پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۰۵
۹
۰
نسخه چاپی

جزییاتی از معاینه جسد متهم منصوری/ دفن پیکر قاضی منصوری در سکوت خبری

جزییاتی از معاینه جسد متهم منصوری/ دفن پیکر قاضی منصوری در سکوت خبری
جسد قاضی منصوری بعد از معاینه کامل با تحویل به خانواده اش در سکوت خبری دفن شد.

به گزارش تیتربرتر؛  جسد غلامرضا منصوری ، متهم پرونده اکبر طبری 30 خردادماه در بیرون از هتلی در رومانی کشف شد.

پنجم تیرماه نیز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: ما در ارتباط با این حادثه مجدانه هم از طریق دوستان در وزارت امور خارجه پیگیر هستیم و هم از ناحیه پلیس بین الملل و اینترپل و هم مکاتبه‌ای که دادستان کل کشور با دادستان کل کشور رومانی انجام داده، پیگیر هستیم. ما مطالبه داریم که این حادثه، ابعاد و زوایای آن برای ما روشن شود که چگونه این حادثه برای یکی از شهروندان ما در کشور رومانی اتفاق افتاده است.

یکم مرداد ماه جاری؛ جسد قاضی منصوری از کشور رومانی به ترکیه و سپس از طریق فرودگاه امام خمینی وارد ایران شد؛ که بلافاصله با دستور معاون دادستان تهران جهت تشخیص هویت به پزشکی قانونی منتقل شد.

پلیس رومانی گرچه همراه جسد منصوری ۲۹ صفحه گزارش شرح ماجرا را ارسال کرده اما همچنان از تحویل تصاویر مربوط به دوربین‌های مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع می‌کند که همین امر موجب تقویت شبهات طرح شده پیرامون این پرونده شده است.

البته دادستانی رومانی در گزارشی گفته بود که تحقیقات در محل حادثه و با جمع‌آوری مدارک و شواهد انجام شده است و به این نکته اشاره کرده که " مرگ منصوری به دلیل جراحات ناشی از اصابت شی سختی بوده که در حالت طبیعی رخ نداده است. "

گفتنی است، غلامرضا منصوری، پیشتر قاضی اجرائیات در قوه قضائیه ایران بود که به اتهام دریافت رشوه تحت تعقیب قرار داشت.

منصوری یکی از متهمین پرونده موسوم به "فساد گسترده در قوه قضائیه ایران" و یکی از مهم‌ترین اتهامات وی دریافت رشوه 500 هزار یورویی است. پلیس اینترپل با شکایت ایران منصوری را در رومانی بازداشت کرد. ایران تلاش می‌کرد که منصوری را به تهران بازگرداند اما قاضی یک دادگاه در شهر بخارست دستور داده بود تا زمان ارائه مدارک بیشتر وی در رومانی بماند.

آخرین روند بررسی جسد قاضی منصوری

آخرین روند بررسی جسد قاضی منصوری
آخرین روند بررسی جسد قاضی منصوری

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از تحویل جسد قاضی منصوری به خانواده‌اش خبر داد.

دکتر عباس مسجدی آرانی در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند بررسی جسد قاضی منصوری و تعیین علت فوت وی اظهار کرد: هنوز نتیجه این پرونده به مراجع قضائی اعلام نشده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: حدود 10 روز پیش جسد وی به پزشک قانونی منتقل و بررسی‌های اولیه (معاینه جسد) انجام شد، اما به دلیل اینکه در حوزه سم‌شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی و آماده‌سازی لام‌های تشخیصی فرآیندی طولانی است امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مرجع قضائی اعلام کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز علت مرگ وی نیز مشخص نشده است، از تحویل پیکر متوفی با دستور مقام قضایی به خانواده‌اش خبر داد و متذکر شد: این پرونده در دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است.

نگاهی به پرونده قاضی منصوری قبل و بعد از مرگ

نگاهی به پرونده قاضی منصوری قبل و بعد از مرگ
نگاهی به پرونده قاضی منصوری قبل و بعد از مرگ

غلامرضا منصوری (درگذشتهٔ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ در بخارست رومانی) قاضی بازنشسته اجراییات بخش لواسانات، بازپرس شعبه ۹ دادسرای کارکنان دولت و قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه بود.

 او سابقه صدور احکام سنگین برای برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود در کارنامه خود داشت.

منصوری متهم به مشارکت در باند رشوه خواری در قوه قضاییه بود و پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، نام وی بر سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد که در خارج از کشور به سر می‌برد. به گفته مقام‌های قضایی او در مرداد سال ۱۳۹۸ از کشور خارج شده بود.

پس از آن گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت او در رومانی منتشر شد، اما قاضی دادگاهی در شهر بخارست تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیرماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

در ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ خبر پیدا شدن جسد بی‌جان وی در بیرون از هتلی خبرساز شده و بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران این خبر را پوشش دادند. بر اساس این خبر، جسد غلامرضا منصوری در بیرون هتل محل اقامت وی پیدا شد.

منصوری متهم ردیف نهم پرونده مرتبط با اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه بود؛ به گفته رسول قهرمانی نماینده دادستان، منصوری «یک ماه بعد از دستگیری طبری، تلفن خود را در ایران گذاشت و از ایران خارج شد.»

حالا بعد از گذشت یک ماه هنوز معماری مرگ قاضی منصوری مشخص نشده است. رومانی گزارش دقیق و قابل اتکایی درباره ابعاد حادثه ارائه نکرده است. تنها اطلاعات کلی تحت عنوان نتایج مقدماتی کالبد شکافی منتشر شده است.

گردآورنده: مریم توکلی



+ 9
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری