پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۲۱:۰۰
۱۴
۰
نسخه چاپی

آشنایی با الکس نوری سرمربی احتمالی استقلال+بیوگرافی

آشنایی با الکس نوری سرمربی احتمالی استقلال+بیوگرافی
الکس نوری گزینه احتمالی اول استقلال برای سرمربیگری است.

به گزارش تیتربرتر؛ بعد از کناره گیری فرهاد مجیدی از سرمربیگری استقلال به خاطر اختلاف هایی که با احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه پیدا کرد، مدیران آبی پوش در مصاحبه ها و اطلاعیه های مختلف از مذاکره با آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی سخن گفتند و اینکه توافقات اولیه نیز با او برای بازگشت به نیمکت آبی ها انجام شده است.

ماجرای حضور الکس نوری به عنوان سرمربی استقلال

ماجرای حضور الکس نوری به عنوان سرمربی استقلال
ماجرای حضور الکس نوری به عنوان سرمربی استقلال

 

موضوع اصلی که باعث شد فرهاد مجیدی بعد از فینال حذفی استعفا بدهد نیز به همین ماجرای بازگشت استراماچونی و سفری برمی گشت که سعادتمند به ایتالیا داشت. مجیدی اعلام کرد که مدیران استقلال قبل از دربی به دنبال آوردن استراماچونی بودند و همین مساله زمینه ساز اختلافات شد.

در صورتی که هنوز چند ساعت از جدایی مجیدی نگذشته بود، باشگاه استقلال در اطلاعیه ای از تلاش برای بازگشت استراماچونی سخن گفت اما این موضوع حواشی زیادی ایجاد کرد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با پافشاری روی منع حضور خارجی ها با حضور استراماچونی روی نیمکت آبی ها مخالفت کردندو البته مذاکرات با این مربی نیز از طرف استقلالی‌ها خوب پیش نرفت تا تقریبا همه به این باور برسند که عملا بازگشت استراماچونی منتفی است.

ماجرای حضور الکس نوری به عنوان سرمربی استقلال
ماجرای حضور الکس نوری به عنوان سرمربی استقلال

 

در چنین شرایطی که استقلالی‌ها با هدایت نامجومطلق دو بازی آسیایی را پشت سر خواهند گذاشت، حالا هواداران استقلال همچنان امیدوارند که مدیران باشگاه به وعده شان عمل کنند و استراماچونی را برگردانند. هوادارانی که به طوفان توییتری و ترند کردن هشتگ «استراماچونی را برگردانید» در خواست های متعددی در این خصوص داشتند حالا همچنان بر موضع شان پافشاری دارند اما آنها خودشان هم می‌دانند که بازگشت مربی خوشتیپ ایتالیایی تا حد زیادی منتفی شده است.

از طرف دیگر هواداران فشارهای زیادی را به احمد سعادتمند که به خاطر استراماچونی با فرهاد مجیدی وارد مشاجره شد می‌آورند و این مدیرعامل نیز برای اینکه از زیر بار فشارها خارج شود، با یک گزینه دوملیتی و محبوب وارد مذاکره شده است.گفته می‌شود گزینه قطعی استقلال در حال حاضر الکساندر نوری مربی ایرانی- آلمانی است که طی ماه های گذشته هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.

نوری بعد از آنکه چند ماه پیش از هدایت باشگاه هرتابرلین کنار رفت، هنوز به هیچ تیم دیگری نرفته و به همین خاطر مدیران استقلال به دنبال آن هستند تا این مربی را راضی به حضور در ایران کنند. نوری خودش نیز روز گذشته مذاکره با چند تیم ایرانی را تایید کرده بود اما نامی از تیمی نبرد. حالا اما شنیده می‌شود که مدیران استقلال به دنبال آوردن سرمربی سابق وردربرمن به ایران هستند تا نه تنها از فشارهای موجود خارج شوند بلکه یک مربی نامدار را روی نیمکت تیم شان بنشانند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه نوری پدری ایرانی دارد، شامل قانون منع حضور خارجی ها نیز نمی‌شود. گفته می‌شود مسئولان استقلال با سازمان لیگ در این خصوص مشورت کردند و در صورتی که با الکس نوری به تفاهم برسند، او مشکل قانونی برای حضور روی نیمکت آبی ها نخواهد داشت.

مساله ای که حضور نوری را جذاب تر می‌کند، دستیاری فریدون زندی است. زندی که سابقه بازی در استقلال را دارد و خاطرات خوبی برای هواداران آبی پوش برجای گذاشته، چند سالی است کلاس های مربیگری را پشت سر گذاشته و حتی مدتی است در تیم های پایه در آلمان کار می‌کند. در صورتی که نوری سرمربیگری استقلال را قبول کند، زندی دستیار اول او خواهد بود تا یک زوج رویایی تشکیل شود. ضمن اینکه از آرش برهانی به عنوان دیگر دستیار نوری در صورت حضور در استقلال نام برده می‌شود.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی الکس نوری

بیوگرافی الکس نوری
بیوگرافی الکس نوری

 

الکساندر نوری (زاده ۲۹ مرداد ۱۳۵۸ در بوکستهوده در آلمان) بازیکن سابق و مربی فوتبال با تبار ایرانی اهل آلمان است.وی سابقه مربی‌گری در تیم باشگاه ورزشی وردر برمن

خانواده الکس نوری

پدر نوری یک ایرانی تبار متولد شهر رشت است و مادرش آلمانی است. 

ازدواج الکس نوری

نوری متاهل است و دارای دو فرزند می باشد ؛ یک دختر به نام مینو و یک پسر به نام آریان. او شهروند دوگانه آلمانی-ایرانی است.

شروع فوتبالی الکس نوری

شروع فوتبالی الکس نوری
شروع فوتبالی الکس نوری

 

الکساندر بصورت جدی فوتبال را زیر نظر پدرش شروع کرد،تا 15 سالگی در چند مدرسه فوتبال حضور داشت تا اینکه در سال 1373 به تیم جوانان آکادمی ورزشی و تحصیلی وردربرمن پیوست و 4 سال در این تیم بود.

شروع مربیگری الکس نوری

بعد از بازنشستگی فعالیت خود را بعنوان دستیار تیم VfB Oldenburg بمدت 2 سال شروع کرد سپس یکسال بعد سرمربی این تیم شد،در سال 1393 ابتدا دستیار اول تیم وردربرمن بود و در سال 1395 در حالی که تیم وردربرمن وضعیت خوبی نداشت هدایت این تیم را برعهده گرفت و تا رده 4 بوندسلیگا بالا آورد

آمار الکس نوری به عنوان سرمربی

الکس نوری و عادل فردوسی پور
الکس نوری و عادل فردوسی پور

 

تا تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۰

باشگاه از تا رکورد
M برد مساوی باخت ٪ برد Ref.
VfB Oldenburg ۲۲ آوریل ۲۰۱۳ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ ۴۵ ۲۳ ۱۱ ۱۱ ۵۱٫۱۱
Werder Bremen II ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ ۶۸ ۲۶ ۱۸ ۲۴ ۳۸٫۲۴  
وردر برمن ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۶ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ ۴۳ ۱۵ ۱۱ ۱۷ ۳۴٫۸۸  
اینگولشتات ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ ۸ ۰ ۳ ۵ ۰٫۰۰  
هرتابرلین ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ ۹ آوریل ۲۰۲۰ ۴ ۱ ۲ ۱ ۲۵٫۰۰  
مجموع ۱۶۸ ۶۵ ۴۵ ۵۸ ۳۸٫۶۹

 

در پایان باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در استقلال رخ می‌دهد و در نهایت مدیران باشگاه چه تصمیمی را خواهند گرفت. البته که تصمیم سعادتمند و همکارانش اگر جز آوردن استراماچونی (که تقریبا بازگشتش منتفی است) باشد، باید انتظار اعتراض های هواداران را داشته باشیم.

گزارش از علی اکبر رضایی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 14
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری