پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۲۷
۱۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای حمله تند صمدمرفاوی به پرسپولیس!+عکس

ماجرای حمله تند صمدمرفاوی به پرسپولیس!+عکس
صمد مرفاوی به قهرمانی پرسپولیسی ها واکنش نشان داد.

به گزارش تیتربرتر؛ تمرینات تیم فوتبال استقلال برای بازی حساس و حیاتی مقابل سپاهان اصفهان عصر امروز رأس ساعت (18:30) پنجشنبه در زمین شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

تمرینات استقلال برای بازی های باقیمانده لیگ

تمرینات استقلال برای بازی های باقیمانده لیگ
تمرینات استقلال برای بازی های باقیمانده لیگ

 

مطابق اکثر تمرینات با صحبت‌های فرهاد مجیدی درخصوص اهمیت این دیدار آغاز شد.

پس‌ازآن که محمد دانشگر روز گذشته با حضور در جلسه کمیته انضباطی باشگاه ابراز ندامت کرده بود، امروز با عذرخواهی از کادر فنی و بازیکنان در تمرین شرکت کرد.

تنها غایب استقلال در این تمرین علاوه بر رضا آذری و مرتضی تبریزی که به علت پارگی رباط قادر نیستند چند ماهی در تمرینات تیم حاضر شوند علی دشتی بود که به علت مصدومیت در تمرین امروز حضور نیافت.

ابتدا بازیکنان همراه با بدن‌ساز تیم با دویدن دور زمین به گرم کردن بدن‌هایشان پرداختند.

سپس در قالب دسته‌های چند نفرِ به دستورات تاکتیکی را زیر نظر کادر فنی مرور کردند.

پایان‌بخش تمرینات امروز هم بازی درون تیمی در فضای کوچک بود که با توجه به اینکه بازیکنان مراعات بیشتری می‌کردند بدون مصدوم به پایان رسید.

گفتنی است دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان شنبه پیش رو در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

بررسی قهرمانی های استقلال از زبان صمد مرفاوی

صمد مرفاوی گفت:برای آن مسابقات که قرار بود در بنگلادش برگزار شود، استقلال در مازندران و منطقه‌ای تحت عنوان «سالاردره» اردو برپا کرده بود. جالب اینجاست همین حالا هم که مشغول گفتگو با هم هستیم، اردوی نساجی دقیقاً در همان هتل برپا شده است. خلاصه، من دقیقاً قبل از برپایی این اردو ازدواج کردم و شاید باورتان نشود ۲ روز پس از ازدواجم، خودم را به اردو رساندم. وقتی به جمع سایر نفرات اضافه شدم، صبح تمرین کردیم و برای عصر هم نوبت تمرین داشتیم، اما ناگهان دیدم مرحوم منصور پورحیدری با یک کیک بسیار بزرگ به جمع بازیکنان آمد و به قول معروف من را سورپرایز کرد! بچه‌ها همان‌جا یک جشن کوچک برایم گرفتند و جلسه تمرین تبدیل شد به مراسم کیک‌خوران.

صمد مرفاوی گفت:اردو تمام شد و ما راهی بنگلادش شدیم. روز‌های بسیار سختی را در آنجا سپری کردیم، چون دقیقاً فصل باران‌های موسمی بود، اما خوشبختانه پایان همه آن دشواری‌ها، جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا بود که به استقلال رسید. من هنوز هم می‌گویم پاقدم همسرم برایم بسیار خوش‌یمن بود، چون بلافاصله پس از ازدواج با ایشان، قهرمانی در آسیا را جشن گرفتیم. در واقع هدیه من به همسرم، قهرمانی در آسیا بود.

بهترین تیم آسیا از نظر صمد مرفاوی

صمد مرفاوی گفت:من خودم در چند مقطع برای استقلال بازی کرده و مربیگری هم کرده‌ام ولی ضمن احترام به تمام عزیزانی که برای این باشگاه زحمت کشیده‌اند، معتقدم استقلالی که در تابستان ۱۳۷۰ قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، بهترین استقلال تاریخ است. در آن مقطع ما علاوه بر هفت ملی‌پوش، بازیکنان فوق العاده بزرگ دیگری هم داشتیم که انتخاب ترکیب ثابت از میان این همه ستاره واقعاً دشوار بود ولی بچه‌ها آنقدر با یکدیگر رفیق بودند که کوچک‌ترین اختلافی ایجاد نمی‌شد. روح منصور پورحیدری شاد.

به معنای واقعی کلمه برای آن تیم زحمت کشید و اصلاً بی‌جهت نیست که لقب پدر استقلال را به او داده‌اند. شاید باورتان نشود ولی گاهی اوقات در جریان همان اردوی قبل از جام باشگاه‌های آسیا خودش بدون اینکه کسر شأن بداند، می‌آمد و درِ اتاق تک‌تک بچه‌ها را می‌زد تا آن‌ها را بیدار کند.

جزئیات حمله تند مرفاوی به پرسپولیسی ها

جزئیات حمله تند مرفاوی به پرسپولیسی ها
جزئیات حمله تند مرفاوی به پرسپولیسی ها

 

صمد مرفاوی گفت: اینکه می‌گویند سطح جام باشگاه‌های آسیا در سالی که ما قهرمان شدیم، پایین بود به هیچ عنوان صحت ندارد. ما قبل از رسیدن به مرحله نهایی توانسته بودیم تیم السد قطر را حذف کنیم. تیمی فوق العاده قدرتمند و ثروتمند. در مورد رقبای دیگر نیز باید شرایط آن زمان فوتبال آسیا را در نظر گرفت. مگر در آن مقطع امکاناتی که هم‌اکنون برای تیم‌های ایرانی و سایر تیم‌های آسیایی فراهم است، مهیا بود؟ مگر فوتبال حرفه‌ای بود؟ شرایط الان با شرایط ۲۹ سال پیش کاملاً متفاوت است.

به نظرم آن‌هایی که می‌گویند سطح جامی که ما قهرمان شدیم پایین بود، با بغض و کینه حرف می‌زنند. اصلاً مگر نمی‌گویند سطح این مسابقات پایین بود، خب پس چرا تیم دیگری غیر از استقلال نتوانست به همین مسابقات راه پیدا کند؟ چرا تیم‌های دیگر نتوانستند در آن سال به جام باشگاه‌های آسیا بروند و قهرمان شوند؟ استقلال در ایران قهرمان شده بود و به عنوان بهترین تیم کشور توانست جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند. در بنگلادش هم با شایستگی قهرمان شد.

پیش بینی موفقیت دوباره استقلال در آسیا

صمد مرفاوی گفت:باور کنید قهرمانی مجدد استقلال در آسیا باز هم ممکن است. اگر برنامه‌ریزی دقیق و اصولی داشته باشیم، ستاره سوم هم روی پیراهن استقلال می‌نشیند. متأسفانه فوتبال ایران در عرصه باشگاهی متناسب با سایر مدعیان قاره آسیا جلو نرفت و به همین خاطر تیم‌های ایرانی مدت‌هاست قهرمان جام باشگاه‌ها و  لیگ قهرمانان آسیا نشده‌اند. اینکه صرفاً مسابقات را برگزار کنیم، اما به کیفیت آن کاری نداشته باشیم، باعث پیشرفت فوتبال نمی‌شود.

گردآورنده: غلامرضا افراسیابی



+ 11
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری