پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۱۴
۹
۰
نسخه چاپی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی
در ادامه پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی خواهیم پرداخت.

به گزارش تیتربرتر: در ماه های گذشته همواره قیمت جهانی طلا روبه افزایش بوده اما در چند روز اخیر به دلیل وجود برخی عوامل بازار طلا با کاهش بی سابقه ای روبه رو شد اما آیا قیمت طلا دوباره به مانند گذشته صعودی می شود یا کاهش های بزرگتری در انتطار این بازار است؟

آرامش موقتی بازار طلا

آرامش موقتی بازار طلا
آرامش موقتی بازار طلا

اونس طلا کار خود را بر خلاف دیروز با یک روند متعادل شروع کرد. هر چه دیروز طلا پر نوسان و جوش و خروش بود امروز آرام حرکت کرد.

برهمین اساس قیمت طلا به صورت نرم میل به کاهش دارد و پیشنهاد های فنی تا پنج ساعت آینده توصیه به فروش است.

سقوط دوباره طلا در پیش است؟

طلا پس از عقب نشینی بزرگ روز سه شنبه به زیر 1900، روند رو به بهبود را طی کرد. با وجود آنکه در دو روز گذشته بسیاری از تحلیل گران از زیر سازی طلا برای افزایش جدید سخن می گفتند اما برخی دیگر اعتقاد دارند کاهش دو روز گذشته ممکن است پایان نهایی افت قیمت کوتاه مدت طلا  نباشد. به گزارش کیتکو و به گفته لی گورینگ: طلا ممکن است به سطح 1500 تا 1700 دلار هم سقوط کند. 

از زمانی که قیمت طلا در مدت زمان بسیار کوتاهی به طرز باورنکردنی افزایش یافت تحلیلگران در انتظار این اصلاح قیمت بودند. فلز زرد با شکستن رکورد 2011 و بالا رفتن از حد 2000 دلار در کمتر از 3 هفته رکورد جدیدی در بازار طلا ثبت کرد.

اونس 2050  دلاری در تاریخ طلا ثبت شد. از آن روز گروهی با شک و تردید به آینده نگاه می کردند اما گروهی دیگر می گویند؛ این پایان دوران درخشش طلا نیست.

کاهش مجدد قیمت طلا

آنها هر چند که پیش بینی کاهش قیمت طلا تا 1700 و 1500 دلار را در کوتاه مدت رد نمی کنند، اما انتظار دارند اونس دوباره به بالای 2000 دلار برود و رکوردهای جدیدی ثبت کند. گورینگ در گفتگو با کیتکو گفت که این دوره پیش رو شاید اخرین فرصت مناسب خرید طلا باشد.

به گفته گوریگ، احتمالاً این کاهش قیمت مجدد تا پایان سال میلادی یا در آغاز سال جدید میلادی صورت گیرد که پس از آن روند طلا  بهطور "جنون وار" رو به آفزایش خواهد بود.

به گفته او با تقویت اقتصادی در سال جاری و بازگشت تعداد بیشتری از افراد به کار ، خریداران طلا که بر اساس ترس کووید-19 اقدام به خریداری طلا کرده اند ، فروشنده می شوند و این در نهایت بهترین زمان خرید خواهد بود. 

تاثیر کرونا بر طلا

وی پیش بینی کرد: «قیمت طلا در پایان سال، از قیمت امروز آن پایین تر خواهد بود، اما بعد از آن من قویاً معتقدم قیمت شدیداً رو به افزایش خواهد بود. اینبار بار نه به دلیل ترس کووید-19 بلکه در نتیجه مشکلات تورمی پیش رو.»

در مورد اینکه این افزایش تا چه حد خواهد بود پروژه های گورینگ و روزنواچ تخمین می زنند که تا پایان دهه میلادی قیمت طلا به 15 هزار دلار هم برسد (یعنی تقریباً 8 برابر قیمت فعلی)

گورینگ خاطرنشان کرد: بازار طلا به ما هشدار می دهد که محیط نزولی که 40 سال است ما آن را تجربه کرده ایم به پایان می رسد و دوره جدیدی که تورم را شامل می شود به دنبال آن خواهد آمد. 

این افزایش طلایی تابستانی پیام واضحی را به سرمایه گذاران می دهد و می گوید«چشم انداز مالی در حال تغییر است و تورم به همراه بی ارزشی ارزها، اکنون بخشی از تصویر آینده جهانی خواهد بود.

مطالب مرتبط: اکنون زمان خرید طلا است یا فروش؟

پیش بینی قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا
پیش بینی قیمت طلا

این هفته یکی از پر تنش ترین هفته ها برای قیمت طلا بود. طلا در این هفته دچار ریزش شدید شده و پس از آن توانست تا حدی خود را بازیابی کند.

طلا در روز های گذشته این هفته تا زیر 1900 دلار نیز رسید در حالی که تا روز جمعه هفته پیش قیمت طلا به نزدیکی 2080 دلار رسیده بود.

طلای جهانی در روز سه شنبه یک افت 117 دلاری را تجربه کرد که یک اتفاق بسیار کم سابقه بود. در روز گذشته نیز ابتدا افت کرده و سپس شروع به بازیابی قیمت از دست رفته خود کرد.

از دلایل این افت قیمت طلا را می توان یک روند اصلاحی دانست. چرا که طی هفته های گذشته قیمت طلا به شکلی هیجان زده بالا رفته و به بیش از 2000 دلار رسید.

البته می توان گفت که تقریبا تمامی فعالین در بازار انتظار یک تصحیح قیمت را داشتند اما افت قیمتی که اتفاق افتاد بیش از حد انتظار آن ها بود.

دلیل دیگر این افت قیمت ثبت واکسن ویروس کرونا توسط روسیه بود که امید ها را برای کشف این واکسن افزایش داد. می توان پیش بینی کرد با نهایی شدن واکسن های دیگر نیز قیمت طلا ریزش پیدا خواهد کرد.

حال باید دید که قیمت طلا به چه سمتی حرکت می کند. اگر نمودار های قیمت طلا را نگاه کنیم متوجه می شویم که طلا با وجود داشتن یک رویه صعودی هنوز هم می تواند تا حدی کاهش قیمت را تجربه کند.

در یک فرایند نزولی طلا در 1849 دلار دارای یک حمایت فوق العاده قوی می باشد و می تواند سطحی برای کاهش های بیشتر قیمت طلا در صورت ادامه روند اصلاحی باشد.

در یک فرایند صعودی نیز نمودار ها به ما نشان می دهند که طلا میتواند تا 2340 دلار نیز بالا برود که قطعا یک رکورد بسیار درخشان برای طلا خواهد بود.

گردآورنده: فرحان مرادی



+ 9
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری