پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸
۸
۰
نسخه چاپی

فیلم| مشخصات فنی هیوندای توسان 2022+پیش بینی قیمت

فیلم| مشخصات فنی هیوندای توسان 2022+پیش بینی قیمت
نسل چهارم هیوندای توسان مدل 2022 رونمایی شد.

به گزارش تیتربرتر؛ پس از مدتها انتظار از نسل چهارم مدل توسان رونمایی شد که تغییرات فیزیکی قابل توجهی نسبت به نسل قبلی داشته است. انتظار می رود این خودرو با ظاهر و ویژگی های جدید خود فروش بسیار مناسبی داشته باشد.

نسل جدید کماکان از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بهره می برد اما مانند بسیاری از خودروهای امسال دارای دو محرکه بنزینی و برقی خواهد بود تا بدین ترتیب هیوندای از رقابت داغ خودروهای هیبریدی عقب نمانده باشد.

 

معرفی هیوندای توسان 2022

معرفی هیوندای توسان 2022
معرفی هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان یکی از کراس‌اوورهای پرفروش و محبوب هیوندای است که در کشورمان نیز شهرت قابل توجهی دارد. به تازگی هیوندای از توسان 2022 به عنوان نسخه جدید این خودرو رونمایی کرده است. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی، طراحی و امکانات این خودرو خواهیم داشت.

طبق نوشته خودرو بانک؛ هیوندای توسان خودرویی فوق‌العاده محبوب و پرفروش در سراسر جهان است. برای مثال توسان دومین خودرو پرفروش هیوندای در ایالات متحده و یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورها در این کشور است. بنابراین شکی نیست که شرکت کره‌ای برای هر سال بروزرسانی‌های متعددی را برای این خودرو در نظر بگیرد.

برای سال 2022، هیوندای توسان با طراحی جدید، پیشرانه‌های هیبریدی و فضای داخلی شیک بدست مشتریان خواهد رسید. علاوه بر آن در آینده نزدیک شاهد عرضه هیوندای توسان N لاین از این شرکت کره‌ای خواهیم بود. هیوندای سعی کرده تا بتواند توسان را به نسل جدید هیوندای الانترا شبیه کند.

مشخصان فنی هیوندای توسان

مشخصان فنی هیوندای توسان
مشخصان فنی هیوندای توسان

پیشرانه استانداردی که برای هیوندای توسان 2022 در نظر گرفته شده، یک موتور چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری است که 190 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. برای این موتور گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

با این وجود برای هیوندای توسان 2022 گزینه هیبریدی نیز در نظر گرفته شده است. این تیپ از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر به همراه موتوری الکتریکی بهره می‌برد که مجموعا 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. انتظار می‌رود برای این تیپ از گیربکس شش سرعته اتوماتیک همانند هیوندای سوناتا هیبرید استفاده شود.

هیوندای توسان 2022 با دو گزینه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل برای سیستم انتقال قدرت در دسترس خواهد بود. در صورتی که مشتری هیوندای توسان خود را با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک انتخاب کند، حالت‌های رانندگی بیشتری در دسترس او خواهند بود. حالات رانندگی هوشمند یا اسمارت، کامفورت، اکو یا اقتصادی و اسپرت برای تمامی نسخه‌ها در دسترس هستند و اگر هیوندای توسان دو دیفرانسیل را خریداری کنید، حالات رانندگی در شن و ماسه، لجن و برف نیز دریافت خواهید کرد.

طراحی هیوندای توسان 2022

طراحی هیوندای توسان 2022
طراحی هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان 2022 شباهت کاملی به نسل جدید خودروهای این شرکت همچون هیوندای سوناتا جدید دارد و این مورد را می‌توان از جلوپنجره مشبک نسبتا بزرگ خودرو متوجه شد. نمای جانبی خودرو برخلاف نسل‌های قبلی که بسیار اقتصادی و ساده بودند، سرشار از خطوط تیز و شکسته و حجم‌های فانتزی است که توسان 2022 را اسپرت‌تر از همیشه جلوه می‌دهند.

چراغ‌های عقب هیوندای توسان حالتی تیغه مانند دارند و به نظر می‌رسد هنگامی که آن‌ها را در تاریکی شب روشن کنید، منظره‌های فوق‌العاده‌ای در انتظار شما خواهند بود. در هیوندای توسان 2022 شاهد نکته جالبی در طراحی خودرو هستیم، برف پاک کن شیشه عقب زیر اسپویلر سقف پنهان شده و نشان تجاری بیضی شکل هیوندای نیز روی شیشه عقب قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:

فضای داخلی هیوندای توسان 2022 نسبت به ظاهر خارجی اسپرت‌تر است. یک نمایشگر بزرگ عمودی در میانه کابین جا خوش کرده و زیر آن دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و سیستم تهویه قرار گرفته‌اند که از نوع لمسی خازنی هستند و نسبت به کلیدهای فیزیکی، دشواری بیشتری را هنگام استفاده برای راننده فراهم می‌آورند. فرمان نیز فرمی D شکل دارد و قسمت زیرین آن به شدت کوتاه شده است. خوشه ابزار دیجیتالی نیز پشت فرمان آمار و اطلاعات مربوط به خودرو را نمایش می‌دهد.

براین اساس نسل چهارم توسان از نسل های قبلی عریض تر خواهد بود. ادواردو رامیرز- یکی از طراحان توسان با شجاعانه خواندن اقدام این خودروساز در تغییرات ظاهری گفته است: توسان یکی از مدل های غرورآمیز ما است و ایجاد تغییرات در مدل های موفقی نظیر توسان چالش بزرگی است. با این حال ما خواسته ایم رو به جلو حرکت کنیم و نوآور باشیم.

تجهیزات هیوندای توسان

تجهیزات هیوندای توسان
تجهیزات هیوندای توسان

انتظار می‌رود هیوندای توسان 2022 با ویژگی‌های ایمنی همچون هشدار برخورد جلو، سیستم تشخیص عابر پیاده، نگهدارنده بین خطوط، رادار نقطه کور، دستیار رانندگی در بزرگراه و سایر ویژگی‌های ایمنی خودروهای فعلی هیوندای به صورت استاندارد عرضه شود.

هیوندای توسان 2022 نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده و حتی فضای صندوق بار این خودرو نیز نسبت به هیوندای سانتافه بزرگتر است. برخی فعالان خودرویی حدس می‌زنند پلتفرم هیوندای سانتاکروز و هیوندای توسان 2022 مشترک باشد.

پیش بینی قیمت هیوندای توسان 2022

پیش بینی قیمت هیوندای توسان 2022
پیش بینی قیمت هیوندای توسان 2022

با توجه به بهبودهای صورت گرفته در هیوندای توسان 2022، قیمت این خودرو از نسل فعلی آن گران‌تر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود نسخه بنزینی هیوندای توسان 2022 حدود 24 هزار دلار قیمت داشته باشد. نسخه‌های هیبریدی و فول آپشن این خودرو نیز در حدود 33 هزار دلار قیمت‌گذاری خواهند شد. مشتری برای داشتن سیستم دو دیفرانسیل در هیوندای توسان خود، باید 1500 دلار اضافه‌تر را پرداخت کند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 8
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری