پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۴
۱۵
۰
نسخه چاپی

بیوگرافی المیرا دهقانی+عکس

بیوگرافی المیرا دهقانی+عکس
در ادامه به معرفی یکی از بازیگران جوان پرتلاش و با آتیه می پردازیم.

تیتربرتر؛ المیرا دهقانی یکی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون است که در چند سریال اخیر از جمله، فیلم لحظه گرگ و میش،هشت و نیم دقیقه و ... ایفای نقش کرده در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

بیوگرافی المیرا دهقانی

بیوگرافی المیرا دهقانی
بیوگرافی المیرا دهقانی

 

المیرا دهقانی متولد 5 شهریور 1370 در شیراز، بازیگر است.

تحصیلات المیرا دهقانی

تحصیلات المیرا دهقانی
تحصیلات المیرا دهقانی

 

المیرا دهقانی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته صنایع غذایی در تهران می باشد، با اینکه تحصیلات آکادمیک هنری ندارد اما با تئاتر شروع کرد و خیلی زود در تلویزیون چهره شد.

خانواده المیرا دهقانی

المیرا دهقانی، پدرش و خواهرش
المیرا دهقانی، پدرش و خواهرش

 

المیرا دهقانی در یک خانواده 6 نفره بدنیا آمده است، سه خواهر بزرگتر از خود دارد و یکی از خواهرانش در کشور ایتالیا زندگی می کند، پدرش دندانپزشک و مادرش خانه دار می باشد.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش مانلی در سریال آقازاده کیست؟

ازدواج المیرا دهقانی

ازدواج المیرا دهقانی
ازدواج المیرا دهقانی

 

المیرا دهقانی 24 ساله هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

 شروع فعالیت المیرا دهقانی

 شروع فعالیت المیرا دهقانی
 شروع فعالیت المیرا دهقانی

 

المیرا دهقانی فعالیت آموزشی و تئاتری خود را از سال 88 وقتی 18 ساله بود زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز شروع کرد با شروع فوق لیسانس در 22 سالگی به تهران رفت.

در تهران با کارگاه بازیگری محمد معتمدی بازیگری را ادامه داد. المیر دهقانی از شیراز تا تهران چندین تجربه بدست آورد که در مهترین آن با حضور در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه تهران در سال 92 بود که نظرها رو به سمت خود جلب کرد.

 المیرا دهقانی
المیرا دهقانی

 

المیرا دهقانی از همان تئاتر دانشگاه تهران توسط یکی از دستیاران شهرام شاه حسینی (کارگردان) دیده شد و بعد از تست برای بازی در سریال همه چیز آنجاست در سال 93 انتخاب شد و نقش یاسمن را بازی کرد. بازی در نمایش اکوئوس به کارگردانی محمد معتمدی که از 23 بهمن 93 اجرای آن در تئاتر باران شروع شد و چندین ماه روی صحنه رفت نوید موفقیت این بازیگر جوان را می داد.

 المیرا دهقانی
المیرا دهقانی

 

دومین تجربه المیرا دهقانی با سریال پرمخاطب 8.5 دقیقه در سال 95 بکارگردانی دوباره شهرام شاه حسینی بود، در این سریال با یک گریم سنگین نقش مریم، مادر شخصیت احسان را بازی کرد. بازی او در این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

امیرا دهقانی اولین بار در زمستان سال 97 با سریال لحظه گرگ و میش به تلویزیون آمد، او در این سریال در نقش یاسمن ایفای نقش کرد و به شهرت رسید.

المیرا دهقانی در سال 97 بعد از بازی در سریال با فیلم سینمایی فصل ماهی سفید اولین بار در این ژانر را نیز تجربه کرد، او کنار بازیگری حالا در عرصه نوازندگی سازهای بادی نیز فعال است.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش هدیه در سریال هم گناه کیست؟

مصاحبه المیرا دهقان

المیرا دهقانی در گفت‌و‌گو با «سینماسینما»، در مورد جریان انتشار این تصویر چنین توضیح داد: «آقای شاه‌حسینی چندان تمایلی نداشتند عکسی از من با گریم، پیش از نمایش بخش‌های مربوط به بازی‌ام در سریال منتشر شود و با اینکه هیچ‌گاه دلیل این موضوع را از او نخواستم، اما به نظرم هدف ایشان آن بود که انتشار تصویر من با گریم ذهنیت مخاطب را بهم نریزید.»

المیرا دهقانی در نقش زنی جذامی
المیرا دهقانی در نقش زنی جذامی

 

او ادامه داد: «من در این سریال در نقش زنی جذامی و مسن‌تر از خودم بازی کرده بودم. تصور می‌کنم آقای شاه‌حسینی نمی‌خواستند با انتشار عکس من قبل از پخش سریال برای مخاطب ذهنیت ساخته شود و اختلاف سنی خود من و نقش روشن شود تا به این ترتیب در تاثیرگذاری و باروپذیری نقش خدشه‌ای وارد نشود.»

المیرا دهقانی گفت: «اما نمی‌دانم به چه ترتیب بود که عکس من با گریم در فضای مجازی انتشار پیدا کرد. نکته در اینجا بود که حتی اسم من به عنوان صاحب عکس هم مطرح نشد و عکس به اسم بازیگر دیگری که اغلب خانم مهناز افشار نامیده شد در فضای مجازی منتشر شد. من این مساله را ناشی از شیطنت‌های فضای مجازی می‌دانم.»

المیرا دهقانی در نقش زنی جذامی
المیرا دهقانی در نقش زنی جذامی

او در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل خودش بعد از انتشار این عکس در صفحات مجازی رفع ابهام نکرد و توضیحی نداد، گفت: «لذت بازی در نقشی بسیار مسن‌تر از خودم و همچنین با بیماری جذام آنقدر بود که نمی‌خواستم چیزی به آن خدشه وارد کند. دوست نداشتم از اصل ماجرا که بازی‌ام در سریال بود دور شود و انرژی‌ام را برای توضیح دادن در این مورد بگذارم. نمی‌توانستم به تک‌تک آدم‌هایی که آن عکس را پخش می‌کردند بگویم اشتباه می‌کنید و من صاحب عکس هستم، بنابراین بهتر بود سکوت کنم چون باور داشتم بالاخره روشن می‌شود که اشتباهی در کار بوده است.»

المیرا دهقانی بازیگری را از شیراز و در سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است. او در پاسخ به این سئوال که بعد از این تجربه آیا تصور می‌کند یافتن مسیر خود در میان بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون دشوارتر از گذشته است،‌ گفت: « از سال ۸۸ بازیگری را شروع کردم و سال ۹۲ با نمایش «پورتره ناتمام از کلاغ سفید» در تهران وارد فضای بازیگری شدم. از زمانی که وارد تهران شدم متوجه شدم که در مسیر خیلی سخت هستم. سر و کله زدن در محیطی که هستم کار بسیار دشواری است. یک مدت که گذشت فهمیدم بهتر است سرم به کار خودم باشد و این نکته را دریافتم که اگر خوب باشی و خوب کار کنی دیده می‌شوی.»

المیرا دهقانی ادامه داد: « هیچ وقت آن‌طور عجول نیستم که کسی را کنار بزنم. نکته دیگری که در این مدت درک کردم این بود که قرار نیست همیشه در دو حالت حمله یا دفاع باشم بالاخره امور پیش می‌رود و لازم نیست همواره در حال سروکله زدن با افراد باشم. من هم مثل هر بازیگری دوست دارم علاوه بر تلاش خودم شانس و اقبال همراهی‌ام کند و کارم بهتر دیده شود.

حالا اینکه در این مرحله عکس من به اسم فرد دیگری منتشر می‌شود، خیلی خوشایند نیست، اما در عین حال نکته‌ای هم نیست که خیلی روی آن متمرکز شوم. بالاخره مخاطب بازی من را در سریال دیده و حالا می‌داند من آن نقش را بازی کرده‌ام.»

این بازیگر در مورد اینکه آیا بعد از انتشار عکس شکل حضور او در سریال تغییر کرد، گفت: «از ابتدا هم قرار بود در بخش‌هایی از کار صورت من معلوم باشد و زمانی هم روبندی وجود داشته باشد. به همین ترتیب عمل شد و انتشار عکس تاثیری در تصمیماتی که از قبل برای این نقش گرفته شده بود، نداشت.»

المیرا دهقانی این روزها در نمایش «فهرست» رضا ثروتی در سالن ناظرزاده کرمانی تالار ایرانشهر روی صحنه می‌رود و همچنین سرگرم بازی در سریال «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی است.

مجموعه کارهای المیرا دهقان

فیلم سینمایی المیرا دهقانی

سال نام فیلم نقش کارگردان
۱۳۹۷ فصل ماهی سفید   قربان نجفی

مجموعه تلویزیونی المیرا دهقانی

سال نام مجموعه نقش  
۱۳۹۳ همه چیز آنجاست یاسمن  
۱۳۹۵ هشت و نیم دقیقه مادر احسان  
۱۳۹۵٫۱۳۹۶ پرستاران روشنی  
۱۳۹۶ سایه بان نگین  
۱۳۹۷ لحظه گرگ و میش یاسمن وحدت  

گردآورنده : مریم بالوی فیلی



+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری