پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۰۶
۹
۰
نسخه چاپی

سراب دربند صحنه ارزش بازدید دارد؟

سراب دربند صحنه ارزش بازدید دارد؟
دربند صحنه یا سراب دربند صحنه مکانی تفریحی-تاریخی در شهرستان صحنه می باشد که هر ساله میزبان گردشگران فراوانی از سراسر کشور می باشد.

تیتربرتر:دربند صحنه یا سراب دربند صحنه یکی از مناطق دیدنی استان کرمانشاه است که در شهرستان صحنه واقع شده است. این مکان دارای طبیعت بکر و زیبا و همچنین دو گوردخمه تاریخی می باشد که این موضوع سبب جذب طبیعت دوستان و همچنین علاقه مندان به باستان شناسی می شود.

معرفی سراب دربند

معرفی سراب دربند
معرفی سراب دربند

صحنه یکی از شهرستان‌های زیبای استان کرمانشاه است که سابقه آن به دوران پیش از اسلام بر می‌گردد. از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهرستان، دربند است که یکی از مناطق خوش آب و هوا به لحاظ توسعه گردشگری و جذب توریست می‌باشد و سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران برای دیدن این جاذبه به این مکان سفر می‌کنند. دربند صحنه دارای دره‌ای بسیار زیبا، با گونه‌های متنوع درختی و باغات میوه است که احتمال می‌رود زیستگاه و تفرجگاه بسیاری از پادشاهان گذشته برای گذران اوقات فراغتشان بوده است، در کنار این دره آبشار بسیار زیبایی وجود دارد و از سرچشمه خود با فشار زیادی از دل کوه بیرون می‌زند، آب این آبشار به سمت دریاچه‌ی مصنوعی که در ورودی دربند ایجاد شده هدایت می‌شود، در این دریاچه شما می‌توانید تفریحاتی همچون قایقرانی را با دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

درکنار این جذابیت‌ها، می‌توانید در فصول مختلف سال از جاذبه‌های شهرستان صحنه همچون اماکن تاریخی و فرهنگی شهر دربند، گوردخمه‌های صحنه که مربوط به قبر فرهاد و شیرین و کیکاووس است، پل میان راهان، کاروانسراهای عباسی و امامزاده محمود دینور دیدن نمایید و از سفر خود به شهرستان صحنه نهایت لذت را ببرید.

تاریخچه دربند صحنه

تاریخچه دربند صحنه
تاریخچه دربند صحنه

پیشینه تاریخی دربند به قبل از اسلام باز می گردد. وجود گور دخمه هایی در کوههای این منطقه مهر تاییدی بر قدمت آن میزند. سراب صحنه یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه و در بخش شمالی شهر دربند قرار دارد. آب های جاری در این منطقه برکت وجود خود را از چهار چشمه در بخش شمالی دربند می گیرند. به هم پیوستگی آب های چهارچشمه را در آبشار دربند می توان دید. به برکت وجود این آب، مردمان و دشت های بسیاری در اطراف سراب صحنه سیراب می شوند.

سرچشمه دربند صحنه کجاست؟

سرچشمه دربند صحنه کجاست؟
سرچشمه دربند صحنه کجاست؟

سراب دربند صحنه از چهار چشمه اصلی سرچشمه گرفته و باعث تشکیل آبشاری شده که آب آن از شمال به جنوب جریان دارد. آب‌های چهار چشمه بعد از طی ۵۰۰ متر به بلندی پشت آبشار اصلی رسیده و در آنجا آبشاری بسیار زیبا و دیدنی را به وجود آورده که زیر آبشار جلبک‌ها سبزی خوش رنگی رقم زده اند و صخره زیر آبشار را رنگ آمیزی کرده اند. چهارچشمه در قسمت شمالی دربند است و خود به تنهایی از مکان‌های زیبا و دیدنی دربند میباشد و همان جاییست که زمانی تفرجگاه شاهان بوده و امروز با کلی مرکز اقامتی و رفاهی پذیرای شماست.در سرچشمه‌های اصلی این دره در زمان‌های نه چندان دور آبشار کوچک دیگری وجود داشته است که در حال حاضر به نام آبشار خُشکه معروف است.

مطالب مرتبط: رودخانه های زیبای کرمانشاه را بشناسید

آینده گردشگری سراب دربند

آینده گردشگری سراب دربند
آینده گردشگری سراب دربند

از دیدنی‌ترین جاهای شهرستان صحنه ، سراب دربند صحنه می‌باشد که طبیعت کرمانشاه را به نمایش می‌گذارد وجود چشمه سارهای زیبا، آب و هوای مطبوع، تنوع گیاهی و درخت‌های انجیر و گردو در کنار آثار تاریخی، شهرستان صحنه را از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر بهره‌مند ساخته است.این سراب منبعی برای آبیاری زمین‌های زراعی و باغ‌های اطراف شده و به‌علت بکر بودن محیط، به‌ویژه در فصل بهار و تابستان مهمان‌های زیادی را به اینجا می‌کشاند و مهمان‌ها سراسر روز را در باغ‌های اطراف این منطقه زیبا سپری می‌کنند.ارابه‌هایی به‌علت مسافت زیاد، از ابتدای تفریح‌گاه تا پای آبشار با کمک اهالی منطقه مسئولیت حمل و نقل مسافران را بر عهده گرفته‌اند.مردم این منطقه مهمان‌نواز هستند و مسافرانی که به اینجا می‌آیند، خاطره‌ای خوب در ذهنشان ثبت می‌شود.

دیدنی های دربند صحنه

دیدنی های دربند صحنه
دیدنی های دربند صحنه

دربند صحنه دره ای بسیار زیبا با انواع درخت های وحشی و باغ میوه وجود دارد. در سرچشمه های اصلی این دره در زمان های نه چندان دور آبشار کوچک دیگری وجود داشته است که در حال حاضر به نام آبشار خُشکه معروف است . پایین تر از این آبشار خشک شده سرچشمه های آب دربند به نام چهارچشمه ( چوار کینی ) وجود دارد که قسمت شمالی دربند است و خود به تنهایی از مکان های زیبا و دیدنی دربند است نیمی از همین آب جهت استفاده مردم شهر که در قسمت شمالی شهر صحنه اسکان دارند مورد استفاده قرار می گیرد ، آب های چهار چشمه بعد از طی ۵۰۰ متر به بلندی پشت آبشار اصلی رسیده و در آنجا آبشاری بسیار زیبا و دیدنی را به وجود آورده و سپس در مسیر خود بسیاری از درختان خودرو از قبیل گردو و انجیر ف گلابی و سُماق و سنجد را آبیاری نموده و مناظری بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است که در حال حاضر با امکاناتی که در آن بوجود آورده اند در فصل گرما پذیرای مهمان از استان و کشور می باشد.

گردآورنده: موسی قانع



+ 9
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری