پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۳۹
۷
۰
نسخه چاپی

معرفی محصول جدید فولکس واگن با نام تائوس

معرفی محصول جدید فولکس واگن با نام تائوس
فولکس واگن از کراس اوور جدیدش به نام تائوس رونمایی کرد.

به گزارش تیتربرتر: شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن به تازگی از کراس اوور جدیدش به نام تائوس رونمایی کرد. کارشناسان حوزه خودرو پیش بینی می کنند این شاسی بلند جدید فولکس واگن قیمتی بین 20 تا 25 هزار دلار داشته باشد.

معرفی کراس اوور تائوس

معرفی کراس اوور تائوس
معرفی کراس اوور تائوس

تائوس (Taos) با نام‌های مختلف مثل تارو (Tharu) در چین و مکزیک تولید می‌شود. نسل اول سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و فروش بسیار خوبی در آمریکای لاتین داشت. قرار است مدل ۲۰۲۱ با چهره جدید در آرژانتین و روسیه هم مونتاژ شود؛ اما مطابق سال‌های گذشته وارد بازار کشورهای اروپایی نخواهد شد.

تائوس را می‌توان نسخه شاسی‌بلند از فولکس واگن گلف دانست، ضمن اینکه با قیمت مشابه، یک کراس‌اور دراختیار خریدار می‌گذارد. در بازار جهانی، آستانه قیمت گلف به ۲۳ هزار دلار می‌رسد که رقم نسبتا بالایی برای کشورهای آمریکای لاتین، مکزیک و چین است؛ اما نسخه پایه از کراس‌اور محبوب فولکس واگن تیگوان با قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته می‌شود. این شرایط احتمالا به سمت حذف گلف از بازار کشورهای کمترتوسعه‌یافته و جای‌گزینی آن با کراس‌اورهای کوچک مثل تائوس پیش خواهد رفت.

طراحی کراس اوور تائوس

طراحی کراس اوور تائوس
طراحی کراس اوور تائوس

تائوس براساس پلتفرم MQB طراحی شده است. این کراس ‌اوور از نظر ابعاد و بزرگی اتاق، کمی بهتر از گلف است و فاصله محورهای ۲۶۵ سانتی‌متر خواهد داشت. فضای صندوق عقب تائوس ۲۰۲۱ به ۷۹۵ لیتر می‌رسد که بسیار بهتر از گلف هاچبک است.

 در طراحی بیرونی و فضای داخلی، شباهت‌های بسیاری بین تائوس و تیگوان دیده می‌شود. جلوپنجره مشبک با یک خط میانی از فلز براق کروم، نوار LED داخل چراغ‌های اصلی را به هم متصل می‌کند. حجم‌دهی داخل سپر نیز ضمن کاهش هزینه ساخت با ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ، اسپرت و چشم‌نواز طراحی شده است. در نمای جانبی مشابه تیگوان، حجم‌دهی پیچیده وجود ندارد و صرفا یک خط برجسته بین چراغ‌های جلو و عقب دیده می‌شود. بخش زیادی از گلگیرها و رکاب‌ها پلاستیک سیاه‌رنگ است و ستون‌های تائوس ۲۰۲۱ نیز تیره هستند.

از پشت، تائوس جدید به محصولات آئودی بیشتر شباهت دارد تا فولکس واگن گلف یا تیگوان. چراغ‌های عقب و حجم‌دهی بدنه در عقب، نسبتا ساده و کم‌هیجان هستند؛ اما علاقه‌مند خرید یک کراس‌اور اقتصادی ساخت برند آلمانی را کاملا راضی می‌کند. بالچه عقب و شیشه بزرگ بالای درپوش صندوق، نکات مثبت تائوس هستند؛ اما حجم نسبتا زیاد پلاستیک سیاه‌رنگ در سپر و حفره‌های غیر واقعی برای خروجی اگزوزها (Fake Exhaust) ناخوشایند جلوه می‌کنند.

در فضای داخلی تائوس ۲۰۲۱ سادگی چشم‌نواز و طراحی عامه‌پسند محصولا فولکس واگن دیده می‌شود. این کراس‌اور داشبورد و تودری مشابه گلف ۲۰۲۰ دارد. احتمالا کیفیت ساخت صندلی‌ها و ادوات داشبورد تائوس پایین‌تر از گلف خواهد بود؛ اما نمایشگر لمسی ۸ اینچ و پنل تمام دیجیتال (در نسخه سفارشی) جذب مشتری خواهند کرد. بسیاری از امکانات رفاهی این کراس‌اور با کلیدهای گردان سنتی و دکمه‌های فیزیکی کنترل خواهد شد؛ درحالی‌که ادوات لمسی روی کنسول و فرمان وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین نکات منفی برای تائوس ۲۰۲۱ در مقایسه با رقبا ژاپنی و کره‌ای، فقدان امکانات رفاهی و ایمنی چشمگیر برای مدل پایه است. مثلا کراس‌اورهای ساخت تویوتا (مثل C-HR)، نیسان و هوندا با قیمت مشابه، ترمز اضطراری خودکار (AEB) در ارزان‌ترین مدل ارائه می‌کنند؛ اما چنین امکاناتی برای خریدار تائوس سفارشی است. مجموعه امکانات ایمنی فولکس واگن با نام IQ.Drive دارای ترمز هوشمند، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش خودکار سرعت، هشدار خروج از خط و تشخیص اجسام در نقطه کور است که به‌صورت اختیاری روی تائوس ۲۰۲۱ قابل سفارش خواهد بود.

مطالب مرتبط:

آپشن های فولکس واگن تائوس

آپشن های فولکس واگن تائوس
آپشن های فولکس واگن تائوس

درست مثل نمای بیرونی، خودرو تائوس در داخل کابین هم طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و به غیر از فرمان D شکل و روکش استاندارد دو رنگ صندلی‌ها نمی‌توان ویژگی شاخص دیگری را پیدا کرد. اما خبر خوب اینکه این کراس‌اوور کوچک آلمانی از تجهیزات و تکنولوژی ‌های زیادی سود می‌برد.

تائوس به طور استاندارد از نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان سود می‌برد، سیستم اینفوتینمنت MIB3 هم در تریم‌های پایین‌رده و میانی با نمایشگر 8 اینچی و در تریم‌های بالارده از طریق نمایشگر 10.25 اینچی کنترل می‌شود. شارژر بی‌سیم و سیستم نورپردازی با ده رنگ متفاوت از دیگر ویژگی‌های استاندارد تائوس در تریم‌های بالارده هستند.

برخی از آپشن‌هایی که فولکس واگن برای تائوس ارائه می‌کند، عبارتند از:

  • فرمان گرم‌شونده
  • صندلی برقی هشت جهته راننده
  • سیستم صوتی ساخت Beats با 8 اسپیکر
  • صندلی‌های جلوی سرد و گرم‌شونده
  • سیستم تهویه مطبوع دوناحیه‌ای
  • پوشش چرم صندلی

با توجه به ابعاد مناسب فولکس واگن تائوس، میزان فضای داخلی آن در سطح مطلوبی قرار دارد. به گفته ژرمن‌ها فضای پای سرنشینان عقب تائوس برابر با رقم چشمگیر 963 میلی‌متر است، حجم محفظه بار هم 769 لیتر اعلام شده که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 1,877 لیتر افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی کراس‌اوور تائوس

مشخصات فنی کراس‌اوور تائوس
مشخصات فنی کراس‌اوور تائوس

تازه‌ترین کراس‌اوور فولکس واگن بر مبنای پلتفرم MQB توسعه پیدا کرده است. در زیر کاپوت تائوس یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نصب شده که توانایی تولید 158 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت در این کراس‌اوور به گیربکس هشت سرعته خودکار محول شده است. در حالت استاندارد این گیربکس نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، اما در صورت سفارش آپشن AWD و جایگزینی گیربکس هشت سرعته با نمونه هفت سرعته DSG، چرخ‌های هر دو محور از نیروی موتور بهره‌مند می‌شوند.

فولکس واگن تائوس به سیستم‌های کمکی و ایمنی متعددی تجهیز شده است که از مهم‌ترین آنها باید به مواردی مثل اخطار برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد، پایش فعال نقاط کور، دستیار سفر، دستیار اضطراری، کنترل نوربالا و سیستم حفظ خودرو در بین خطوط اشاره کرد. اما نکته تعجب برانگیز اینک برخلاف بسیاری از رقبا، تقریبا تمامی این سیستم‌ها به عنوان آپشن قابل انتخاب هستند.

بر اساس جدول زمانی، فولکس واگن تائوس به عنوان مدل 2022 و در سه تریم از تابستان آینده راهی بازار آمریکا خواهد شد. در رابطه با قیمت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما مسلما در مقایسه با تیگوان چند هزار دلاری ارزان‌تر خواهد بود. بد نیست بدانید تیگوان با قیمت پایه 24,945 دلار به فروش می‌رسد.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 7
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری