پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۴۳
۱۵
۰
نسخه چاپی

آموزش ساده فوندو گوجه فرنگی!+ عکس

آموزش ساده فوندو گوجه فرنگی!+ عکس
در ادامه به معرفی یک سس ساده یا غذای سوئیسی می پردازیم با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ گوجه فرنگی منبع خوب آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که به شدت در از بین بردن رادیکال‌های آزاد که عامل سرطان هستند، موثر است.

فوندو را می‌توان نوعی سس یا غذای سوئیسی دانست که پنیر ذوب شده از پایه‌های اصلی آن است و نام آن از فعل ذوب شدن گرفته شده. البته در بعضی دستورها از تخم مرغ و بیکن هم در تهیه آن استفاده می‌شود. این غذا یا سس انواع مختلفی دارد، از نوع میوه‌ای و شکلاتی آن تا پنیری و یکی از فوندوهای پرطرفدار، فوندو گوجه فرنگی است.

ما در ادامه این مطلب طرز تهیه این خوراکی خوشمزه را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌‌تواند تجربه و طعمی متفاوت باشد.

طرز تهیه فوندوی گوجه فرنگی

طرز تهیه فوندوی گوجه فرنگی
طرز تهیه فوندوی گوجه فرنگی

 

مواد لازم برای تهیه فوندو گوجه فرنگی

  • سیرسه حبه
  • پوره گوجه فرنگی 400 گرم
  • سرکه سیب 200 میلی لیتر
  • پنیر چدار (رنده شده) 600 گرم
  • نشاسته ذرتیک قاشق غذاخوری
  • ریحان، نعنا، پونه و آویشن به مقدار لازم
  • فلفل و جوز هندی به مقدار لازم

طرز تهیه فوندو گوجه فرنگی

مرحله اول فوندو گوجه فرنگی

یک ظرف مناسب برای تهیه فوندو گوجه فرنگی در نظر بگیرید و آن را روی شعله قرار دهید، سپس حبه‌های سیر را رنده کرده و داخل قابلمه بریزید، پس از چند لحظه کوتاه، پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله دوم فوندو گوجه فرنگی

پس از آن که پوره به جوش آمد و حباب‌های کوچکی روی سطح آن دیده شد، ترکیب سرکه و نشاسته ذرت را به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید با هم چند جوش ریز بخورند. سپس پنیر رنده شده را به پوره داغ اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود.

مرحله سوم فوندو گوجه فرنگی

در آخر، جوز هندی، فلفل و سبزی‌های خشک را اضافه کنید و شعله را پایین بیاورید تا فوندو طعم بگیرد. پس از چند دقیقه می‌توانید آن را از روی گاز بردارید. فوندو را می‌توانید با سیب‌زمینی، نان یا چیپس نوش‌جان کنید.

چند نکته درباره فوندو گوجه فرنگی

فوندو گوجه فرنگی
فوندو گوجه فرنگی

 

  • نوع پنیری که در این دستور استفاده می‌کنید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد و می‌توانید آن را با موارد دیگر جایگزین کنید.
  • مقدار کمی خامه پرچرب می‌تواند فوندو را خوش‌طعم کند.
  • فوندو را معمولا در ظرفی سفالی و با قرار دادن روی تک شعله یا چراغ‌های شمعی تهیه می‌کنند و گرم سرو می‌شود.
  • این چاشنی خوشمزه را می‌توانید همراه با انواعسیب زمینی سرو کرده و نوش جان کنید.

مطالب مرتبط:

خواص گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی
خواص گوجه فرنگی

 

سرشار از آنتی اکسیدان

گوجه فرنگی منبع خوب آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که به شدت در از بین بردن رادیکال‌های آزاد که عامل سرطان هستند، موثر است. این آنتی اکسیدان نه تنها در حالت خام، بلکه در سس گوجه‌فرنگی (کچاپ) هم یافت می‌شود. البته کچاپ‌های صنعتی به علت استفاده زیاد از مواد شیمیایی خیلی از خواص خود را از دست می‌دهند. به همبن دلیل بهتر است از سس گوجه فرنگی خانگی یا رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با رادیکال های آزاد عامل سرطان مقابله می‌کند که در داخل گوجه‌فرنگی وجود دارد. میزان پتاسیم موجود در گوجه‌فرنگی به حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک می‌کند و آهن موجود در آن موجب حفظ جریان عادی خون در بدن می‌شود. ویتامین K که برای لختگی خون و کنترل خونریزی ضروری است، هم به وفور در گوجه‌فرنگی یافت می‌شود.

حفظ سلامت قلب 

بازهم لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی از اکسایش لیپید خون، که تاثیر حفاظتی در مقابل انواع بیماری‌های قلبی-عروقی دارد، پیشگیری می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم گوجه‌فرنگی منجر به کاهش میزان کلسترول LDL و تری گلیسیریدهای موجود در خون می شود. این لیپیدها نقش حیاتی در بیماری های قلبی-عروقی و رسوبات چربی در عروق خونی دارند.

مقابله با تاثیرات مضر سیگار 

اسید کوماریک و اسید کلروژنیک موجود در گوجه فرنگی با نیتروسامین ها، که عامل سرطان زا اصلی در سیگار هستند، مقابله می کنند. همچنین ویتامین A نیز موجب کاهش تاثیرات سرطان زایی سیگار شده و می‌تواند از بدن در مقابل سرطان ریه محافظت نماید.
بهبود بینایی: ویتامین A موجود در گوجه‌فرنگی به قدرت بینایی بهتر کمک کرده و از شب کوری و دژنراسیون ماکولا پیشگیری می‌کند.

کمک به روند هضم 

مقادیر بالا فیبر موجود در گوجه‌فرنگی با پیشگیری از یبوست و اسهال به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می‌کند. مطالعات نشان داده اند که گوجه فرنگی به پیشگیری از زردی و حذف موثر سموم از بدن کمک می‌کند. مقدار سالم فیبر دارای توانایی کمک به تحریک حرکت تلمبه ای در ماهیچه‌های روده و آزادشدن ترشحات معدی و روده ای است. بدین ترتیب حرکات روده تنظیم شده و سلامت کلی دستگاه گوارش حفظ می‌شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 15
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری