پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱
۱۸
۴
نسخه چاپی

اهدای تبلت رایگان به دانش آموزان توسط شبکه شاد +جزییات

اهدای تبلت رایگان به دانش آموزان توسط شبکه شاد +جزییات
داشتن گوشی هوشمند یکی از ضرورت های دانش آموزان برای دسترسی به شبکه آموزش مجازی شاد است در این راستا برای بهره مندی همه از آموزش ها این شبکه تبلت هدیه می دهد.

به گزارش تیتربرتر؛ ارائه آموزش های تحصیلی ر شرایط کرونا یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در بستر شاد است که در سالتحصیلی جدید نیز در اولویت قرار گرفته است اما به دلیل عدم امکانات بسیاری از دانش آموزان از این نوع آموزش ها بی بهره هستند.

بنا بر اعلام وزیر آموزش‌ و پرورش 14 میلیون دانش آموزان در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 10 میلیون نفر موفق به نصب و بهره مندی از امکانات آموزشی مجازی شبکه اجتماعی شاد شدند و همچنین 97 درصد معلمان عضو شاد هستند.

از حدود 3.5 میلیون دانش آموزی که عضو شبکه شاد نیستند می توان به دانش آموزان مناطق محروم و نیازمندی اشاره کرد که دسترسی به گوشی هوشمند ندارند و یا اینکه شبکه اتصال اینترنت در پوشش منطقه زندگی آنها نیست.

به اعتقاد وزیر آموزش و پرورش، راه اندازی شبکه شاد و آموزش مجازی دانش آموزان برای برای کمک به خانواده‌ها و حمایت از آنها است و هیچ اصراری نداریم فردی که در توانش نیست خودش را به زحمت انداخته و گوشی بخرد ما مسئول هستیم آموزش برای همه دانش‌آموزان را تأمین کنیم و به هر طریقی شده است این کار را انجام می‌دهیم.

حاجی میرزایی به تازگی عنوان کرده است که برای ارائه خدمات آموزشی از طریق فضاهای اینترنتی نیاز به ابزار مناسب و اینترنت است و این موارد از ضروریات است که ممکن است بخشی از دانش‌آموزان در مناطق محروم دسترسی به این موارد را نداشته باشند.

وی افزود: در سال جاری تلاش خواهیم کرد با ترکیب کلاسهای حضوری و غیرحضوری و استفاده از ظرفیت تلویزیون برای پخش برنامه‌های آموزشی شرایط را به جلو ببریم و بتوانیم در این زمینه موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم که براساس گزارشی که اعلام شده است در حال حاضر کسانی که به سامانه شاد دسترسی ندارند حدود 3 میلیون و 500 هزار نفرند که در جلسه امروز قرار شد که برای این افراد تمهیداتی در نظر گرفته شود.

ارائه خدمات رایگان آموزشی در شاد

خدمات رایگان آموزشی در شاد
خدمات رایگان آموزشی در شاد

سید حسن الحسینی؛ مسئول شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش درباره جلسه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ناشران کتاب‌های کمک آموزشی که دقیقاً برخی از آنها را با عنوان موسسات کنکور و تست‌زنی می‌شناسیم و صحبت برای فروش محصولاتشان در شبکه "شاد" اظهار کرد: خدمات پایه را در شبکه شاد تعریف کردیم و این خدمات پایه، همه خدماتی است که بر اساس برنامه درسی و اهداف پایه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تعریف می‌شود.

وی افزود: این خدمات به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و دولتی و همه دانش‌آموزان برخوردار و نابرخوردار به صورت یکسان ارائه می‌شود.

مسئول شبکه شاد گفت: البته از تولیدات آموزشی بخش خصوصی استقبال می‌کنیم به این ترتیب که اگر به عنوان مثال نرم‌افزاری دارند و بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند حتماً از این سرمایه‌گذاری‌ها استقبال می‌کنیم یعنی اگر اپلیکشن خاصی دارند از آنها استفاده می‌کنیم اما نه با آرم و تبلیغات بخشی خصوصی.

الحسینی مطرح کرد:‌ در شبکه آموزشی شاد، هرگونه تبلیغ ممنوع است و محکم پای این ممنوعیت ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم هیچگونه تبلیغی انجام شود؛ فضای شاد باید امن و سالم باشد اگر فردی می‌خواهد اپلیکیشن، نرم‌افزار و حتی تولید محتوا را به ما هبه کند، اجازه نمی‌دهیم آرم هدیه کننده تبلیغ شود و این مصوبه‌ای است که شورای عالی آموزش و پرورش در سیاست‌گذاری شاد داشته است.

وی متذکر شد: به هیچ عنوان اجازه هیچ فعالیت تبلیغی در شبکه داده نمی‌شود و عرصه تاخت و تاز منافع اقتصادی نخواهد بود و حتماً باید فضای شاد فقط مربوط به مباحث تعلیم و تربیت باشد.

الحسینی درباره جلسه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ناشران کمک‌آموزشی گفت: بنده در این جلسه‌ به‌عنوان مهمان حضور داشتم، این جلسه در قالب تعاملات سازمان پژوهش با ناشران برگزار شده بود؛ بنده در آنجا صحبت کلی داشتم مبنی بر اینکه راه هیچ فردی برای خدمت آموزشی به این کشور بسته نیست اما به‌هیچ عنوان اجازه تبلیغ در شبکه شاد و انتفاع اقتصادی ویژه را به برخی افراد نمی‌دهیم و امیدواریم که تا آخر هم همینطور بماند.

مطالب مرتبط:

تأمین تبلت برای دانش‌ آموزان جامانده از شبکه شاد

تأمین تبلت برای دانش‌ آموزان جامانده از شبکه شاد
تأمین تبلت برای دانش‌ آموزان جامانده از شبکه شاد

مسئول شبکه شاد گفت: اجازه تبلیغات و انتفاع اقتصادی را در شبکه شاد نمی‌دهیم همچین مذاکراتی با خیران و صنعت برای تأمین تبلت دانش‌آموزان انجام داده‌ایم.

وی افزود: شاد در ابتدا یک پیام‌رسان بود که به تدریج به پلتفرم آموزشی تبدیل شد و به سمت LMS و نظام آموزشی تعاملی در فضای مجازی می‌رویم.

الحسینی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی و تامین کیفیت آموزش است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در بحث شبکه شاد، فراهم کردن دسترسی همگان به محتواهای آموزشی است؛ هم‌اکنون بیش از 3 میلیون دانش‌آموز ابزار هوشمند اتصال به شاد را ندارند البته تهیه تبلت دانش آموزی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست اما به دلیل ارتباط موضوعی و گسترش پوشش تحصیلی، وزیر آموزش و پرورش ماجرا  را دنبال می‌کند و مذاکراتی با صنایع دفاعی و ارتش داشتیم همچنین با اصحاب صنعت و تولید‌کننده‌ها هم جلساتی داشتیم اما ظرفیت کشور در تولید محدود است  هر چند قول‌هایی به ما داده‌اند اما تا نهایی نشود، نمی‌توانیم اعلام کنیم، هم‌اکنون در حال کار کردن بر روی این مسئله هستیم.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 18
مخالفم - 9
نظرات : 4
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
مریم ۰۲/۰۷/۰۷ - ۰۸:۳۴
پاسخ
comments لطفاً من یک تبلت بدهید که درس هام رو بخونم
 
 
de
+0
unlike
-0
فرشته ۰۲/۰۵/۱۸ - ۲۲:۰۹
پاسخ
comments من نیاز به یک تبلیت دارم تابتونم درس بخونم
 
 
ro
+0
unlike
-0
فرشته ۰۲/۰۵/۰۵ - ۱۶:۱۳
پاسخ
comments من چگونه میتوانم ساحب این تبلیت رایگان شوم
 
 
us
+0
unlike
-0
زهراباوان پور ۹۹/۰۹/۲۰ - ۲۲:۱۴
پاسخ
comments با سلام لطفا یه گوشی به ما بدهید وضع مالیمون خوب نیس که بتونیم یه گوشی بخریم چهار تا بچه هستیم وهمه تو یه گوشی درس میخونیم به خدا صواب دارع
خودتونم درک کنید که چهار نفر نمیشه تو یه شاد وتایم کلاس هامون باهمه وفقط یه نفر میتونه تو اون تایم حضور داشته باشه وبقیه غایب محسوب میشن
خواهشا یه گوشی به ما بدین ما نیازمند یه گوشی هستیم خوشحال میشیم ما امیدمون به شماست لطفا کمکمون کنید
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری