پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۳۷
۱۴
۱
نسخه چاپی

جزییات طرح ترافیک تهران در شهریور 99

جزییات طرح ترافیک تهران در شهریور 99
اجرای طرح ترافیک تهران از روز شنبه یکم شهریور ماه 99 باری دیگر از سر گرفته می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ طرح ترافیک تهران در سال ۹۹ با فراز و نشیب زیاد و اظهارات ضد و نقیض مسئولان شهرداری تهران و شورای شهر و استانداری به دلیل شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی اجرا نشد.

شهرداری تهران در این باره اعلام کرد: طرح ترافیک تهران 99 همانند سال گذشته در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می شود و از ابتدای تیر ۹۸ طرح زوج و فرد حذف و به جای آن، طرح کنترل آلودگی هوا در محدوده دوم (زوج و فرد سابق) اجرا شد. از این رو، ضروری است کلیه دارندگان خودروهای شخصی ساکن تهران و کسانی که از شهرهای دیگر با خودروی شخصی برنامه سفر به تهران را دارند، قبل از ورود به محدوده‌ طرح ترافیکی اول و دوم در سامانه تهران من » به نشانی My.tehran.ir ثبت‌نام کرده باشند و حساب آنها موجودی (شارژ) کافی داشته باشد.

جزییات طرح ترافیک تهران در شهریور 99

جزییات طرح ترافیک تهران در شهریور 99
جزییات طرح ترافیک تهران در شهریور 99

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که طرح ترافیک پایتخت از شنبه اجرا می‌شود.

سردار محمد حسین حمیدی دراین باره گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در شهر تهران از روز شنبه از سر گرفته خواهد شد و بر این اساس طرح مذکور از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت. تغییری در محدوده اجرای طرح نیز اعمال نشده است.

وی افزود: همچنین برابر تصمیمات اتخاذ شده، رانندگانی که در این محدوده حضور دارند می‌توانند برای یک بار از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد از طرح خارج شوند.

شرط ورود به محدوده های ترافیکی تهران

شرط ورود به محدوده های ترافیکی تهران
شرط ورود به محدوده های ترافیکی تهران

تمامی خودروها برای تردد در سراسر شهر تهران (از جمله محدوده‌های ترافیکی ) باید دارای معاینه فنی باشند. در غیر اینصورت دوربین‌های معین در طول شبانه روز و حتی ایام تعطیل اقدام به ثبت پلاک جهت اعمال قانون از طریق راهور ناجا خواهند کرد.

اخذ معاینه فنی برتر الزامی نیست اما با دریافت آن، خودروی مزبور از تخفیف ۳۰ درصدی در پرداخت عوارض ورود به طرح‌های ترافیکی برخودار خواهد شد.

سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فقط جهت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا است و برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید حساب شهروندی شارژ و قبل از روز تردد اقدام به رزروِ ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی انجام شود.

در صورتی‌که رزرو محدوده آلودگی هوا انجام شده اما فرد متقاضی قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارد باید رزرو قبلی (کنترل آلودگی هوا) را لغو کند و سپس رزرو طرح ترافیک انتخاب شود.

از روز پنجشنبه هر هفته می‌توان برای هفته بعد اقدام به رزرو کرد و این امکان هم تا پایان همان روز در صورتی‌که ظرفیت فروش تکمیل نشده باشد امکان پذیر است.

مطالب مرتبط:

چنانچه رزروی انجام گرفته باشد و ترددی صورت نگیرد، مبلغ ۵۶ هزار ریال از مبلغ رزروی کسر و مابقی پس از انجام محاسبات به حساب شهروندی عودت داده می‌شود.

در صورت تردد در محدوده و نبود رزرو، مبلغ تعرفه به عنوان بدهی لحاظ خواهد شد و تا سی روز از تاریخ تردد فرصت جهت پرداخت وجود دارد. در صورت عدم پرداخت، خودرو مشمول جریمه دیرکرد و جریمه راهنمایی و رانندگی خواهد شد. مبلغ و زمان اعمال قانون در قالب جریمه مربوط به پلیس راهور ناجا است.

درضمن خودروهای آژانسی در صورت ثبت نام در تهران من و سپس قرار گرفتن در لیست خودروهای تحت پوشش شرکت‌های مجاز در سایت taxi-agency.tehran.ir و همچنین تهیه سفر برگ از تخفیف ۷۰درصدی بهره مند خواهند شد.

مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است. مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران) ، از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)، از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می‌شود.

نحوه رزرو طرح ترافیک در تهران

امسال برای ورود به محدوده‌ها باید پس از شارژ حساب شهروندی به میزان کافی، اقدام به رزرو طرح مورد نظر شود. در مورد محدوده طرح آلودگی هوا پس از اتمام سهمیه مجاز فصلی نیز باید در حساب کاربری، رزرو انجام شود.

هر خودرو با پلاک تهران به شرط ثبت نام در سایت «تهران من» و افزودن خودرو در حساب کاربری تهران من، ۲۰ روز در هر فصل مجاز به تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) است. این مزیت نیز برای خودروهای پلاک شهرستان تا ۱۵ روز برای هر فصل برقرار است. اما برای روزهای بیشتر از سهمیه مجاز هر فصل، تعرفه به صورت نیم بها (نصف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک) محاسبه می‌شود.

درضمن تعداد روزهای مجاز ترددهای رایگان فصلی قابل انتقال به فصل بعد نیست. در ضمن پلاک‌های تهران شامل پلاک‌هایی می‌شود که دو رقم سمت راست آن شامل ۱۱-۲۲-۳۳-۴۴-۵۵-۶۶-۷۷-۸۸-۹۹-۱۰-۲۰-۳۰ باشد.

ساکنان محدوده‌های ترافیکی نیز طبق روال در صورت تأیید اطلاعات ملک خود می‌توانند در ساعاتی یک‌بار ورود رایگان به محدوده محل سکونت خود داشته باشند.

هزینه عضویت در سامانه تهران من چقدر است؟

دارندگان خودروها برای دریافت هشدار مهلت یک‌ ماهه از طریق پیامک و استفاده از این مهلت باید در سامانه طرح ترافیک ثبت‌ نام کرده باشند. ثبت‌نام در سامانه «تهران من» و دریافت پیامک هشدار، رایگان است و هزینه‌ای برای شهروندان ندارد.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران میخوانند:



+ 14
مخالفم - 14
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
معترض ۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۴:۴۹
پاسخ
comments ایکاش در شرایط کرونا طرح ترافیک لغو میشد و مسئولان امر به جای پول به جان مردم فکر میکردند ، ستاد کرونا اگر زورش به شهرداری تهران نمیرسد باید مسئولیت کنترل بیماری و قانونگذاری را به نهاد دیگری بسپارد ...
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری