پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱
۱۸
۰
نسخه چاپی

ماسک باعث لاغری می شود؟

ماسک باعث لاغری می شود؟
در ادامه به موضوع لاغری آن هم با ماسک! می پردازیم با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ خیلی ها به دنبال این هستند که آیا ماسک زدن هم می تواند در لاغری تاثیری داشته باشد یا خیر؟

لاغری با ماسک زدن!

لاغری با ماسک زدن!
لاغری با ماسک زدن!

 

بر اساس نظر برخی کارشناسان ماسک‌ زدن در کاهش وزن تاثیر دارد. استفاده طولانی‌مدت از ماسک باعث بالا رفتن سطح دی‌اکسید کربن و در نتیجه بالا رفتن سطح اسید کربنیک در بدن می‌شود که پیامد آن اسیدی‌تر شدن مایعات بدن در نتیجه افت متابولیسم، چربی‌سوزی و سطح سوخت‌وساز بدن است. پس توصیه می‌شود با رعایت تمام نکات بهداشتی و استفاده حداکثری از ماسک، هوشمندانه‌تر از ماسک استفاده کنید. درصورتی که امکان دورکاری ندارید و به‌ناچار در محل کار خود باید با همکاران و مراجعه‌کنندگان مواجهه داشته باشید و مجبورید ساعت‌های طولانی از ماسک استفاده کنید.

چگونه مضرات ماسک را از بین ببریم؟

چگونه مضرات ماسک را از بین ببریم؟
چگونه مضرات ماسک را از بین ببریم؟

 

راهکارهایی وجود دارد که از اثرات منفی تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن بکاهید:

۱ - در مواقع استراحت در فضای باز یا ایمن ماسک خود را بردارید و نفس عمیق بکشید.

۲- سیگار یا قلیان نکشید.

۳- افزودنی‌هایی در بازار وجود دارد که با افزودن آنها به آب بدون تغییر درطعم و مزه با افزودن هیدروژن مولکولی و منیزیم و کلسیم یونی به آب علاوه‌بر این‌که موجب قلیایی ‌شدن آب می‌شوند، آب خاصیت آنتی‌اکسیدانی نیز پیدا می‌کند که علاوه‌بر خنثی‌کردن اثرات منفی تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن و افزایش چربی‌سوزی، بر افزایش ایمنی نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما توجه کنید از محصولاتی استفاده شود که دارای برند معتبر و گواهینامه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو باشد.

افزودن برخی مواد مانند سرکه سیب یا آبلیموی تازه به آب آشامیدنی آن را اسیدی‌ می‌کند، اما یون‌هایی به بدن وارد می‌کند که می‌تواند مقداری از اسیدی شدن خون کاسته و تاثیر تجمع دی‌اکسیدکربن را تاحدی خنثی کند. اما فعلا بهترین راه ممکن، استفاده از افزودنی‌های قلیایی‌کننده آب است که اصطلاحا به آنها بادی‌بالانس می‌گویند و در برخی داروخانه‌ها یا به صورت اینترنتی قابل خرید هستند.

البته مسائل دیگری نیز باعث اسیدی‌شدن خون و کاهش متابولیسم و چربی‌سوزی از این طریق می‌شود که به اختصار نام می‌برم: استفاده زیاد از پلاستیک و ظروف یک‌بارمصرف، استنشاق برخی حلال‌ها و مواد شیمیایی که در آرایشگاه‌ها برای رنگ مو یا کاشت ناخن استفاده می‌شود و مصرف بیش از حد پروتئین و نیترات موجود در آب که استفاده از آب‌های قلیایی قادر به خنثی نمودن اثرات منفی اسیدی شدن محیط بدن به هر طریقی را دارد.

تاثیر ماسک بر سطح اکسییژن

تاثیر ماسک بر سطح اکسییژن
تاثیر ماسک بر سطح اکسییژن

 

دکتر مسعود مردانی، اظهار داشت: مساله ای که در حال حاضر ثابت شده، این است که استفاده از ماسک به خصوص در مراکز پرازدحام مانند بیمارستان ها، مترو، مراکز خرید، کارخانه ها و مراکز اداری و صنعتی که ده‌ها نفر زیر یک سقف درحال کار هستند، بسیار ضروری و مهمتر از دستکش است.

وی افزود: ممکن است فردی با خانواده بخواهد در یک فضای خلوت قدم بزند؛ در این صورت نیازی نیست که خود را به زحمت و سختی بیاندازد و از ماسک استفاده کند. کرونا بیماری تنفسی است که بیشتر از طریق تنفس هنگام صحبت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و در مکان های خلوت نیازی به استفاده از ماسک نیست.

مردانی تاکید کرد: همچنین هنگامی که افراد در محیط خلوت و تنها هستند، می توانند ماسک را از روی صورت بردارند. متاسفانه بسیاری از افراد در اتومبیل خود هنگامی که تنها هستند نیز از ماسک استفاده می کنند که این کار نیز به هیچ وجه ضرورتی ندارد.

مضرات دستکش در روزهای کرونایی

مضرات دستکش در روزهای کرونایی
مضرات دستکش در روزهای کرونایی

 

مضرات دستکش در روزهای کرونایی
مضرات دستکش در روزهای کرونایی

 

مردانی همچنین اظهار داشت: استفاده صحیح از دستکش نیز بسیار خوب است، اما استفاده نامناسب از دستکش به دلیل اینکه ویروس می تواند در دستکش جمع شده و در صورت لمسِ صورت  به راحتی به فرد منتقل شود، توصیه نمی شود.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: بهتر است افرادی که بیرون می روند و با سطوح مختلف در تماس هستند، به صورت مرتب دستان خود را با صابون بشویند.

وی گفت: برخی مدام وقتی می روند بیرون به محض اینکه وارد منزل می شوند دوباره دوش می گیرند و لباس های خود را قبل از دوباره پوشیدن ضدعفونی می کنند یا می جوشانند و می شویند، اصلا این کارها لازم نیست و ثابت شده است این روش ها نقش عمده‌ای در پیشگیری از انتقال عفونت ندارند.

به گفته مردانی بر اساس یافته ها، ماندگاری ویروس کرونا روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صاف مانند پیشخوان مغازه‌ها ماندگاری دارد.

کرونا دقیقا چه طور انتقال می یابد؟

کرونا دقیقا چه طور انتقال می یابد؟
کرونا دقیقا چه طور انتقال می یابد؟

 

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری همچنین گفت: به هیچ وجه غذا، میوه جات و مایحتاج عمومی و بسته بندی خریدهای سوپری منبعی برای آلوده شدن فرد به ویروس کرونا و عفونت محسوب نمی شوند.

مردانی ادامه داد: هنگامی که کسی از مغازه یا تره بار خرید می کند فقط پلاستیک میوه یا موادغذایی را می تواند دور بیاندازید و از میوه جات پس از شستشو استفاده کند.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس یافته های جدید، ویروس کرونا یک عفونت غذایی محسوب نمی شود. این بیماری با قطره های عفونت مانند آنفلوآنزا همراه است و هیچ خطر مشخصی مبنی بر انتقال کرونا با سفارش غذا وجود ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: ویروس کرونا در هوا آویزان نمی شود. این یک عفونت قطره تنفسی است که انتقال آن نیازمند تماس نزدیک افراد به یکدیگر است.

مراودات جنسی کرونا را بیشتر انتقال می دهند؟

مردانی در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا با مراودات جنسی افراد مبتلا قابل انتقال است یا خیر نیز گفت: اگر فردی مبتلا باشد، بلافاصله می تواند این ویروس را از طریق مراوده جنسی به همسر خود منتقل کند.

وی گفت: کسی که کرونا دارد، در دوره حاد بیماری و ۱۴ روزی که باید در قرنطینه باشد، به هیچ وجه نباید مراوده جنسی با همسر خود داشته باشد و حتی ما توصیه می کنیم تا دو هفته پس از بهبودی و قرنطینه نیز خودداری شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 18
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری