده و زحمت می‌کشند اما بازیگران ملی به صورت حرفه‌ای به این قضیه نگاه می‌کنند.

هزینه تولید بالا سریال در شهرستان

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان هزینه تولید نسبت به تهران بیشتر است افزود: در پایتخت، بازیگر در خانه خود استراحت و اسکان می‌یابد و یا با خودروی خود جا به جا می‌شود اما حمل و نقل از شهرستان به تهران از طریق هوایی بوده و برخی بازیگران نیز بین چهار تا پنج ماه در ارومیه اسکان یافته‌اند و همین خود هزینه‌ها را افزایش داده است.

تهیه کننده سریال دخترم‌نرگس با اشاره به اینکه نویسندگی و کارگردانی سریال دخترم نرگس بر عهده باقر پیران بوده است گفت: داود سلیمان‌پور و سیدحسن فرخی نیز به صورت مشترک تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین مدیر صدابرداری بر عهده محمدرضا مرتضایی، چهره‌پرداز مسعود رئیس‌الساداتی، مسئول لباس خانم بابک، مدیر روابط عمومی شراره مظلومی فرد و عکاس مهران طیب‌فر، گروه برنامه ریز محمد رحمانیان و مدیر فیلمبرداری سروش مرشدیان بوده است.

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 16
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری