پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۲۲:۳۰
۱۵
۰
نسخه چاپی

فیلم|طرز تهیه فوری پنیر خانگی!

فیلم|طرز تهیه فوری پنیر خانگی!
تیتربرتر در ادامه به طرز تهیه پنیر خانگی پرداخته است با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ پنیر یکی از مواد غذایی است که بیشتر در صبحانه سرو می شود اما خیلی ها به دنبال یادگرفتن طرز تهیه پنیر خانگی هستند که در ادامه به آموزش طرز تهیه پنیر خانگی می پردازیم.

طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو

طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو
طرز تهیه پنیر خانگی با آبلیمو

 

  • شیر 8 لیوان
  • ماست 1/4 لیوان
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

شما می توانید با استفاده از آبلیمو در منزل پنیر تهیه کنید. برای اینکار باید شیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.  پس از اینکه شیر جوشید آن را از روی حرارت برداشته و ماست و آبلیمو را به آن اضافه کنید. حال آن را خوب هم بزنید تا شیرتان تکه تکه شود.

در این مرحله از آموزش پنیر وقتی که شیر شما خوب تکه تکه شد یا به عبارتی قسمت های جامد و مایع آن از هم جدا شدند، باید یک پارچه توری را داخل ظرف بزرگی بگذارید. حالا در این قسمت شیر دلمه شده (تکه تکه شده) را داخل توری بریزید. سوراخ توری شما نه باید آن قدر بزرگ باشد که تکه های شیر دلمه شده از آن عبور کند و نه آنقدر ریز که آبها نتوانند از توری رد شوند.

خب حالا باید پارچه توری را از اطراف با دست بگیرید و درب آن را جمع کرده و ببندید. سریع حدود 5 ثانیه آن را زیر شیر آب بگیرید تا طعم آبلیمو از پنیر بیرون بیاید. سپس پارچه را از جایی آویزان کنید تا اب اضافی خارج شود. می توانید کمی با دست تان به این کار کمک کنید. یعنی با دست فشار دهید تا آبها خارج شوند.

حالا کیسه را باید بعد از 30 دقیقه روی سطح صافی بگذارید. سپس روی کیسه جسمی سنگین بگذارید (میتوانید 2 – 3 قابلمه یا یک تکه سنگ بزرگ تمیز بگذارید).

حال نیم ساعت صبر کنید. سپس پنیر را از پارچه در بیاورید و به اندازه های دلخواه ببرید.

بیشتر بخوانید: نان زعتر لبنانی را چگونه درست کنم؟

 طرز تهیه پنیر خانگی با ماست

 طرز تهیه پنیر خانگی با ماست
 طرز تهیه پنیر خانگی با ماست

 

  • شیر: یک کیلو
  • ماست: 4 قاشق غذاخوری

برای تهیه پنیر خانگی با شیر و ماست اول از همه شیر را بجوشانید. وقتی شیر جوش آمد زیر حرارت را کم کرده و 4 قاشق ماست به آن اضافه بکنید.

حال حدود هفت دقیقه شیر و ماست را هم بزنید تا شیر بریده و تکه تکه شود. بقیه مراحل شبیه روش قبل است.

یعنی باید شیر را در توری بریزید تا آب آن جدا شود. سپس درب توری را بسته و از جایی آویزان کنید تا باز هم آب آن خارح شود. دوباره کیسه را روی سطحی گذاشته و جسم سنگینی روی آن بگذارید تا باز هم آبش کامل خارج شود. حال پنیر شما آماده است و باید آن را ببرید.

 طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

 طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه
 طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه

 

  • شیر: یک کیلو
  • سرکه: 3 قاشق غذاخوری

برای تهیه پنیر با سرکه باید شیرا را جوش آورید. وقتی شیر جوش آمد زیر آن را خاموش کرده و سپس 3 قاشق سرکه به آن اضافه کنید. حال آن را خوب به هم بزنید تا شیر بریده شود.بقیه مراحل شبیه روشهای قبل است.

بیشتر بخوانید: فیلم| طرز تهیه ته‌دیگ ایرانی!

 طرز تهیه پنیر خانگی با مایه پنیر

 طرز تهیه پنیر خانگی با مایه پنیر
 طرز تهیه پنیر خانگی با مایه پنیر

 

  • شیر: یک کیلو
  • مایه پنیر: یک دوم قاشق چایخوری

برای تهیه پنیر با مایه پنیر باید شیر را بجوشانید. سپس آن را کنار بگذارید قدری خنک شود. به حدی که دمای آن کمی بیشتر از دمای بدن شود. در این مرحله مایه پنیر را در آن بریزید و صبر کنید تا کم کم شیر به پنیر تبدیل شود (زمان لازم جهت تهیه این پنیر 15 دقیقه است)‌. حال پنیر شما آماده است و باید آن را ببرید.

فیلم طرز تهیه پنیر خانگی 

 

خواص پنیر

خواص پنیر
خواص پنیر

 

یکی از خواص پنیر این است که غنی از کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن و پروتئین است. برخی از پنیرهای دارای ویتامین و انواع باکتری‌های مفید برای هضم غذا نیز می‌باشند. پنیر مزایای سلامتی فراوان و اثبات شده‌ای در خود دارد.

شما با خوردن پنیر استخوان‌های سالم، چربی مفید برای بدن، قلب سالم‌تر، منبع مناسب برای پروتئین، پیشگیری از بروز سرطان، کربوهیدرات کافی، دریافت کلسیم برای داشتن استخوان‌های و دندان‌های سالم‌تر به همراه کاهش سطح استرس خواهید داشت. علاوه بر این خوردن پنیر، برخلاف آنچه که مردم تصور می‌کنند به عملکرد مغز و سلامتی روده نیز کمک می‌کند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 15
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری