پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۷
۹
۰
نسخه چاپی

مسافران شمال کشور بخوانند/هشدار وقوع سیل در مازندران

مسافران شمال کشور بخوانند/هشدار وقوع سیل در مازندران
سازمان هواشناسی در پیش بینی آخرین وضعیت آب و هوا از وقوع سیلاب در مازندران خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ براساس آخرین پیش بینی هواشناسی امروز پنجشنبه نهم مرداد ماه شاهد رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان و احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

همچنین مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار باران در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده (۱۰ و ۱۱ مرداد) گفت: در نوار شمالی کشور دما تا حدود ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان  اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۹ مرداد) با نفوذ جریانات خنک شمالی از شمال کشور برای سواحل دریای خزر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و برای اردبیل، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:  طی ساعات بعد ازظهر و اوایل امشب در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

میزان شدت بارندگی ها در امروز و فردا

میزان شدت بارندگی ها در امروز و فردا
میزان شدت بارندگی ها در امروز و فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز شدت بارش در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی است، تصریح کرد: فردا (۱۰ مرداد) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز ادامه دارد و برای برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه فردا همچنین برای هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز و فردا در نوار شمالی کشور کاهش موقت دما - بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - رخ می‌دهد. دریای خزر نیز این مدت مواج است.

وی افزود: روز شنبه (۱۱ مرداد) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان برخی مناطق اصفهان، یزد، فارس، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ مرداد) طی ساعات بعد ازظهر برای سواحل دریای خزر، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی ،جنوب سیستان و بلوچستان کرمان و هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد، گفت: طی سه روز آینده شرق دریای عمان و روز جمعه شرق و مرکز خلیج فارس مواج است.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ مرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۱ مرداد) نیز نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۲۵ حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

احتمال وقوع سیلاب در مازندران

احتمال وقوع سیلاب در مازندران
احتمال وقوع سیلاب در مازندران

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار سطح زرد و وقوع سامانه بارشی در استان خبر داد و بر ضرورت برداشت شالی‌های رسیده تاکید کرد.

احمد اسدی از هشدار هواشناسی در سطح نارنجی با مفهوم آمادگی و اقدام خبر داد و اظهار کرد: زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی امروز پنجشنبه ۹ مرداد ماه است.

وی با اشاره به نوع مخاطره سامانه بارشی، خاطرنشان کرد: رگبار، باران، رعد و برق، وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش دما در مناطق ساحلی ۴ تا ۸ و در ارتفاعات تا ۱۲ درجه مورد انتظار است.

معاون‌توسعه وپیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: منطقه اثر این سامانه در سطح استان بوده و زمان پایان بامداد شنبه ۱۱ مرداد پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با اشاره به اثر مخاطره سامانه بارشی، خاطرنشان‌کرد: وقوع سیلاب در دره‌ها و مسیل‌های کوهستانی، افزایش حجم آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی از جمله پیامد‌ها بوده و در این راستا توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها - پرهیز، از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب و برداشت شالی‌های رسیده انجام شود.

کدام محورها بارانی است؟

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای از افزایش ۶.۷ درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای برون‌شهری کشور طی دیروز خبر داد.

به گزارش روز پنج‌شنبه مرکز اطلاعات راه‌های کشور و بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب سازمان راهداری سراسر کشور طی شبانه‌روز گذشته تردد وسایل نقلیه در محورهای برون‌شهری، نسبت به‌روز قبل افزایش 6.7درصدی را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین 15.2 درصد، اوج تردد بین ساعات 19 تا 20 بوده و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 بامداد صورت گرفته است.

هم‌اکنون محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) محدوده دماوند دارای ترافیک نیمه سنگین بوده و در محورهای چالوس ، هراز ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد وسایل نقلیه روان است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان راهداری برخی محورهای استان های مازندران و اردبیل دارای بارش پراکنده باران هستند.

گردآورنده: مریم توکلی



+ 9
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری