پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸
۸
۰
نسخه چاپی

فیلم| جزییات تکمیلی از حادثه آتش سوزی شهرک صنعتی جاجرود

فیلم| جزییات تکمیلی از حادثه آتش سوزی شهرک صنعتی جاجرود
شهرک صنعتی جاجرود امروز طعمه حریق گسترده شد که جزییات کامل حادثه را کامل بخوانید.

به گزارش تیتربرتر؛ حادثه آتش سوزی در شهرک صنعتی جاجرود، محله کمر، خیابان صنعت غربی در حدود ساعت 7 صبح امروز به وقوع بسته است که تصاویری از این حریق در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

براساس اطلاعاتی که بین کاربران فضای مجازی در حال انتقال است؛ بیش از دو هزار و 500 متر از سوله های جاجرود که محل نگهداری چرم، و چوب و ام دی اف بوده دچار حریق شده است.

این بافت صنعتی بخش خصوصی در محله کمرد شهرستان پردیس که در شمال‌شرقی تهران واقع شده، دارای چندین واحد تولیدی از جمله صنایع چسب‌سازی، صنایع چوب مانتیک، شرکت صنایع همزن کیمیا و صنایع چوب و فلز «آبرومند» است.

براساس اعلام درفکی رییس آتش نشانی پردیس واقع در شرق تهران؛ محل آتش سوزی یک شهرک صنعتی با تعداد زیادی سوله صنعتی با کاربری های مختلف بود. دو الی سه سوله با کاربری مختلف در مجاورت یکدیگر دچار حریق شده بود آتش به صورت گسترده ای در حال سرایت بود و آتش از زیر سقف ها در حال زبانه کشیدن بود.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر وسعت سوله های شعله ور شده بود. یک ساختمان دو طبقه نیز دچار حریق شده‌ بود. که در همین حین آتش نشانان به سرعت وارد عمل شدند. تا این لحظه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

جزییات آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی در جاجرود

جزییات آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی در جاجرود
جزییات آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی در جاجرود

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی در جاجرود محله «کمرد» خبر داد.

سید جلال ملکی از حادثه آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی جاجرود خبر داد و اظهار داشت: ساعت ۶ و ۵۲ دقیقه صبح امروز در پی تماس از طرف همکارانم در آتش‌نشانی جاجرود و پردیس یک مورد آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی جاجرود محله «کمرد»، خیابان صنعت غربی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که خارج از حوزه استحفاظی آتش نشانی و شهرداری تهران بود ویک ایستگاه آتش نشانی به همراه ۲ دستگاه تانکر و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش‌سوزی در شرایطی که همکاران آتش نشانی پردیس، رودهن، بومهن و شهرک‌های اطراف حضور داشتند سوله‌های صنعتی با کاربری‌های مختلف و با متراژهای مختلف بود که کاملاً شعله ور بودند به گونه‌ای که آتش از زیر سقف‌ها به بیرون میزد و چیزی که مشخص بود بیش از ۲۵۰۰ متر از مجموعه سوله‌ها شعله ور شده بودند.

ملکی گفت: ساختمان دو طبقه‌ای نیز در کنار آن دچار آتش‌سوزی شده بود که کاربری آن محل نگهداری چرم و برای تولید مصنوعات چرمی بود و بخش زیادی از محل تولید ورق‌های mdf چوب و تخته و نجاری که احتمالاً برای کابینت سازی و مبل سازی کاربرد داشت دچار آتش‌سوزی شده و کاملاً شعله ور بود و آتش نشانان تهران در کنار همکاران از شهرهای اطراف مشغول عملیات شدند.

تلفات جانی حادثه شهرک صنعتی جاجرود

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان داشت: با توجه به وسعت زیاد سوله‌ها و دسترسی بسیار سخت کانون‌های مختلف آتش‌سوزی، آتش نشانان عملیات خودشان را از آغاز کردند و بخشی از سوله به علت شدت شعله تخریب شده بود و بخش زیادی از عملیات اطفا اولیه انجام شده و کماکان مشغول اجرای کامل هستند تا وارد مرحله جدیدی شوند و تا به این لحظه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشته‌ایم.

میزان خسارت مالی آتش سوزی شهرک صنعتی جاجرود

میزان خسارت مالی آتش سوزی شهرک صنعتی جاجرود
میزان خسارت مالی آتش سوزی شهرک صنعتی جاجرود

صبح امروز دو آتش سوزی در یک شهرک صنعتی در جاجرود اتفاق افتاد، گزارش خسارت این حریق هنوز بطور دقیق اعلام نشده است

از ساعات اولیه صبح امروز انبار دو کارخانه چوب ام دی اف و کارخانه چسبی در منطقه کمرد واقع در شهرستان پردیس دچار حریق شد و متاسفانه با وجود حضور نیروهای آتش نشانی شهرستان پردیس و نیروهای آتش نشان تهران هنوز این حریق خاموش نشده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: عملیات مهار آتش‌سوزی در یک کارخانه چسب واقع در بافت صنعتی کمرد در ۲۰ متری صنعت شرقی واقع در شهرستان پردیس همچنان ادامه دارد.

صابر پرنیان اظهارکرد: حریق به انبار «ام دی اف» کنار این کارخانه نیز سرایت کرده و باعث گستردگی آتش‌سوزی شده، اما با حضور به موقع ماموران آتش‌نشانی تهران، پردیس و بومهن از نفوذ آن به بقیه واحدها جلوگیری به‌عمل آمده است.

وی با بیان اینکه به دلیل گستردگی آتش، دود غلیظی این منطقه را در بر گرفته، ادامه داد: این آتش‌سوزی هیچگونه تلفات جانی و مصدومیتی در بر نداشته و میزان خسارت مالی آن هم برآورد نشده است.

در ادامه می توانید ویدیویی از میزان گستردگی آتش در شهرک صنعتی جاجرود را ببینید.




+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری