پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۲۱:۵۹
۸
۰
نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا به دنبال رکوردزنی

قیمت جهانی طلا به دنبال رکوردزنی
قیمت جهانی طلا پس از مدتی نوسان دوباره روند صعودی گرفته است.

به گزارش تیتربرتر: امروز قیمت جهانی طلا بواسطه کاهش ارزش دلار رشد خوبی داشت و از مرز 1963 دلار هم گذشت، حالا با اینکه طلا روند صعودی خود را دوباره از سر گرفته است اما سرمایه گذاران نگران تاثیر جلسه آتی فدرال رزرو و تولید واکسن کرونا بر قیمت فلز زرد هستند.

امروز در بازار جهانی طلا چه گذشت؟

امروز در بازار جهانی طلا چه گذشت؟
امروز در بازار جهانی طلا چه گذشت؟

در پی کاهش ارزش جهانی شاخص دلار، بهای فلز زرد امروز شاهد افزایش بود و با چهار دهم درصد رشد به سطح یک هزار و ۹۶۳ دلار و ۲۲ سنت رسید.

همچنین بهای طلا در بازارهای آمریکا امروز با ۵ دهم درصد افزایش به یک هزار و ۹۷۳ دلار صعود کرد.

در دو هفته گذشته بهای طلا به سبب تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشته بود.

از دیگر سو به باور کارشناسان اقتصادی،  به رغم افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری مرگبار کرونا، سرمایه گذران ترجیح می دهند همچنان به بازار جهانی طلا به عنوان سرمایه‌ای قابل اطمینان نگاه کنند و نقش فعالانه‌تری را در این بازار داشته باشند.

کارشناسان همچنین می‌گویند نرخ پایین بهره و امکان اتخاذ تدابیری جدید مانند سیاست انبساطی بلندمدت از سوی بانک مرکزی آمریکا ممکن است سبب کاهش بیشتر ارزش شاخص دلار شود که این مساله، مسیر را برای افزایش بیشتر بهای جهانی طلا هموارتر می سازد.

گزارش‌ها نشان می دهد، بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به سبب اتخاذ سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط:

نگرانی درمورد آینده طلا

نگرانی درمورد آینده طلا
نگرانی درمورد آینده طلا

به گزارش تیتربرتر و به نقل از اقتصادآنلاین، طی آخرین روزهای هفته گذشته خبر دو معامله بزرگ شرکتی منتشر شد: سافت بانک قصد فروش تراشه ساز ARM را به Nvidia برای مبلغی بیش از 40 میلیارد دلار دارد، همچنین شرکت دارویی گیلیاد Gilead Sciences قصد دارد شرکت Immunomedics را به مبلغ 21 میلیارد دلار خریداری کند. این در حالی است که همزمان شرکت آسترازنکا AstraZeneca اعلام کرد که آزمایش سه مرحله‌ای خود را بر روی واکسن کووید – 19 پس از تعلیق هفته گذشته از سر گرفته است. فایزر هم در همین راستا اعلام کرد که در صورت پیشروی درست و مطابق برنامه آزمایش‌های مرتبط، واکسن کرونا تا پیش از پایان سال توزیع خواهد شد.

جلسات قریب الوقوع برخی بانک‌های مرکزی که قرار است هفته جاری برگزار شود مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است؛ بر این اساس بانک انگلیس و ژاپن و نیز بانک فدرال رزرو قرار است جلسات سیاست پولی برگزار کنند. جلسه FOMC بانک فدرال رزرو پس از تغییر جهت کاهش محدودیت‌های تورمی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. اما همچنان این سوال باقی می‌ماند که FOMC چگونه سیاست‌های جدید خود را عملی می‌کند؟

در بازارهای خارجی مهم دیگر، قیمت نفت خام نیمکس کمی کاهشی بود و در حدود 37.15 دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق ده سال خزانه داری ایالات متحده در حدود 0.67 درصد معامله شد.

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلای اکتبر دارای مزیت فنی کلی در معاملات اخیر است. روند حرکت قیمتی اخیر، الگوی پیچشی صعودی ایجاد کرده که به احتمال زیاد به زودی افزایش قیمت بیشتری به دنبال خواهد داشت و احتمال رشد قیمت‌ها در آینده افزایش یافته است. هدف بعدی صعود قیمت طلا قرار گرفتن در بالاترین سطح قیمتی معاملات سپتامبر یعنی 1992.50 دلار است در عین حال هدف بعدی نزولی حفظ سطح پشتیبانی 1900 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت اول طلا در 1966.60 دلار و سطح مقاومت دوم 1972.40 دلار است، همچنین سطح پشتیبانی اول در سطح 1937 و سطح پشتیبانی دوم در 1925 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

روند حرکت صعودی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی معاملات نقره ایجاد سطح مقاومت فنی در بالاترین سطح معاملات سپتامبر یعنی 29.235 دلار و هدف بعدی نزولی معاملات حفظ سطح پشتیبانی 25 دلار در هر اونس است. نگاهی به معاملات اخیر بیانگر آن است که معاملات نقره در سطح مقاومت اول 27.755 دلار و سطح مقاومت دوم 28 دلار حرکت می‌کنند همچنین سطح پشتیبانی اول این معاملات 26.85 دلار و سطح پشتیبانی دوم در 26.50 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پیش بینی قیمت طلا در ایران براساس قیمت اونس

پیش بینی قیمت طلا در ایران براساس قیمت اونس
پیش بینی قیمت طلا در ایران براساس قیمت اونس

به گزارش تیتربرتر و به نقل از تجارت‌نیوز، دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در پاییز ارزان خواهد شد؟ گفت: با توجه به پیش‌بینی اونس جهانی طلا و رسیدن آن به نرخ دو هزار و 200 دلار تا پایان سال میلادی به نظر می‌رسد که قیمت طلا در بازار ارزان نخواهد شد. از سوی دیگر ما در بازار داخلی با نوسان قیمت دلار رو به رو هستیم و همین مساله نیز ممکن است در افزایش یا کاهش قیمت طلا اثرگذار باشد. آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت طلا در دو ماه آینده روند نوسانی پیش‌رو داشته باشد.

نادر بذرافشان افزود: دیروز با افزایش قیمت دلار قیمت سکه 13 میلیون تومان شد اما به یک‌باره با کاهش میزان تقاضا قیمت آن 500 هزار تومان ارزان شد و قیمت سکه به قیمت 12 میلیون و 500 هزار تومان رسید. هر چند که قیمت انس جهانی نیز دیروز ثابت ماند و با قیمت یک هزار و 950 دلار معامله شد اما نوسان قیمت دلار در افزایش قیمت طلا بی‌تاثیر نیست.

او با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 180 هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز با قیمت شش میلیون و 650 هزار تومان فروخته شده است. هر قطعه ربع سکه نیز با قیمت سه میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش شده است.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری