پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳
۱۶
۰
نسخه چاپی

فیلم|آموزش ساده آلبالو پلو

فیلم|آموزش ساده آلبالو پلو
در ادامه به آموزش ساده آلبالو پلو می پردازیم.

تیتربرتر؛ آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و ترش مزه ترین غذا در تابستان است که خیلی ها از خوردن این غذا لذت می برند.

طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه آلبالو پلو
طرز تهیه آلبالو پلو

 

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو

  • برنج  شش پیمانه
  • آلبالو بی هسته یک و نیم کیلو
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز متوسط رنده شده یک عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • شکر ۸۰۰ گرم

فیلم آموزش طرز تهیه آلبالو پلو

 

مطالب مرتبط:

دستور پخت آلبالو پلو

دستور پخت آلبالو پلو
دستور پخت آلبالو پلو

 

مرحله اول آلبالو پلو

برنجتان را بعد از پاک کردن بشویید و آن را در آب بخیسانید و مقدار کمی نمک درون آب آن بریزید. آلبالو‌ها را شسته و هسته‌های آن را خارج کنید سپس لا‌به‌لای آن‌ها شکر بریزید و با مقداری آب روی گاز قرار دهید. به آن‌ها اجازه دهید بین ده تا بیست دقیقه بعد از جوش آمدن همچنان بپزند فقط در این حین مواظب باشید که محتویات قابلمه یا ظرف روی گاز سر نرود. بعد از اینکه آلبالو‌ها پختند آن را درون صافی بریزید و شربت آن را جدا کنید و کنار بگذارید.

قابلمه‌ای مناسب برای برنجتان انتخاب کنید و درون آن آب بریزید بعد از اینکه آب به جوش آمد برنج را درون آن بریزید و اجازه دهید تا برنج خوب بپزد و قد بکشد سپس آن را آبکش کنید.

مرحله دوم آلبالو پلو

گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک خوب ورز دهید و گوشت قلقلی درست کنید و آن‌ها را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا گوشتتان پخته و سرخ شود.

مرحله سوم آلبالو پلو

بعد از آبکش کردن برنج کف قابلمه‌تان کمی روغن بریزید و برای ته‌دیگ آن نان لواش یا هرچیز دیگری که مدنظرتان است قرار دهید سپس به ترتیب ابتدا یک لایه برنج، یک لایه آلبالو و یک لایه گوشت قلقلی بریزید و این کار را تا تمام شدن موادتان تکرار کنید.

لابه‌لای برنجتان مقداری زعفران دم کرده بریزید تا برنجتان خوش رنگ و بو شود و در نهایت یک ملاقه از شربت آلبالو را روی کل برنج بریزید.

مقداری روغن رو ی برنجتان بریزید. فقط حواستان باشد که زیر برنج را کم کنید تا ته‌دیگ آن به دلیل شیرینی‌اش نسوزد.

بعد از اینکه برنجتان دم کشید آن را درون دیس بریزید و روی آن را تزیین کنید.

نکته مهمی که در پخت این غذا وجود دارد این است که برنج آن هنگام آبکشی نباید خیلی دون یا خیلی له باشد باید مغزپخت کمی دون باشد.

فوت و فن‌هایی در تهیه آلبالو پلو

  •  از ریختن آب مربا داخل برنج خودداری کنید.
  •  اگر دوست ندارید که برنجتان صورتی‌رنگ شود، مربای آلبالو و خلال پسته را با کمی کره تفت دهید یا با مقدار خیلی کمی برنج دم کنید و بعد روی برنج بریزید و مرغ‌ها را کنارش بچینید.
  •  اگر مقدار برنج زیاد است بهتر است از روش بالا استفاده کنید.
  •  می‌توانید از گوشت قلقلی هم به‌جای مرغ استفاده کنید. در این شرایط هم گوشت را بعد از طبخ یا لابه‌لای برنج دم کنید یا جدا کنار برنج بچینید.
  • به‌جای مربا می‌توانید آلبالو را با کمی شکر بپزید. این بستگی به ذائقه شما دارد که می‌خواهید شیرین باشد یا ترش.

خواص آلبالو 

خواص آلبالو 
خواص آلبالو 

 

خواص آنتی‌اکسیدانی

آلبالو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های شگفت‌انگیزی است؛ آنتی‌اکسیدان‌هایی چون: آنتوسیانین که سرعت رشد سلول‌های تومور‌های سرطانی را کاهش می‌دهد، اسید فنولیک که نقش محافظتی دارد، فیتوکمیکال که از بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند، فلاونول که گردش خون و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و همچنین فشار خون را کاهش داده و باعث سلامت مغز می‌شود. اساساً با توجه به خواص آنتی اکسیدانی این ریزمیوه‌ها خوردن آن‌ها به مسلح کردن بدن، کمک شایانی می‌کند!

 کاهش قند خون

خواص آلبالو‌ها در زمینه‌ی کاهش قند خون ثابت شده است به ویژه در مورد افراد مبتلا به دیابت. آنتوسیانین‌های موجود در آلبالو به افزایش تولید انسولین طبیعی در بدن تا ۵۰ درصد کمک می‌کنند. علاوه بر آن درصد مقدار گلوکز را در حد نرمال خود نگه می‌دارد. این میوه‌ ریز ترش‌مزه برای افراد مبتلا به دیابت که می‌خواهند از شر مشکلات قند خون بالا در امان بمانند انتخابی عالی هستند.

 ضدالتهاب

آرتریت روماتوئید تنها یکی از مشکلاتی است که در اثر وجود التهاب در بدن انسان به وجود می‌آید. معمولاً التهاب نشان‌دهنده‌ی ایرادی در بدن ماست بنابراین جلوگیری از آن به کم شدن بیماری‌ها کمک می‌کند. آلبالو باعث کاهش التهاب، پیشگیری از نقرس و آرتروز و دیگر بیماری‌های حاصل از التهاب که به بدن شما صدمه می‌زنند، می‌شود. این میوه‌ی خوشمزه‌ی تابستانی یک ضددرد فوق‌العاده قوی نیز می‌باشد.

معمولاً التهاب نشان‌دهنده‌ی ایرادی در بدن ماست بنابراین جلوگیری از آن به کم شدن بیماری‌ها کمک می‌کند. آلبالو باعث کاهش التهاب، پیشگیری از نقرس و آرتروز و دیگر بیماری‌های حاصل از التهاب که به بدن شما صدمه می‌زنند، می‌شود

جلوگیری از سرطان روده بزرگ

آلبالو‌ها غنی از فیبر‌های غذایی هستند، موادی مغذی‌ای که بدن شما به آن‌ها نیاز دارد و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کنند. این سرطان معمولاً به دلیل وجود بیش از حد مواد سمی در روده بزرگ در درازمدت به وجود می‌آید. فیبر‌ها سموم را در روده‌ی بزرگ از بین می‌برند و آن را از شر آلودگی‌ها خلاص می‌کنند! فیبر‌ها همچنین باعث کاهش وزن می‌شوند که ریسک ابتلا به هفت نوع سرطان را کم می‌کند. به‌علاوه آنتی اکسیدان موجود در آلبالو‌ها در مقابل رادیکال‌های آزاد که باعث سرطان می‌شوند، از بدن ما محافظت می‌کنند.

 کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

آیا نگران بیماری‌های قلبی هستید؟ فلاونون و فلاونول‌های موجود در آلبالو از قلب، عروق خونی و دستگاه گردش خون شما محافظت می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه مانند دارو عمل کرده و مقدار استفاده بدن شما از قند‌ها و چربی‌ها را کنترل می‌کند. شما می‌توانید فشار خون خود را کم کنید، گردش خونتان را تقویت کنید، ماهیچه‌های قلبتان را قوی کنید و در آخر از خاصیت‌های آلبالو متشکر باشید!

بهبود خواب

یکی از بهترین خواص آلبالو این است که تولید ملاتونین در بدن شما را افزایش می‌دهد که در واقع همان ماده شیمیایی است که حس خواب‌آلودگی را افزایش می‌دهد. اگر شما یک لیوان آب آلبالو را قبل از خوابیدن بنوشید درمی‌یابید که خیلی سریع‌تر به خواب می‌روید. تحقیقات ثابت کرده است که آب آلبالو به بهتر خوابیدن کمک زیادی می‌کند. پس نوشیدن آن درمان خوبی است اگر قادر به خوابیدن نیستید و یا نگران بی‌خوابی هستید.

 تقویت حافظه‌

می‌خواهید همه چیز را به راحتی به یاد بیاورید؟ آب آلبالو یکی از بهترین تقویت کننده‌های حافظه است که در اطراف ما وجود دارد؛ زیرا آنتوسیانین موجود در آن، قدرت به خاطر آوردن را تقویت و از سلول‌های مغزی شما محافظت می‌کند.

حالا که به خواص این میوه و آب آن پی بردیم بهتر است یک لیوان از آن را به برنامه‌ی روزانه‌مان اضافه کنیم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 16
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری