پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۹:۴۳
۹
۰
نسخه چاپی

راهنمای ثبت نام غیرحضوری مرحله دوم وام بازنشستگان+جزئیات

راهنمای ثبت نام غیرحضوری مرحله دوم وام بازنشستگان+جزئیات
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی درباره وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ برای دریافت وام ضروری بازنشستگی تامین اجتماعی باید دو شرط را حتما داشت؛ یکی مستمری بگیر بودن و دیگر نداشتن سابقه دریافت این وام؛ اما آیا همه کسانی که سازمان تامین اجتماعی مستمری آن‌ها را می‌پردازد می‌توانند به شرط استفاده نکردن از وام ضروری از این تسهیلات استفاده کنند؟

جزئیات ثبت نام وام بازنشستگان

جزئیات ثبت نام وام بازنشستگان
جزئیات ثبت نام وام بازنشستگان

 

 عادل دهدشتی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته اعتبار وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال این مبلغ ۵ برابر شده یعنی به ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند از وام ۵ میلیون تومانی بهره مند شوند.

شرایط دریافت وام بازنشستگان

اوافزود: این اعتبار در دو مرحله پرداخت و توزیع می‌شود مرحله اول ۳۵۰ میلیارد تومان بود که نیمه اول امسال در قالب تسهیلات وام پرداخت شد و مرحله دوم نیز با توجه به شرایط خاص کرونایی از طریق سامانه‌ای که طراحی شده پرداخت خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: بازنشستگان می‌توانند بدون مراجعه به بانک برای دریافت وام ضروری در سامانه‌ای که طی هفته جاری اعلام خواهد شد، ثبت نام و برای دریافت وام اقدام کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کانون‌ها، درخواست دستی و مراجعه به شعب نیست.او در خصوص بازنشستگانی که در اولویت دریافت وام هستند، گفت: سهمیه هر استان مشخص شده و به نسبت تعداد بازنشستگان و افرادی که در سنوات گذشته وام دریافت نکرده‌اند، وام ضروری پرداخت می‌شود.

مطالب مرتبط:

دهدشتی در پاسخ به این سوال که ارائه وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی شرط سنی دارد یا خیر،تصریح کرد: خیر شرط سنی در این خصوص اعلام نشده است. گزارش‌هایی در خصوص برخی سختگیری‌ها به ما رسیده که قرار است جلسه‌ای با مسئولان بانک برگزار و این موارد را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.او افزود: شرایط بازنشستگان را درک می‌کنیم و قصد کمک و ارائه تسهیلات به آنها را داریم به همین دلیل نمی‌خواهیم که برای دریافت وام دچار مشکل شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد مبلغ وام نیز گفت: برای پرداخت وام به بازنشستگان با کانون عالی بازنشستگان جلساتی برگزار شد و تصمیم نهایی برای پرداخت و مبلغ وام گرفته شد و نظر کانون عالی بازنشستگان این بود که با توجه به مشکلات فعلی و شرایط جامعه تعداد بیشتری از بازنشستگان از این تسهیلات برخوردار شوند.او ادامه داد: تمام تلاش خود را برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم سال آینده این خدمت را افزایش دهیم.

جزئیات جدید از سهام بازنشستگان

جزئیات جدید از سهام بازنشستگان
جزئیات جدید از سهام بازنشستگان

 

 محمود طهماسبی افزود: پس از بازگشایی حمایت کامل از صندوق صورت خواهد گرفت.مدیرعامل هلدینگ مالی، بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تلاش هستیم که نماد "مدیر" با هماهنگی سازمان بورس و براساس شرایط بازار سرمایه ظرف روزهای جاری بازگشایی می شود.

 طهماسبی با بیان اینکه بازگشایی نماد به خصوص در مورد صندوق های ETF وابسته به شرایط بازار سرمایه است، گفت: مجوز فعالیت نماد پس از پذیره نویسی صادر شد و عملا صندوق از هفته پیش شروع به خرید سهام کرد. پس شرایط ریزشی بازار در چند هفته گذشته تاثیر خاصی بر روی قیمت صندوق نگذاشته و افت قیمت خاصی را نداشته ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته سهام پرپتانسیل با قیمت های پایین برای صندوق خریداری شد و در حال حاضر نیز بیش از ۶۰ درصد صندوق مدیر نقد است که افت بازار روی آن تاثیر نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: همزمان با بازگشایی نماد سهامداران می‌توانند به صورت روزانه قیمت و ارزش صندوق را از طریق سایت آن رصد کنند.  

صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد "مدیر" از ۱۱ تا ۲۲ مردادماه امسال از طریق فرابورس به قیمت پایه ۱۰ هزار ریال و با سرمایه ۴ هزار میلیارد ریالی عرضه شد که با وجود پیش بینی ۱۰ روزه برای خرید سهام، ظرف سه روز تکمیل و نماد آن بسته شد. اکنون سرمایه گذاران از جمله ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری منتظر بازگشایی مجدد و امکان خرید و فروش این سهام هستند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری