به گزارش تیتربرتر؛ مرسدس بنز- Mercedes Benz - شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درونسوز و همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) فعالیت میکند.
این شرکت ادامه قدیمیترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر موتورن گیزلشافت است، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شده بود.
امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعههای شرکت دایملر آ گ بهشمار میآید و همراه با آئودی و بامو، سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند که بهعنوان پرفروشترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته میشوند...
خودروهای مرسدس بنز ازگذشته دور در ایران حضور دارند و همواره از محبوب ترین خودروها نزد مردم ایران بوده اند.
رونمایی از مرسدس بنز S کلاس
براساس گزارش یورونیوز، شرکت مرسدس بنز مدل جدید کلاس اس را رونمایی کرد. این خودرو بالاترین کلاس در خودروهای مرسدس بنز است که فناوریهای آینده صنعت خودرو را در خود دارد.
دستگیرههای این خودرو برای آیرودینامیک بهتر به داخل بدنه میرود و از این نظر از تسلا پیشروتر است.
مشخصات مرسدس بنز کلاس اس
از دیگر ویژگیهای پرچمدار مرسدس بنز چرخهای عقب خودرو است که قابلیت فرمانپذیری دارند، این ویژگی باعث میشود تا شعاع چرخش خودرو بیشتر باشد.
ضعیفترین موتور این خودرو ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد، تقریبا چهار برابر یک خودرو معمولی.
موتور بنزینی سه لیتری این خودرو، شش سیلندر و خطی است و برای موارد نیاز یک موتور کوچک الکتریکی نیز دارد.
مطالب مرتبط:
موتور هشت سیلندر این خودرو نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
سنسورها و دوربینهای مختلف، امکان شبیهسازی سهبعدی را برای حرکتهای دشوار، به خودرو میدهد.
امکانات جانبی
نورپردازی داخل اتاق خودرو شامل هفت رنگ متفاوت با ۶۴ طیف است. کلاس اس جدید، قابلیت شخصیسازی داشته و به ۲۷ زبان توانایی ارتباط دارد.
نمایشگر ۱۲ اینچ لمسی در مرکز داشبورد و ۱۰ اینچی پشت فرمان خودرو قرار دارد.
چرم روی صندلی به رنگهای مختلف به همراه گرم کن و سردکن قابل سفارش است و ۱۰ نوع ماساژ در این اتومبیل قرار گرفته است.
قیمت مرسدس بنز کلاس اس
قیمت این خودرو در بازار اروپا از ۹۴ هزار یورو شروع میشود. بر این اساس به ارزش پول ایران این خودرو 2,505,100,000 تومان (قیمت تبدیل شده) می باشد.
معرفی مرسدس بنز
مرسدس بنز، (به آلمانی: Mercedes-Benz) شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درونسوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت میکند.
کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد.
این شرکت ادامه قدیمیترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت است، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ تأسیس شده بود. شاخه دیگر از مرسدس-بنز، کمپانی بنز آگ میباشد، که در سال ۱۸۸۳ توسط کارل بنز راهاندازی شد.
در سال ۱۹۰۰ گوتلیب دایملر درگذشت و در ۱۹۰۲ پس از انعقاد قراردادی میان ویلهلم مایباخ و امیل جلینک، شرکت دیامجی تولید اتومبیل با برند مرسدس، که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود را، آغاز کرد.
در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند.
در سال ۱۹۹۸ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.
امروزه مرسدس-بنز یکی از زیرمجموعههای شرکت دایملر آ. گ. بهشمار میآید و همراه با آئودی و بامو سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که بهعنوان پرفروشترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته میشوند.
تاریخچه لوگوی مرسدس بنز
خوب است بدانید شرکتهای مختلفی در دنیا هستند که لوگوی برند خود را در طول تاریخ تغییر دادهاند. اما مرسدس-بنز از آن دست شرکتهایی است که تاکنون لوگوی مشهور و محبوبش را حفظ کرده است و در خودروهای تولیدیاش از آن استفاده میکند. البته خود این آرم نیز تاریخچهای دارد و بعد از تغییراتی، حالا به شکل ستارهای سه گوش در خودروهای مرسدس بنز استفاده میشود. خوب است بدانید ما در مقاله معرفی و بررسی لوگوهای معروف جهان اشاره کرده بودیم که این ستاره سه گوش به سه عنصر زمین، آب و هوا نیز اشاره دارد و اما داستان آن از قرار زیر است.
داستان لوگوی شرکت مرسدس بنز به سال 1909 میلادی باز میگردد که پسران گتلیب دایملر به نامهای پائل و آدولف، کارت پستالی را که در سال 1872 پدرشان برای مادرشان ارسال کرده بود را پیدا کردند. در این کارت پستال دایملر خانه خود را با نماد یک ستاره سه گوش نشان داد و بیان کرد روزی این ستاره روی شرکتش شروع به درخشیدن خواهد کرد. این موضوع باعث شد تا آرم دایملر شکل بگیرد. اما در آغاز این ستاره به رنگ آبی بود و سال 1934 رنگ نقرهای را به خود گرفت.
در طرف مقابل پیش از ادغام دایملر و بنز، شرکت بنز برای ماشینهایش آرم جداگانهای داشت. آرم یاد شده یک حلقه گیاه بود که در اطراف نام شرکت قرار میگرفت. پس از ادغام دایملر و بنز و ایجاد شرکت مرسدس بنز، آرمشان نیز با هم ادغام شد و ستاره دایملر در وسط حلقه بنز قرار گرفت. امروزه نیز تنها از ستاره معروف دایملر به عنوان آرم و لوگوی مرسدس-بنز استفاده میشود؛ ستارهای که نشان رسیدن به رویایی بزرگ را تداعی میکند.
گردآورنده: الهام خلیلی خو
آنچه دیگران می خوانند: