پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۱ تیر ۱۴۰۰ ۰۰:۲۵
۱۳
۰
نسخه چاپی

بهترین سن برای لاغری؟!

بهترین سن برای لاغری؟!
در ادامه به بهترین و بدترین سن برای رژیم لاغری می پردازیم.

تیتربرتر؛ تیپ و فیزیک مناسب از خواسته هر شخصی است که در محیط کار و زندگی بتواند موفق باشد.

بهترین سن لاغری برای خانم ها

بهترین سن لاغری برای خانم ها
بهترین سن لاغری برای خانم ها

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اگر دختران نوجوان از سنین ۱۳ سالگی فعالیت بدنی روزانه را به طورس منظم آغاز کنند و از یک رژیم متعادل و مبتنی بر تمام گروه‌های‌ غذایی پیروی کنند درصد چاق شدنشان‌ در بزرگسالی نزدیک به صفر است. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهد، دختران جوان به محض احساس چاقی یا لاغری در سنین پایین حتما باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند و از رژیم‌های اصولی و صحیح پیروی کنند. 

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، والدین نقش بسزایی در چاقی و لاغری فرزندان خود در بزرگسالیشان دارند و با افزایش آگاهی خود درباره چگونگی استفاده از مواد غذایی می‌توانند فرزندان خود را از بیماری‌هایی که ممکن است برایشان به وجود آید دور کند. 

بهترین سن برای رژیم لاغری

 میان سالی آخرین فرصتی است که کاهش وزن می تواند تاثیر مثبتی بر طول عمر فرد داشته باشد. محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون آمریکا درجریان یک تحقیق متوجه شدند که کاهش شاخص توده بدن (بی. ام. ای) تقریبا در سنین میان ۲۵ و ۴۰ سالگی برای داشتن زندگی طولانی مدت بسیار مهم است.  

بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی که شاخص توده بدن (بی. ام. آی) آنها از محدوده « چاق» در جوانی خارج شده به محدود کمتر از  «اضافه وزن» در میانسالی می رسد، خطر مرگ پیش از موعد ۵۴ درصد کاهش می یابد.

مطالب مرتبط:

اما افرادی که بعد از میانسالی وزن خود را کم می کنند، نمی توانند خطر مرگ پیش از موعد را به اندازه قابل توجهی کاهش دهند؛  با این حال بر اساس نتایج این تحقیق،  بهترین توصیه به افراد این است که در اوان میانسالی با چربی های اضافی بدن خود مبارزه کنند چرا که داشتن چربی اضافی در بدن می تواند به ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و حتی زوال عقل در سال های بعدی زندگی منجر شود.  

محققان می گویند نتایج این مطالعه نشان می دهد که پیشگیری اولیه و ثانویه از چاقی به ویژه در سنین جوانی، یک فرصت مهم برای تقویت سلامت مردم است.

خطرناک ترین سن برای رژیم لاغری

خطرناک ترین سن برای رژیم لاغری
خطرناک ترین سن برای رژیم لاغری

 

به نظر می رسد سال های بین اوایل بلوغ تا میان سالی، یعنی زمانی که باید از افزایش وزن اضافی جلوگیری کنیم بسیار مهم است. میان سالی دوره ای است که حتی ۲ کیلوگرم افزایش وزن نیز می تواند باعث بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری های مزمن نظیر دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی شود. بیایید نگاهی نزدیک تر به منطق علمی پشت این یافته ها بیندازیم.

یک تیم تحقیقات از دانشگاه هاروارد، شروع به بررسی سوابق پزشکی ۹۲٫۸۳۷ مرد و زن در سال های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۲ کردند. از شرکت کنندگان در تحقیق خواسته شده بود به یاد بیاورند وزنشان در اوایل بلوغ ( ۲۱ سالگی برای مردان، ۱۸ سالگی برای زنان ) و همچنین ۵۵ سالگی چه مقدار بوده است.

مشخص شد اضافه شدن هر ۵ کیلوگرم وزن قبل از سن ۵۵ سالگی با ۳۰ درصد افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲، ۱۴ درصد افزایش خطر ابتلا به فشار خون و ۸ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی همراه است. آنهایی که افزایش وزنشان آنچنان بالا نبود، در مقایسه با افرادی که وزن ثابتی داشتند، به معنای نداشتن کاهش یا افزایش وزن بیش از ۲ کیلوگرم ، باز هم نمره خوبی در ارزیابی فیزیکی و شناختی دریافت نمی کردند.

فرانک هو سرپرست این تحقیقات می گوید: تحقیق ما در نوع خود اولین است و ما در آن به صورت سیستماتیک، تاثیر افزایش وزن از اوایل دوران بلوغ و تاثیر آن بر سال های بعدی زندگی را مورد بررسی قرار دادیم. یافته ها نشان داده حتی کمترین میزان افزایش وزن، ممکن است عواقب مهمی برای سلامت داشته باشد. علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، افزایش وزن در این دوره می تواند با چندین نوع سرطان مربوط به چاقی نیز در ارتباط باشد از جمله سرطان پستان، روده، کله، پانکراس، تخمدان و پروستات.   

کنترل کردن وزن افزایش وزن بلند مدت و طی گذشت چندین سال می تواند خیلی ساده توسط پزشک و بیمار نادیده گرفته شود، اما در واقع این افزایش وزن تدریجی است که ما باید به آن توجه نشان دهیم. برای بسیاری از ما، افزایش وزن از همان اوایل بلوغ و یا حتی کودکی آغاز می شود.

تاثیر تجمعی افزایش وزن در این سال ها بدان معناست که بسیاری از ما به صورت اجتناب ناپذیری در حال افزایش خطر بیماری های تهدید کننده سلامت و کاهش دهنده عمر هستیم. پیام های این مطالعه واضح است: زمان کوچک کردن میان تنه همین حالا است، سنمان هرچه هم که باشد فرقی نمی کند. نتایج این تحقیقات همچنین ما را بر آن داشت که بیشتر به زندگی یکجانشینی توجه کنیم و به دنبال راهی برای افزایش فعالیت بدنی باشیم.

بهترین سن برای لاغری؟!
بهترین سن برای لاغری

 

ورزش یکی از انواع درمان است که به خوبی درک شده است و تجویز انجام آن به صورت مرتب و از همان سال های جوانی باعث می شود سلامت افراد افزایش پیدا کند. بیشتر عمر کنند و دچار بیماری های بلند مدت نیز نشوند. سبک زندگی که بیشتر شامل یکجانشینی باشد با بدتر شدن سلامت افراد در ارتباط است، در حالی که افزایش سطح فعالیت فیزیکی کاملا برعکس این ماجراست. رژیم غذایی سالم و متعادل نیز برای تثبیت وزنی سالم ضروری است.

متاسفانه امروزه نسل جوان قادر نیست برای خود وعده های غذایی سالم و تازه تهیه کند و بیشتر رو به غذاهای بسته بندی شده و نیمه آماده می آورد. تحقیقات نیز نشان داده میزان مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها نسبت به گذشته افزایش یافته و این افزایش، رابطه ای مستقیم با بالا رفتن آمار بیماری های مزمن و سرطان ها دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 13
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری