پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۳۹
۷
۰
نسخه چاپی

معرفی چهار بیمه جدید در سال 99+نحوه بیمه قالیبافان

معرفی چهار بیمه جدید در سال 99+نحوه بیمه قالیبافان
رئیس کل بیمه مرکزی از تاسیس ۴ شرکت بیمه جدید خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ غلامرضا سلیمانی با تاکید بر نقش بی بدیل بیمه در حوزه اجتماعی و اقتصادی جامعه از بیمه به عنوان حفظ کرامت انسانی یاد کرد و گفت: بیمه در قالب پرداخت های خرد و بدون کمک دولت(یارانه) در ازای درصد اندکی از سرمایه افراد، کل دارایی هایشان را بیمه می کند و در هنگام حوادث، خسارت را بی منت پرداخت می کند.وی افزود: ماهیت بیمه، مدیریت ریسک است و هرجا که ریسک وجود دارد بیمه باید ایفای نقش کند.

معرفی چهار بیمه تازه تاسیس در سال 99

معرفی چهار بیمه تازه تاسیس در سال 99
معرفی چهار بیمه تازه تاسیس در سال 99

 

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از تاسیس ۴ شرکت بیمه ای جدید خبر داد وگفت: علاقه بخش های حقیقی و حقوقی برای ایجاد شرکت های بیمه زیاد شده است و این تعدد شرکت های بیمه باعث رقابت در صنعت بیمه می شود تا خدمات بیمه ای با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت در دسترس بیمه گذاران قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت خسارت یکی از مولفه های مهم در انتخاب شرکت بیمه از سوی بیمه گذاران است که افزایش رقابت در صنعت بیمه به بالا رفتن کیفیت این بخش کمک می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله بیمه در کشور گفت: خوشبختانه شرکت های بیمه ای با گرایش به سمت جوان گرایی و استفاده از کارشناسان و مدیران جوان و با دانش فنی بالا توانسته اند همگام با شرکت های قدیمی فعالیت کنند و جهش خوبی داشته باشند.

وی افزود: بیمه کوثر نیز با سابقه ۱۰ ساله در صنعت بیمه، توانسته با استراتژی خوب خود در حوزه نوآوری محصولات بیمه ای، پیشرفت خوبی کسب کند و در رده شرکت های با ارزش صنعت بیمه قرار گیرد.

جزئیات جدید از نحوه بیمه شدن قالیبافان

رئیس صندوق بیمه روستائیان و عشایر گفت: از امروز قالیبافانی که تحت پوشش هیچ پوشش بیمه‌ای نبودند تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه صندوق بیمه اجتماعی با سازمان ملی فرش ایران، گفت: بیمه نوعی حق همگانی برای آحاد ملت است، در کشور بیمه‌های مختلفی داریم که اغلب آنها وابسته به شغل افراد هستند و تاکنون بیمه‌ای که فرد خود کارفرمای خود باشد را نداشتیم، بنابراین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به همین منظور و به منظور تحت پوشش قرار دادن افرادی که کارفرمایی ندارند تشکیل شد. در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دولت به نوعی کارفرمای این افراد است.

وی با اشاره به اتفاقات و مباحث مطرح شده در روز روستا و عشایر گفت: با پیگیری‌های وزارت کار، نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه پوشش بیمه محرومان و اقشار ضعیف جامعه در دستور کار قرار گرفت و از امروز فرش بافانی که هیچ پوشش بیمه‌ای نداشتند تحت پوشش بیمه این صندوق قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که بیمه این افراد در سال اول صد درد صد رایگان است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر افزود: در این نوع بیمه، قالیبافان ۳ خدمت اصلی مستمری در دوران بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را دریافت خواهند کرد.

جزئیات جدید از نحوه بیمه شدن قالیبافان
جزئیات جدید از نحوه بیمه شدن قالیبافان

 

وی ادامه داد: پرداختی بیمه این صندوق به این صورت است که ۵ درصد حق بیمه را خود فرد و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کرد اما در این طرح به مدت یکسال ۱۵ درصد حق بیمه روستائیان را دولت پرداخت خواهد کرد و هر سال یک درصد به مشارکت قالیبافان در پرداخت حق بیمه افزوده می‌شود تا به شرایط حد نصاب فعلی که ۵ درصد بیمه شده و ۱۰ درصد کارفرما است، برسیم.

در ادامه فرح ناز رافع تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور فعال هستند که فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فعال مستمر قالیبافی در کشور وجود دارد گفت: مهمترین برنامه حمایتی از جامعه قالیبافی، فرش بافی، جاجیم و گلیم بافی و همچنین حرف مرتبط، انجام حمایت بیمه‌ای و ارائه خدمات مرتبط است.

رافع تاکید کرد: در تفاهم نامه امضا شده ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولین مورد توافق قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع بوده که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و در این راستا در حال رایزنی و پیگیری موارد مربوطه است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، رافع افزود: مرکز ملی فرش ایران، اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی کرده و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه‌ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 7
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری