پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ۲۱:۰۲
۱۳
۰
نسخه چاپی

جزئیات ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان از ۷ مهر

جزئیات ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان از ۷ مهر
افتخاری از آغاز ثبت نام اینترنتی مرحله جدید ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران در چهار دوره و هر دوره برای یک هزار فقره اجرایی می شود.

سایت ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

سایت ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان
سایت ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

 

اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت نام اینترنتی چهارمین مرحله ارائه تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ به مدت دو هفته تا روز یکشنبه ۲۰ مهرماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات مرحله جدید به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و حداکثر ۱۰۰۰ فقره با نرخ ۱۰ درصد است، اظهار داشت: دوره اقساط تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ۶۰ ماهه (۵ سال) بوده و برای آن دسته از افرادی اجرا می‌شود که صرفا ازدواج اول فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری باشند.

افتخاری در ارتباط با شرایط متقاضیان این تسهیلات گفت: تاریخ عقدنامه فرزندان باید از اول خرداد ۹۸ تا پایان شهریور ماه ۹۹ باشد و بازنشستگان و موظفینی که در دوره‌های قبلی از این تسهیلات برای یکی از فرزندان خود بهره‌مند شده باشند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جدید را برای سایر فرزندان خود ندارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از شرایط پرداخت وام، متناسب بودن آن با حداقل حقوق و با در نظر گرفتن حداقل یک میلیون تومان خالص دریافتی در شهریورماه ۹۹ است تا کمترین فشار برای بازپرداخت اقساط به مشمولان طرح وارد شود.

افتخاری مبلغ اقساط این تسهیلات را ماهانه ۵۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و تصریح کرد: در صورت ذی نفع بودن پدر و مادر در صندوق، صرفا یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند و به هر دلیل مشمول این تسهیلات نشدند، درصورت تمایل باید مجددا ً ثبت نام کنند.

وی با یادآوری این که مهلت ثبت نام اینترنتی از طریق درگاه sabasrm.ir از ۷ مهر تا ۲۰ مهرماه ۹۹ است، گفت: زمان پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پس از پایان زمان ثبت نام و انجام اولویت بندی و همچنین تعیین مشمولان مشخص خواهد شد؛ اما هدف گذاری ما برای پرداخت تسهیلات، اواخر آبان ماه است.

گفتنی است، تمام تسهیلات مورد نظر مشمول «بیمه عمر مانده بدهکار» خواهد بود که هزینه آن برعهده متقاضی است.

مدارک مورد نیاز وام ازدواج معمولی

مدارک مورد نیاز وام ازدواج معمولی
مدارک مورد نیاز وام ازدواج معمولی

 

  1.  اصل و کپی سند ازدواج.
  2.  فرصت ثبت نام وام ازدواج از تاریخ وقوع عقد تا ۲۴ ماه بعد (۲ سال) است.
  3.  اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین.
  4.  اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .
  5.  اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم ) زوجین.
  6.  اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم ) ضامن.
  7.  کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.
  8.  کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

شرایط ضامن (ضامنین) وام ازدواج معمولی

۱- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها، مبلغ پانصد میلیون (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

۲- بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‌

مطالب مرتبط:

روش ثبت نام وام ازدواج معمولی

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند، ابتدا باید از طریق سایت ثبت نام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و همچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده، ثبت نام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد.

کدام بانک زودتر وام ازدواج می‌دهد؟

تجربه می‌گوید در لیست بانک‌های ارائه شده از سوی سامانه بانک‌های دولتی، یا بانک‌هایی که تعداد افراد در صف انتظار آنها بیشتر است سریع‌تر روند اجرایی وام را انجام می‌دهند. پرداخت وام وابسته به بودجه‌ای است که دولت و بانک مرکزی در اختیار هر بانک می‌گذارد و رابطه مستقیمی با بزرگی و کوچکی سازمان دارد.

سایت ثبت نام وام ازدواج معمولی

متقاضیان وام ازدواج برای ثبت نام باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به نشانی /https://ve.cbi.ir مراحل ثبت نام را انجام دهند.

مراحل ثبت نام وام ازدواج معمولی

  • مطالعه دقیق شرایط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج، قبل از ثبت نام.
  • ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت برای هر یک از زوجین به صورت جداگانه.
  • دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی.
  • مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج.
  • توجه: مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک‌ها با توجه به میزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.
  • مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم.
  • اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه.

* در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت نامی شما حذف خواهد شد.

* متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره‌مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک‌ها به عمل آید.

قسط وام ازدواج و مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد

مدت بازپرداخت تسهیلات ۸۴ ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد.
نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۴ درصد تعیین می‌گردد.

مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج‌

زمان دریافت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی بسته به میزان نفرات در صف و سیاست‌های بانک انتخابی متقاضیان دارد. معمولاً کمتر از ۱ ماه زمان می‌برد تا ثبت نام کنندگان به وام خود برسند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 13
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری