پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۰
۱۳
۱
نسخه چاپی

پایان تلخ سریال همگناه/ زمان پخش فصل سوم هم گناه

پایان تلخ سریال همگناه/ زمان پخش فصل سوم هم گناه
قسمت آخر فصل دوم سریال هم گناه در حالی به اتمام رسید که مخاطبان را با روایت تلخی از زندگی خانواده صوبری دچار حزن و اندوه کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ هم گناه نخستین سریال مصطفی کیایی در بخش نمایش خانگی است که مخاطبان خوبی توانسته جلب خود کند و پخش فصل دوم این سریال با روایت تلخ و واقعی از زندگی خاندان صبوری به اتمام رسید.

این سریال روایتی از مشکلات و دغدغه و زندگی های پنهانی خانواده صبوری را به تصویر کشیده است که برخی از آنها با زندگی واقعی و عادی خانواده ها ارتباط مستقیم دارد و در طول این دو فصل رازهای پنهان این خاندان برملا شد و با واکنشهایی از سوی اعضای خانواده همراه شد.

در این میان سریال هم گناه از قسمت ابتدایی اش با مخاطبش به احترام رفتار کرده و تمام تلاشش را برای جلب رضایت او کرده است. با رسیدن هم گناه به ایستگاه پایانی اگرچه افسوسی در دل ایجاد می‌شود که دوشنبه‌ی بعدی از قسمت جدید خبری نخواهد بود، اما هم گناه بی شک خاطره‌ی خوشی را در ذهن مخاطبان و بینندگانش رقم زده است.

پایان تلخ فصل دوم سریال همگناه

پایان تلخ فصل دوم سریال همگناه
پایان تلخ فصل دوم سریال همگناه

در این قسمت آرمان که پولی که پدر میلاد برای آزادی فرزند زیبا مطالبه کرده بود را آماده کرد و با حال خراب زیبا به جاده زدند تا مادر و فرزند دوباره یکدیگر را در آغوش بگیرند اما کسی فکر نمی کرد که این آخرین دیدار زیبا و میلاد باشد.

بعد از نجات میلاد با همکاری پلیس و فرید؛ آرمان در حال رساندن زیبا به بیمارستان متوجه قطع شدن نفس های بریده وی شد و زندگی مشترک این زوج با واقعیت تلخ مرگ به پایان رسید.

 

آخرین نقشه‌ی آن روی دیوانه‌ی پیمان؛ کشتن نوزاد داخل شکم دوست پریا بود که قرار بود برادر او و پسر فریبرز باشد. در یک اقدامی دوست پریا را در خانه اش اسیر کرد و فریبرز و نسرین را به آنجا رفتند و با شلیک فریبرز این قصه به پایان رسید اما سرنوشت آن جنین مشخص نشد.

پیمان برای درمان راهی تیمارستان شد و فریبرز و پریا به ملاقاتش رفتند که همچنان پیمان با رویای خود با لیلا هم صبحت بود.

فریبرز با گلایه از فرید و فریده برای فراری دادن لیلا گفت: تنها کسی که درد عشق را در این خانواده می داند آرمان است که مثل من درد کشیده و سوخت.

نقد فصل دوم سریال هم گناه

نقد فصل دوم سریال هم گناه
نقد فصل دوم سریال هم گناه

دیروز پس از انتشار ۲۴ قسمت، سریال پربیننده «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی به پایان رسید. این مجموعه با استقبال مخاطبان به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نمایش خانگی تبدیل شد و اکنون تعدادی از تماشاگران مشتاق تماشای ادامه سریال در فصل سوم هستند. به بهانه پایان این مجموعه، روزنامه خراسان نگاهی به کیفیت پایان‌بندی آن داشته‌ است

با توجه به اتفاقاتی که در قسمت‌های اخیر سریال شاهد آن بودیم، پایان سریال «هم‌گناه» دور از انتظار و غافلگیرکننده نبود، اما به طور کلی می‌توان گفت پایان‌بندی آن بسیار منطقی و نزدیک به واقعیت بود.

اگر قرار بود شخصیت‌های داستان طبق کلیشه‌های مرسوم در سریال‌ها به سرانجام برسند، شخصیت‌هایی که قربانی اشتباهات دیگران شده بودند، سراسر گذشت و فداکاری می‌شدند و پایانی کاملا خوش را رقم می‌زدند، اما شخصیت‌های داستان مانند آدم‌هایی که در حقیقت، بیرون از دنیای قصه وجود دارند، در مواجهه با مسائل، واکنشی منطقی و باورپذیر داشتند.

رفتار کاراکتر «لیدا» با «فرهاد» و مواجهه «فریبرز» با کاری که خواهر و برادرش در حق او کرده بودند، نمونه‌هایی از اتفاقات منطقی و قابل باور قصه بود.

خوشبختانه مدتی‌است که سریال‌های نمایش خانگی سعی کرده‌اند کلیشه یک پایان کاملا خوش و شیرین را بشکنند و واقعی‌تر به نظر برسند. همان طور که در واقعیت، بیماری ،عزیزان آدم‌ها را از آن‌ها می‌گیرد، برخی افراد ناخواسته قربانی خطاهای بقیه می‌شوند و سرنوشت بعضی عشاق دوری یا جدایی است، در قصه نیز ممکن است هرکدام از این اتفاقات رخ بدهد. سریال «هم‌گناه» هم در ادامه شکستن این کلیشه، پایان نسبتا تلخی داشت.

پایان باز قصه بعضی از شخصیت‌ها می‌تواند یک دلیل مهم داشته باشد و آن امکان ادامه یافتن داستان در فصل سوم است. طبق آن چه در قسمت آخر «هم‌گناه» دیدیم، قصه می‌تواند با ماجراهای جدید ادامه یابد و سرنوشت قطعی کاراکترها در فصل سوم روشن شود.

یکی از شخصیت‌های «سریال» که بُعد منفی آن پررنگ‌تر بود، شخصیت «پیمان» با بازی پدرام شریفی بود. این کاراکتر به نوعی قربانی اطرافیان خود و شرایط شده بود، بنابراین مخاطب به او احساس ترحم داشت و شخصیت منفوری نبود. بیماری روحی و روانی این کاراکتر که باعث شده بود تصور کند مادرش زنده است و با او زندگی می‌کند، غیرقابل پیش‌بینی بودن «پیمان»، دیوانگی و علاقه او به «سارا» در کنار هم، این راز مهم که آیا او گورکن است یا خیر، این کاراکتر را جذاب کرده بود.

زوایای مختلف شخصیت «پیمان» و سکانس پایانی داستان او که سکانس آخر سریال هم بود، می‌تواند زمینه‌ساز، ادامه سریال در فصل سوم باشد.

زمان پخش فصل سوم سریال هم گناه

زمان پخش فصل سوم سریال هم گناه
زمان پخش فصل سوم سریال هم گناه

از آنجایی که سرنوشت «پیمان»، «فریبرز» و گورکن در فصل دوم باز ماند این پتانسیل وجود دارد که این شخصیت ها باعث زمینه‌سازی ادامه سریال «هم‌گناه» در فصل سوم باشد.

پایان باز قصه بعضی از شخصیت‌ها می‌تواند یک دلیل مهم داشته باشد و آن امکان ادامه یافتن داستان در فصل سوم است. طبق آنچه در قسمت آخر «هم‌گناه» دیدیم، قصه می‌تواند با ماجراهای جدید ادامه یابد و سرنوشت قطعی کاراکترها در فصل سوم روشن شود. 

محسن کیایی بازیگر و نویسنده سریال «هم‌گناه» در مصاحبه ای اعلام کرده است که قصه‌های سریال «هم‌گناه» در فصل دوم به پایان می‌رسد و شخصیت‌ها به سرانجامی مشخص می‌رسند اما از آنجا که موضوعات مطرح شده در این سریال گسترده است و پتانسیل بسط دادن اتفاقات یا شکل‌گیری اتفاقات جدید در آن وجود دارد ممکن است در صورت استقبال بیشتر و صلاح‌دید تیم تولید فصل سوم «هم‌گناه» نیز ساخته می‌شود.

کیایی تأکید کرد:  مخاطبان «هم‌گناه» مطمئن باشند که تحت هیچ شرایطی سریال بدون پایان‌بندی مشخص به اتمام نمی‌رسد و همه قصه‌ها پایان مشخص و شخصیت‌ها سرانجامی خواهند داشت. برای ساخت فصل سوم نیز همانطور که تأکید کردم قصه‌ای نیمه‌کاره نمی‌ماند ولی به شکلی این سریال به پایان می‌رسد که احتمال تولید آن در فصل سوم نیز وجود دارد اما از آنجا که هنوز ساخت آن به قطعیت نرسیده نگارش فصل سوم این سریال را آغاز نکرده‌ایم.

بازیگران سریال هم گناه

«هم‌گناه» سریالی پربازیگر با قصه‌ای خانوادگی است که پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، حبیب رضایی، محسن کیایی و گروه پرتعداد دیگری از بازیگران در آن ایفای نقش ‌می‌کنند.

از دیگر بازیگران این سریال پربازیگر می توان به شاهرخ فروتیان، افسانه چهره‌آزاد، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، حسین امیدی، سوگل خلیق، مارال بنی‌آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی‌پور، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمد‌رسول صفری، درنا مدنی، محمد موحدنیا و آی‌تک جاوید‌نژاد اشاره کرد.

هدیه تهرانی در نقش «زیبا» و محسن کیایی در نقش «آرمان» دو شخصیت اصلی همگناه هستند که در کنار سایر بازیگران از جمله پرویز پرستویی و حبیب رضایی قصه‌های خانواده صبوری را روایت می‌کنند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 13
مخالفم - 15
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
داریوش علائی ۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۴:۵۵
پاسخ
comments آقا ادامه هدیه؟
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری