پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۵۰
۱۹
۰
نسخه چاپی

فیلم|آموزش ساده امگشت

فیلم|آموزش ساده امگشت
در ادامه به آموزش ساده یک غذای خوشمزه مخصوص خوزستان می پردازیم با ما همراه باشید.

تیتربرتر؛ معمولاً غذاهای جنوبی و عربی بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند و طرفداران زیادی دارد امروز می خواهیم به طرز تهیه امگشت که از ترکیبات ماهی، برنج ، کشمش و ... تشکیل شده است بپردازیم.

طرز تهیه امگشت

طرز تهیه امگشت
طرز تهیه امگشت

 

مواد لازم برای تهیه امگشت

  • 2 لیوان دسته دار فرانسه برنج
  • 100 گرم کره
  • 1/3 لیوان دسته دار فرانسه کشمش پلویی
  • 1/3 لیوان دسته دار فرانسه شوید خشک
  • 1 قاشق غذاخوری رب گوجه
  • 1 قاشق چایخوری سرخالی زعفران ساییده
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • 1 قاشق مرباخوری زیره سیاه
  • 1 عدد پیاز متوسط
  • 400 گرم تن ماهی

فیلم آموزش طرز تهیه امگشت

 

مراحل طرز تهیه امگشت

مراحل طرز تهیه امگشت
مراحل طرز تهیه امگشت

 

مرحله اول طرز تهیه امگشت

کشمش رو 1 ساعت در آب خیسانده بعد آبکش کنید تا آبش بره زعفران رو ساییده و یه تکه کوچیک یخ بندازید روش تا یخ ذوب بشه و رنگ زعفران آزاد بشه.

مطالب مرتبط:

مرحله دوم طرز تهیه امگشت

پیاز رو رنده درشت بزنید و بعد داخل یه قابلمه بزرگ کره ریخته روی اجاق میذاریم وقتی کره ذوب شد پیاز رو داخلش ریخته بهش نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کرده تفت میدیم تا رنگ پیاز طلایی بشه و سرخ بشه بعد کشمش رو اضافه کرده چند ثانیه تفتمیدیم بعد شوید خشک اضافه کرده 1 دقیقه تفت میدیم بعد تن ماهی و زیره رو اضافه کرده و چند ثانیه تفت میدیم بعد رب گوجه اضافه کرده بعد 1 دقیقه از رو حرارت بر میداریم.

مرحله سوم طرز تهیه امگشت

برنج و آب و مقداری نمک رو میذاریم رو اجاق تا جوش بیاد و برنج کمی نرم بشه بعد آبکش کنید و به برنج زعفران رو اضافه کنید و مخلوط کنید بعد به موادتون اضافه کنید و خوب مخلوط کنید کف یه قابلمه کمی روغن ریخته یه تکه نان لواش یا سیب‌زمینی حلقه شده یا مقداری برنج قبل مخلوط کردن با مواد جدا کنید و کف قابلمه بریزید بعد برنج آماده شده با مواد رو داخلش ریخته درب قابلمه گذاشته باشعله کم به مدت45_60 دقیقه میذاریم تا پلو دم بکشه و بپزه.

مرحله چهارم طرز تهیه امگشت

داخل موادتون میتونید 1 حبه سیر رنده شده اضافه کنید ولی من دوست نداشتم و نریختم،در صورت تمایل میتونید 1 قاشق چایخوری پودر دارچین به موادتون اضافه کنید ،این پلو رو هم با ماهی درست میکنن هم با تن ماهی.

مرحله پنجم طرز تهیه امگشت

کسانی که میخوان از ماهی استفاده کنن به ماهی نمک و فلفل و زردچوبه بزنید بعد در کره سرخ کنید یا آبپز و بخارپز کنید بعد تیغ ماهی رو کاملا جدا کنید بعد در غذا استفاده کنید.

فواید دارویی و درمانی کشمش برای سلامتی بدن

فواید دارویی و درمانی کشمش
فواید دارویی و درمانی کشمش

 

مصرف کشمش برای دیابت و قند خون

مطالعات در سال 2015 نشان داده که مصرف کشمش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کاهش می دهد. مطالعات نشان داده افراد دیابتی که کشمش مصرف می کنند تا 19 درصد کاهش در میزان گلوکز ناشتا نشان می دهند.

مقادیر بالای فیبر و قند های طبیعی موجود در کشمش با افزایش تولید انسولین طبیعی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

مصرف کشمش برای لاغری و کاهش وزن

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش می تواند با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

مصرف کشمش برای فشار خون

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای پتاسیم و پلی فنول های موجود در کشمش سیاه و سبز به کاهش تنش عروق خونی و کاهش فشار خون بالا کمک می کند. مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش هم با اثر بر روی عروق خونی باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

مصرف کشمش برای قلب

سطح بالای پتاسیم، فیبر، پلی فنل، تانن و آنتی اکسیدان های موجود در کشمش با کاهش کلسترول بالای خون و همچنین کاهش فشار خون بالا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

مصرف کشمش برای نوزادان و کودکان

مصرف کشمش برای نوزادان و کودکان
مصرف کشمش برای نوزادان و کودکان

 

کشمش غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم هستند که به رشد ذهنی و جسمی کودک کمک می کنند. کشمش به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به بهبود حرکات روده به درمان یبوست در کودکان کمک می کند. کشمش به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد به درمان تب بالا در نوزادان و کودکان کمک می کند. کشمش باعث تقویت حافظه در نوزادان و کودکان می شود.

مصرف کشمش برای جنین و زنان باردار

کم خونی فقر آهن یکی از مشکلات رایج در دروان بارداری است و کشمش به دلیل مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین C که دارد به درمان این بیماری کمک می کند. مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش برای پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار مفید می باشد.

کشمش منبع خوبی از قند های طبیعی است که باعث افزایش انرژی مورد نیاز زنان باردار می شود. ویتامین A در کشمش برای بهبود رشد چشم جنین مفید بوده و کلسیم موجود در آن تشکیل استخوان ها در جنین می شود.

مصرف کشمش برای مردان

کشمش به دلیل مقادیر بالای اسید آمینه ی آرژنین که دارد باعث تحریک میل جنسی شده و به درمان اختلال نعوظ کمک می کند. در واقع آرژینین موجود در کشمش تحرک اسپرم را افزایش می دهد و به درمان ناباروری کمک می کند.

مصرف کشمش برای معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش باعث به هضم غذا کمک می کند و برای درمان معده درد، بیماری های روده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

مصرف کشمش برای یبوست و اسهال

کشمش مقادیر بالایی فیبر دارد که با افزایش جذب آب به بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. کشمش همچنین می تواند با جذب مایعات به درمان اسهال کمک کند.

مصرف کشمش برای کم خونی

کشمش حاوی مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین های B می باشد که با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی کمک می کند.

همچنین کشمش با درمان کم خونی به درمان بی خوابی شبانه ناشی از فقر آهن کمک می کند.

مصرف کشمش برای حافظه

مصرف کشمش برای حافظه
مصرف کشمش برای حافظه

 

مقادیر بالای بور موجود در کشمش باعث تقویت حافظه شده و خطر ابتلا به بیماری های زوال عقل یا آلزایمر را کاهش می دهد.

مصرف کشمش برای کبد

بیوفلاوونوئید های موجود در کشمش با سم زدایی و پاک سازی خون و بدن به سلامت کبد و درمان بیماری های کبد کمک می کند.

مصرف کشمش برای سرماخوردگی

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در کشمش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد. کشمش به دلیل خواص ضد میکروبی به عنوان یک آنتی بیوتیک شناخته شده و به درمان تب بالا و بیماری های عفونی کمک می کند.

آنچه دیگران می خوانند

  • فیلم| آموزش ساده آش برگ مو!
  • فیلم| آموزش ساده کبه عربی!

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 19
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری