پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱
۱۷
۰
نسخه چاپی

جمشید هاشم پور در فیلم برای مرجان

جمشید هاشم پور در فیلم «برای مرجان»
جمشید هاشم پور نیز به جمع بازیگران پرستاره فیلم «برای مرجان» پیوست.

به گزارش تیتربرتر؛ جمشید هاشم پور از بازیگران پیشکسوت و سوپراستارهای دهه 60 و 70 به شمار می رود و اکنون نیز آخرین بازی وی در سریال آقازاده با نقشی متفاوت در حال پخش است. قرار است در فیلم «برای مرجان» نقش جذاب تری را ایفا کند.

بعد از خبر ایفای نقش پگاه آهنگرانی در این درام اجتماعی، امروز مشاور رسانه‌ای این فیلم از حضور جمشید هاشم‌پور در این فیلم سینمایی خبر داد.

جمشید هاشمپور در جدیدترین نقشی که بازی کرده (سریال آقازاده) ، نقش یک مسئول را بازی می کند که خیلی از سایت ها و افراد او را شبیه به اکبر طبری متهم جنجالی این روزها معرفی کرده اند.

درباره فیلم برای مرجان

فیلمبرداری یکی از پربازیگرترین پروژه‌های سینمایی کشور به نام برای مرجان به زودی آغاز خواهد شد.

کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را حمید زرگرنژاد بر عهده دارد. از کارهای قبلی این کارگردان سینما می‌توان به «پایان خدمت» و «ماهورا» با بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی اشاره کرد.

اینطور که گفته شده است، جشمید هاشمپور بازیگر سرشناس و حرفه‌ای سینما در نقشی متفاوت در این فیلم بازی خواهد کرد.

«برای مرجان» یکی از پربازیگرترین فیلم های سینمایی امسال خواهد بود. بازیگران دیگری به این فیلم خواهند پیوست که اخبار آن متعاقباً منتشر خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: خوشبختی تو‌ یه رابطه یک چیز کاملاً شانسیه، شاید اینکه دیگران از ما بترسند و  مجبورشون کنی که با ما باشن، قابل اطمینان‌تر از این باشه که عاشقمون باشن ...

معرفی جمشید هاشم پور

معرفی جمشید هاشم پور
معرفی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم‌پور با نام هنری جمشید آریا متولد ۳ فروردین ۱۳۲۳ است. او در جوانی در ورزشهای رزمی چون ووشو فعالیت می‌کرد.

زندگی خصوصی جمشید هاشم پور

زندگی خصوصی جمشید هاشم پور
جمشید هاشم پور در کنار همسر و دخترش

آقای هاشم پور از پدر نظامی و اهل میانه و مادر اردبیلی در خیابان سلسیل تهران متولد شد و اصالتا تورک زبان بود و با هشت خواهر و برادر دیگر خود بزرگ شد.

به مدت بیست سال عضو گروه امدادی بود که هدف آنها نجات افراد گیر افتاده در کوه، بهمن و تصادف بود تا اینکه از آن سازمان بازنشسته شد.

آقای هاشم پور سالهاست ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو فرزند دختر می باشد، یکی از دخترانش بنام مریم هاشم پور تجربه مجری گری در شبکه سه را نیز دارد

جمشید هاشم پور قبل از انقلاب

جمشید هاشم پور قبل از انقلاب
جمشید هاشم پور قبل از انقلاب

جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد.

وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی‌تبار، در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

سپس در فیلم‌های جنجال پول ساختهٔ پرویز خطیبی و ایوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، خوشگل‌ترین زن عالم (به‌همراه منوچهر وثوق)، قسمت (کارگردان امیر شروان)، عشقی‌ها (کارگردان جمشید شیبانی) بازی کرد. آخرین فیلمش در قبل از انقلاب خوشگلترین زن عالم به کارگردانی قدرت‌الله احسانی و بازیگری منوچهر وثوق، جمیله بود. بعد از آن برای مدتی سینما را رها کرد.

جمشید هاشم پور پس از انقلاب

جمشید هاشم پور پس از انقلاب
جمشید هاشم پور پس از انقلاب

در سال ۱۳۶۱ که به دعوت مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم خط قرمز دوباره به سینما بازگشت. بازی او در نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج ساختهٔ ایرج قادری بود که جمشید هاشم‌پور (آریا) را با سرِ تراشیده میان مردم مطرح کرد؛ تا جایی که تیپ قهرمان سرتراشیده تا سال‌ها مخاطبان بسیاری را روانهٔ سینماها می‌کرد.

او ستاره سینمای ایران در دهه هفتاد بود فیلمهای بعدی او عبارتند از: فرمان، بازداشتگاه، نقطه ضعف، بالاش، پایگاه جهنمی، عقابها، یوزپلنگ، تیغ و ابریشم، عشق و مرگ، پرده آخر، تماس شیطانی، دادستان، قرق، مادر، طعمه، افعی، یاران، آخرین خون، نیش، پرواز از اردوگاه، آخرین بندر، ضربه طوفان، یاغی، رنجر، زخمی، مجازات، گروگان، عقرب، آواز قو، گشت ارشاد، مسافر ری و چندین فیلم دیگر تا به امروز.

جمشید هاشم‌پور از معدود هنرپیشگان موفق سینمای ایران است که فعالیت تئاتری نداشت و بنا به گفته خودش در یکی از مصاحبه‌هایش سینما را از سینما شروع کرده‌است و تنها فعالیت تئاتری وی صحنه‌هایی از فیلم تماس شیطانی بود که صحنه‌های تئاتر را با راهنمایی مجید مظفری اجرا کرد.

وی با بازی در نقشهای متفاوت توانایی‌های خود را به اثبات رسانده‌است. او در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد در کنار بازی در فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای گه گداری بازی در نقشهای دیگر را نیز امتحان کرده‌است: روز باشکوه (کیانوش عیاری، ۱۳۶۷) - مادر (علی حاتمی، ۱۳۶۸) - پردهٔ آخر (واروژ کریم‌مسیحی، ۱۳۶۹) - عشق و مرگ (محمدرضا اعلامی، ۱۳۶۹) و دلشدگان (علی حاتمی، ۱۳۷۰).

افتخارات جمشید هاشم پور

افتخارات جمشید هاشم پور
جمشید هاشم پور در سریال آقازاده

هاشم‌پور پس از دریافت دیپلم افتخار از هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۷) برای بازی در فیلم هیوا (رسول ملاقلی‌پور) گزیده‌کار شد و سعی کرد در فیلم‌های خوب و متفاوت بازی کند. بازی بسیار خوب او در فیلم‌های آواز قو (سعید اسدی، ۱۳۷۹)، سفر به فردا (محمدحسین حقیقی، ۱۳۸۰)، قارچ سمی (رسول ملاقلی‌پور، ۱۳۸۰)، واکنش پنجم (تهمینه میلانی، ۱۳۸۱) نشان از رویکرد سخت‌گیرانهٔ هاشم‌پور دارد. او در این سال‌ها یک بازی تحسین‌برانگیز در فیلم مسافر ری (داود میر باقری، ۱۳۷۹) از خود به نمایش گذاشت.

جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۸۲ دو فیلم بر پرده سینماهای تهران داشت: واکنش پنجم و سفر به فردا. بازی خوب او در فیلم «سفر به فردا» که نامزدی بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد به دلیل اکران نامناسب و نوع فیلم آنچنان که باید دیده نشد. نقش کوتاه او در فیلم کیفر بسیار گیرا و تأثیرگذار بود به گونه‌ای که برای تیزر تبلیغاتی عکس این بازیگر بر پرده‌های تبلیغات بود.

هاشم‌پور در سال ۱۳۸۶ از پس نقش سنگینی در فیلم استشهادی برای خدا به‌خوبی برآمد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنوارهٔ فجر شد.

جمشید هاشم پور پس از ۱۰ سال در جشنواره فیلم فجر ۳۶ ام حضور پیدا کرد.

  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد (هیوا)
  • دوره ۱۷ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) - سال ۱۳۷۷
  • برنده لوح زرین بهترین بازیگر مرد (واکنش پنجم)
  • دوره ۴ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) - سال ۱۳۸۳
  • برنده لوح زرین بهترین بازیگر مرد (مسافر ری)
  • دوره ۲ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) - سال ۱۳۸۱
  • چهارمین بازیگر نقش اول مرد سال (قارچ سمی)
  • دوره ۱۷ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) - سال ۱۳۸۱
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سال (واکنش پنجم)
  • دوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) - سال ۱۳۸۲
  • اهدای تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم (دارکوب) در سال ۱۳۹۶

 

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 17
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری