پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۱۷
۲۱
۰
نسخه چاپی

فیلم| بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب

فیلم| بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب
در ادامه به معرفی یک دمنوش درجه یک که می تواند برای لحظاتی به شما آرامش ببخشد می پردازیم.

تیتربرتر؛خستگی، بی حوصلگی، نگرانی ادامه پیدا کردن ویروس کرونا همه را سردرگم و عصبی کرده ، یکی از نوشیدنی هایی که برای اعصاب و روان بسیار مفید است دمنوش بهارنارنج است.

معرفی دمنوش درمان اعصاب

بهار نارنج درمان اعصاب
بهار نارنج درمان اعصاب

 

بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار درخت را زینت داده و در پائیز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می دهد، این میوه خواص دارویی فراوانی دارد که از دیرباز مورد توجه انسان‌ها قرار گرفته است و به همین جهت در این مطلب به بررسی فواید و مضرات این گیاه می پردازیم:

فیلم معرفی دمنوش بهار نارنج

 

فواید درمانی دمنوش بهارنارنج

 درمان اختلالات دستگاه گوارش

نوشیدن دمنوش بهار نارنج به تسکین دردهای پی در پی شکمی، درمان دردهای نفخ معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه مفید است. به طورکلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج اشتهاآور است و تاثیر بسیاری در تقویت معده دارد.

بیشتر بخوانید: داروی درمان فوری تب!+ عکس

 درمان اختلالات خواب با بهارنارنج

 درمان اختلالات خواب با بهارنارنج
 درمان اختلالات خواب با بهارنارنج

 

برای داشتن خواب آرام و راحت شبانه مصرف دمنوش بهار نارنج راه حل خوبی است، البته نباید در مصرف آن زیاده روی شود. افرادی دچار اختلال خواب هستند ، با نوشیدن مقدار عرق بهار نارنج ۲ ساعت قبل از خواب، خواب بسیار آرامی خواهند داشت.

آرامش اعصاب با بهارنارنج

دمنوش بهار نارنج با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی ،تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می گذارد. همچنین این دمنوش برای رفع قولنج های عصبی و برطرف کردن غم و افسردگی بسیار مفید است.

بهبود رفتار با بهارنارنج

معمولا در روزهای گرم سال ، با افزایش دما و میزان تعریق ، رفتار و خلق و خوی بسیاری از افراد تغییر می کند. برای جلوگیری از این تغییر رفتار ،بهتر است هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.

 رفع سنگ کلیه با بهارنارنج

مصرف بهارنارنج به همراه آب کرفس، جهت استخراج سنگ های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار مفید می باشد.

 تقویت سیستم ایمنی بدن با بهارنارنج

بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن و در نهایت موجب تقویت سیتم ایمنی بدن می شود.

درمان سردرد های عصبی و میگرن با بهارنارنج

در طب سنتی ، دمنوش بهار نارنج را برای تسکین سردرد های عصبی و میگرن استفاده می کنند.

 کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده

برای بهبود هضم غذا و کاهش ناراحتی های معده می‌توان ، مقداری عرق بهار نارنج به چای اضافه کرد.

رفع بزرگی طحال با بهارنارنج

برای رفع بزرگی طحال ، مصرف منظم و مداوم بهار نارنج موثر است.

 تحریک سلول های پوستی با بهارنارنج

عرق بهار نارنج شکل گیری سلول های جدید پوستی را تحریک می کند. این ماده می تواند سلول های مرده را از بین ببرد و کمک کند که به جای آن ها سلول های جدید به وجود بیایند و به این ترتیب ظاهر پوست را روشن تر کند. عرق بهار نارنج همچنین می تواند مواد مغذی را به میزان کافی به پوست برساند و از شکل گیری سلول های سرطانی در پوست جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: داروی درمان یبوست!

بهارنارنج به عنوان یک دیازپام

بهارنارنج به عنوان یک دیازپام
بهارنارنج به عنوان یک دیازپام

 

برای درست کردن چای بهار نارنج، کافی است ۱۰ گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کرده، همراه یک قاشق سوپ خوری عسل میل کنید. با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار باعث زیباتر شدن این درخت می‌شود و در پاییز و زمستان این درخت، میوه نارنج می‌دهد.

طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. درخت نارنج در مرحله اولیه به صورت بذر کاشته می‌شود و عموما در مناطق کاملا شمالی یا جنوبی به عمل می‌آید. این درخت عموما در مناطق گرم و مرطوب سرپا می‌ماند.

تقویت سیستم عصبی بدن و آرامبخشی از خواص چای بهار نارنج (orange blossom) است. همچنین این چای سردرد‌های عصبی و میگرنی را سریعا کاهش می‌دهد. از دیگر خواص چای بهار نارنج میتوان به تقویت معده و رفع اضطراب و استرس و تپش نامنظم قلب اشاره کرد. چای بهارنارنج تشنج‌ها و همچنین حملات قلبی را کنترل می‌کند.

گفتنی است آیین سنتی عرق‌گیری بهار نارنج، از جمله آیین‌های سنتی مازندرانی‌ها از دیرباز بوده و است. امروزه شهرهای بسیاری جشنواره بهار نارنج را برگزار می‌کنند که بعدها با پیگیری‌های بعمل آمده توسط مازندرانی‌ها آیین سنتی جشن بهار نارنج در شورای عالی ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تحت عنوان جشن بهار نارنج مازندران به ثبت ملی رسید و از آن پس برگزاری آیین بهار نارنج به صورت مشترک در اکثر نقاط مازندران به عنوان نمادی بر اتحاد شهرستان‌های مازندران تبدیل شد.

آنچه دیگران می خوانند :

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 21
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری