پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۱
۲۰
۰
نسخه چاپی
تیتربرتر گزارش می دهد:

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال 99

تیتربرتر گزارش می دهد:
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران از بازنگری حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال 99 خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ اکبر افتخاری افزود: احکام جدید بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق که بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر از مشترکان را شامل می شود، براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی به صندوق بازنشستگی، هفته گذشته صادر و براساس آن حقوق مهرماه با تامین منابع لازم تا آخر وقت امشب پرداخت می شود. 

وی اعلام کرد: با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق این عزیزان در مهر ماه به طور میانگین ۴۵ درصد نسبت به ابتدای سال جاری افزایش یافته است.

پیش بینی حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال 99

پیش بینی حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال 99
پیش بینی حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال 99

 

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران، درباره افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: با جهش تورم بالایی که روبه رو هستیم، در رابطه با سبد هزینه خانوار افزایش ۲ برابری داریم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه زندگی برای قشر حقوق بگیر به خصوص کارگری و بازنشستگان تأمین اجتماعی در شرایط فعلی سخت شده است، گفت: به عنوان نماینده بازنشستگان تأمین اجتماعی درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را داریم تا در نیمه دوم سال حقوق کارگران بازنگری شود.

دهقان کیا با بیان اینکه باید فکر اساسی برای حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه خط فقر ۱۰ میلیون تومان اعلام شده، با چنین شرایطی زندگی برای کارگران و بازنشستگان سخت است.

وی تصریح کرد: هر بازنشسته حداقل بگیر کشوری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بازنشسته حداقل بگیر لشکری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بازنشسته حداقل بگیر سازمان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند که این تفاوت‌های فاحش زندگی را برای بازنشستگان تأمین اجتماعی سخت کرده است و مدام پیگیر این موضوع هستند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران تأکید کرد: اگر افزایشی برای دستمزد کارگران در نیمه دوم سال صورت گیرد، می‌توانیم حقوق بازنشستگان را نیز افزایش دهیم و ۳۰ تا ۴۰ درصد خط فقر را جبران کنیم.

دهقان‌کیا با بیان اینکه دولت باید کمک کند تا جلسه شورای عالی کار تشکیل شود، افزود: برای اثبات کارگر در نیمه دوم سال باید تجدیدنظر صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چند درصد دستمزد کارگران افزایش پیدا کند، حقوق‌ آن‌ها مناسب می‌شود؟ گفت: نمی‌توان در این باره عدد و رقم گفت، بلکه هر آنچه در توان است که برای شاغلان پرداخت شود، همان میزان برای بازنشستگان نیز اعمال می‌شود.

مطالب مرتبط:

جزئیات جدید از اصلاحات همسان سازی حقوق بازنشستگان

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به وعده‌های مقامات سازمان و اعضای کانون عالی بازنشستگان، می‌گویند: بر اساس این اظهارات قرار است آذرماه اصلاحات همسان‌سازی صورت بگیرد و در فرمول‌ها به خصوص برای بازنشستگان سخت و زیان آور تجدیدنظر شود.

این بازنشستگان با تاکید بر اینکه چندماه است حق بازنشستگان سخت و زیان‌آور ضایع شده، ادامه دادند: امیدواریم به این وعده عمل کنند و در آذر، حق واقعی بازنشستگان ادا شود؛ الان ده سال سابقه استحقاقی بازنشستگان سخت و زیان‌آور در فرمول‌های همسان‌سازی دیده نشده؛ امیدواریم این روند اصلاح شود.

این بازنشستگان ضمن نگرانی بابت عمل به وعده‌ها، خواستار پرداخت مابه‌التفاوت بعد از تجدیدنظر شدند و گفتند: باید مابه‌التفاوت این چندماه یعنی از مردادماه تا آذر، بعد از انجام اصلاحات به بازنشستگان پرداخت شود؛ زمان آغاز همسان‌سازی، مردادماه است و هر تجدیدنظری که صورت بدهند باید از همان زمان قابلیت اجرایی داشته باشد.

این بازنشستگان همچنین خواستار قرار گرفتن همه مزایای مزدی ازجمله اضافه ترغیب و متناسب‌سازی در یک فیش شدند و گفتند: هر بازنشسته باید همه دریافتی خود را در یک فیش ببیند؛ در ضمن باید اضافات متناسب‌سازی در پایه مستمری ادغام شود؛ تنها در این صورت است که سال آینده، ضریب افزایش سالیانه مشمول همه مولفه‌های مزدی می‌شود. نباید اضافات متناسب‌سازی برای سالهای متمادی ثابت بماند و مشمول افزایش نشود.

افزایش حقوق مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی دقیقا چقدر است؟

افزایش حقوق مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی دقیقا چقدر است؟
افزایش حقوق مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی دقیقا چقدر است؟

 

حسن ایزدان» با مبهم خواندن مفهوم «تجمیع افزایش مبلغ متناسب‌سازی با افزایش حقوق مستمری‌بگیران» گفت: «معنای واژه تجمیع که این روزها در رابطه با اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران با افزایش متناسب‌سازی در یک فیش حقوقی به کار گرفته می‌شود، روشن نیست؛ آیا تجمیع به معنای جمع ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق، با متناسب‌سازی و اعمال افزایش ضریب سال‌های آینده در هر یک از این موارد است؟»

وی افزود: «قاعدتا افزایش واقعی مستمری، تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که ضرایب افزایش سالیانه هم در متناسب‌سازی، هم در تفاوت تطبیق و ضریب ترغیب و هم در افزایش حداقل مستمری لحاظ شود؛ نه اینکه تنها بخشی از آن دیده شود و بعد بگوییم که تجمیع رخ داده است! ضمن اینکه احکام مستمری‌بگیران باید متناسب با همین ضرایب اصلاح شود؛ چراکه صدور «پیش‌نویس احکام» معنا ندارد و بازنشسته به پیش‌نویس حکم دسترسی ندارد. »

ایزدان با بیان اینکه آنچه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شده، به معنای «متناسب‌سازی» نزدیک است، گفت: «سازمان تامین اجتماعی متناسب با سهم بیمه‌پردازی هر فرد، عددی را به عنوان متناسب‌سازی برای مستمری‌بگیران در نظر گرفته است که این ابدا هیچ ارتباطی با همسان‌سازی ندارد.»

وی افزود: «همسان‌سازی در صندوق‌های کشوری و لشگری انجام شده است؛ به این معنا که دریافتی یک بازنشسته از ناحیه همسان‌سازی تا ۹۰ درصد شاغل هم طرازش افزایش یافته است؛ اما در تامین اجتماعی که یک صندوق بیمه‌ای درآمد و هزینه‌ای است و هر فرد به اندازه حق بیمه‌ای که پرداخت کرده است، از خروجی صندوق بهره‌مند می‌شود، چنین قاعده‌ای وجود ندارد.»

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه برای افزایش متناسب مستمری، درجِ تمامی موارد در یک فیش حقوقی ضروری است، افزود: «اگر در سازمان تامین اجتماعی، عدالت در متناسب‌سازی است، قانون حکم می‌کند که بر افزایش‌ها به صورت متناسب، ضریب وارد شود؛ نه اینکه مثلا ۳۰۰ هزار تومان بابت متناسب‌سازی به یک بازنشسته پرداخت شود و در سال‌های آینده هم همین عدد، وارد فیش حقوقی و احکام سالیانه شود.»

ایزدان با بیان اینکه افزایش حداقل مستمری منهای سایر موارد درج شده در فیش حقوقی پاسخگوی تورم سال‌های آینده نیست، گفت: «اگر فرض بگیریم که تورم سال آینده بین ۴۰ تا بیش از ۵۰ باشد، که بسیار محتمل است، میزان افزایش سالیانه حداقل مستمری نمی‌تواند پاسخگوی روند رشد قیمت‌ها باشد. از طرفی مستمری‌بگیران در کشوری با تورم منفی یا تورم زیر ۳ درصد زندگی نمی‌کنند که تنها چند درصد افزایش در پایه حقوق، پاسخگوی سبدهای خالی خریدشان باشد.»

بازرس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با بیان اینکه در این شرایط تورمی حتما باید افزایش مستمری با افزایش سایر ضرایب همراه شود، گفت: «آنگاه اگر فرضا ۴۰ درصد تورم داشته باشیم، حدود ۴۰ درصد هم افزایش مستمری، ناشی از متناسب‌سازی، افزایش حداقل مستمری و افزایش ضریب ترغیب و… را خواهیم داشت.»

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 20
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری