پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ۰۱:۵۷
۹
۰
نسخه چاپی

نتایج خوب قانون مالیات بر خانه‌های خالی

نتایج خوب قانون مالیات بر خانه‌های خالی
در ابتدا قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای کاهش قیمت مسکن بود اما حالا قرار است از مالیات های جمع آوری شده در طرح جهش تولید مسکن استفاده کنند.

به گزارش تیتربرتر: با اعلام نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از پیشنهاداتی که در  صحن علنی مجلس مطرح شده است تشکیل صندوقی برای جمع‌آوری مالیات بر عایدی مسکن است که با آن طرح جهش تولید مسکن را رونق بخشند.

کنترل بازار با مالیات بر عایدی مسکن

کنترل بازار با مالیات بر عایدی مسکن
کنترل بازار با مالیات بر عایدی مسکن

به گزارش تیتربرتر به نقل از خانه ملت عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به روند اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه توسط سازمان امور مالیاتی، گفت: دستگاه های اجرایی هنوز نتوانسته‌اند به اهداف مدنظر برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی دست پیدا کنند، اما قطعا اقدام عملیاتی در این حوزه در فضای موجود امکان پذیر است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی هم قیمت مسکن افزایش چشمگیری پیدا کرده و هم اینکه دولت با کمبود منابع اعتباری و بودجه رو به رو است، از این رو می توان از ظرفیت پایه های جدید مالیاتی برای جبران کسری بودجه استفاده کرد.

وی ادامه داد: اقدام اخیر مجلس در تشدید قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه، اقدامی عقلانی و مبتنی بر واقعیت های اقتصادی کشور است، از این رو تصویب و تعیین تکلیف نهایی این موضوع، در ساماندهی بخشی از بازار مسکن اثرگذار خواهد بود.

نجف زاده تصریح کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه در فضای موجود کشور و ضعف درآمدی دولت یکی از راهبردهای اساسی بوده و تأثیر جدی در کنترل روند قیمت مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از اثرات اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه تحریک بازار ساخت و ساز است، با اجرای این قانون، سرمایه گذاران ترغیب خواهند شد که سرمایه های خود را از حالت مسکن های خالی خارج کرده و در بازار تولید مسکن مشارکت کنند.

مطالب مرتبط:

حمایت از تولید مسکن با مالیات

حمایت از تولید مسکن با مالیات
حمایت از تولید مسکن با مالیات

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پیشنهادات ما در طرح جهش تولید مسکن، تشکیل صندوقی برای جمع‌آوری مالیات بر عایدی مسکن است تا با ایجاد آن در سنوات آتی، صندوقی برای حمایت از تولید مسکن در کشور داشته باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت علی نیکزاد با اشاره به بررسی طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس گفت: این طرح از صحن علنی مجلس به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد اما به منظور دریافت نظرات تخصصی پیرامون تاثیرات اجرای این طرح در حوزه‌های اقتصادی و بودجه‌ای کشور به کمیسیون‌های دیگر ارسال شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامیدرباره اعلام کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی برای تشکیل کمیسیونی مشترک برای بررسی تخصصی و هرچه بیشتر این طرح تاکید کرد: تاکنون درخواست تشکیل کمیسیون مشترک به در هیئت رئیسه یا کمیسیون عمران ارسال نشده است اما ما گفت‌وگو و تبادل اطلاعات و نظرات در این مورد استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس بیان کرد: ما از تمامی نمایندگان مجلس خواسته‌ایم تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مالی، صدور پروانه، تامین مصالح تولید مسکن، دریافت مالیات، تامین زمین برای ساخت و ... به ما اعلام کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از پیشنهادات ما در این طرح تشکیل صندوقی برای دریافت و جمع‌آوری مالیات بر عایدی مسکن است تا با ایجاد آن در سنوات آتی، صندوقی برای حمایت از تولید مسکن در کشور داشته باشیم.

افزایش قیمت شدید مسکن

افزایش قیمت شدید مسکن
افزایش قیمت شدید مسکن

به گزارش تیتربرتر به نقل از بولتن نیوز، بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی حاکی از آن است در بازه زمانی مرداد ۹۲ تا شهریور ۹۹ قیمت مسکن در تهران ۵۳۳.۵۴ درصد افزایش یافته است. مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران در شهریورماه۹۹ به ۲۴ میلیون و ۲۹۰هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس گزارش این بانک متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹میلیون ریال بود که نسبت به مرداد ۹۹ و شهریور سال گذشته به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷درصد افزایش یافته است. در بین مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده با ۵۰۷.۹ میلیون ریال مربوط به منطقه یک و کمترین آن نیز با ۱۰۴.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. وزارت راه و شهرسازی طی ماه‌های مرداد و شهریور ۹۹ به دلیل آنچه کنترل قیمت مسکن اعلام شده، از انتشار تحولات قیمتی خودداری کرده است،. با این وجود بر اساس آمار منتشر شده این وزارتخانه در مردادماه سال۹۲ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران ۳ میلیون و ۸۳۴هزار تومان بوده است. به عبارت دیگر طی ۷سال منتهی به شهریور ماه امسال متوسط قیمت مسکن با رشد ۵۳۳.۵۴درصدی به ۲۴میلیون و ۲۹۰هزار تومان رسیده که در نوع خود یک رکورد دیگر گرانی در کارنامه کاری دو دولت حسن روحانی ثبت شده است.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 9
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری