پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۰۷
۱۴
۰
نسخه چاپی
در گفت وگو با رئیس آکادمی ان ال پی و کوچینگ آلمان در رابطه با بیماری کرونا:

از فرصت ها وچالش های کرونا فرصت خودشناسی و قوی کردن درون است

در گفت وگو با رئیس آکادمی ان ال پی و کوچینگ آلمان در رابطه با بیماری کرونا:
پروفسور رضا عمرایی ، روانشناس و رئیس آکادمی بین اللملی ان ال پی و کوچینگ آلمان و استاد دانشگاه در دانشگاه ملی بیشکک و ماشتوتس ارمنستان، فارغ التحصیل رشته کوچینگ و سوپروایزر دانشگاه هامبورگ، عضو انجمن کوچینگ اروپا، مدرس هیپنو تراپی و عضو هیئت مدیره انجمن جهانی هیپنوتیزم، جزء بیست پریزنت برتر رشته ان ال پی و کوچینگ جهان می‌باشند.شاگردان بسیاری تحت تدریس ایشان به موفقیت نائل آمده اند.

به گزارش تیتربرتر: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان بر آن شدیم تا این معضل جهانی را از زبان پروفسور در مورد راهکارها و مقابله با آن، گفت وگویی ترتیب دهیم که از نگاهتان می‌گذرد:

آیا دنیا، زندگی بدون کرونا را مجدد از سر خواهد گرفت؟ 

بعید میدانم، با توجه به اینکه ویروس‌ها از بین نمی‌روند بلکه جهش پیدا می‌کنند، احتمالا ما در آینده با کرونا زندگی خواهیم کرد.اگر مقاومت کنیم، خوب مقاومت مشکلی را حل نمی کند و زندگی تلاش برای قانون بقاست. اگر ما در مقابل هر چیزی بایستیم از پا در می آییم، لازمه رضایتمندی و بهبود کیفیت زندگی با این شرایط این است که ما تغیر کنیم و این شرایط را بپذیریم و همزمان توانایی‌های خودمان را ارتقا ببخشیم تا با افزایش آگاهی و انعطاف پذیری ضمن مقابله با این بیماری بتوانیم با توانمندی ودانش مهارتهای خودآگاهی به زیستن آگاهانه ،خلاق و سازگار با حیات ادامه دهیم. بخشی از درمان حاصل تلاش پزشکان و جامعه علمی دنیا است برای بهبودی وتهیه واکسن‌ کرونا تا جسم و جان انسانها را در مقابل این ویروس مقاومت بخشند، اما مسئله حائز اهمیت  به نظر من اینست که انسانها خودشان را در مقابل این ویروس قوی نمایند.که راه دیگر نجات انسانها در گام اول پیشگیری است و کم هزینه تر خواهد بود. اینکه درجهت ارتقا دانش واگاهی نسبت به این ویروس گام برداریم و بعد ذهنمان را قوی کنیم تا مثبت فکر کنیم. زیرا ثابت شده به لحاظ علمی ؛اگر ذهن خودمان را قویتر نماییم نسبت به یک بیماری یا موضوعی دیگر ؛ "از انجا که ذهن ما مستقیم جسم ما را کنترل کرده و عملکردهای جسم ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد" ؛ ۵۰ الی ۶۰ درصد درمان بیماری ها توسط ذهن صورت میگیرد و ما با قدرت افکار مثبت ، باور و ارتقا توانمندی‌های خود، قطعا از خودمان محافظت خواهیم کرد در مقابل این بیماری و یا هر بیماری دیگر.

چالشها وفرصتهای بیماری کرونا از نظر شما استاد بزرگوار چه بوده است؟ 

من کرونا را واقعاً به عنوان یک تهدید تلقی نکردم. شاید روزهای اول بخاطر ناشناخته بودنش کمی استرس ایجاد شد ، اما بعد به عنوان یک فرصت دیدم که بتوانم با خودشناسی روی ذهنم ومعنویتم بیشتر کار کنم وبا آگاهی بیشتر وانعطاف پذیری بالاتر خود را با شرایط موجود سازگار کنم و از آن بهره ببرم‌. بنابراین باید بگم این فرصت، شانس بسیار خوبی بود برای ارتقاء شخصی و شغلی ."از فرصت ها وچالش های بیماری کرونا فرصت خودشناسی و قوی کردن درون است و اینکه از آگاهی به هستی برسیم." 

آسیبهای روانی ناشی از کرونا و بهبود شرایط را چطور میبینید ؟ 

 آسیب‌های ناشی از کرونا در کودکان با توجه به اینکه  درک درستی از این بیماری ندارند طبیعتا ترس ایجاد می کند، والدین و جامعه  وظیفه دارند با آموزش تکنیکها استرس و اضطراب را کنترل و درمان کنند و هم در جهت اموزش گام بردارند .

مشکلات شغلی و بحرانهای ناشی از آن، خانواده را دچار استرس و ناامیدی کرده که موجب آسیب‌های روانی، تنش ، خشم و بحران های خانوادگی که نتیجه ان، ایجاد بیماری های روحی و روانی، افسردگی اضطراب و بی‌خوابی ،برخورد وجدایی ...‌ به شکل فراگیر در جوامع شده است. و در اینجا است که ان ال پی انگیزه توان و قدرت و دانش تغییر برای بهبود زندگی فردی خانوادگی شغلی را در بحرانها به انسانها میآموزد...

در حالی که دنیا ناگزیر به تغییر سیاستها و اندیشه ورزی متناسب با تغییرات زیستی جهان هست؛ دانش و علم ان ال پی چه پیامی برای حکمرانی در شرایط کرونا دارد؟ 
ما هیچ راهی نداریم جز پذیرش و تغییر. تنها راه همه ما و اساتید و نخبگان و سیاست گزاران این است که شرایط را بپذیرند و در جهت آگاهی خود و مردم و همسو شدن با کشورها و جهان در جهت بهبود شرایط گام بردارند و با هم فکری و ایجاد هارمونی وتبدیل شدن به یک سیستم همدل درجهت دانش افزایی و توان افزایی برای بهبود کیفیت زندگی انسانها،با هم همراه شوند. این تفکر سیستمی قطعاً انقلاب عظیمی در مسیر سلامت جسم و روان و منافع ملت ها و دولت ها‌ ایجاد خواهد کرد. 

معجزه ان ال پی در شرایطی که جهان درگیر کرونا هست ؟ 

ذهن انسان از معجزه خلقت خداوند و طبیعت هست و اگر قدرت ذهن را باور کنیم و بدانیم چه اندازه توانمند و قدرتمند هستیم ،با  برنامه ریزی مجدد ذهنمان با تکنیکهای ان ال پی و در راستای ارزشها و تفکرات مثبت زندگی را زیست خواهیم کرد؛"واین معجزه ای بزرگ برای ما خواهد بود . در این راستا تکنیکهای عملی و راهبردی بسیار زیادی وجود دارد  که به انسانها کمک میکند تا جسم و روان خود را مقابل بیماری و اسیبها مقاوم کنند .از دستاوردهای ان ال پی و کوچینگ اینست که انسان‌ها پزشک درون خود را فعال نمایند، ضمن اینکه می‌توانند به دیگران هم کمک کنند واین  معجزه علم ان ال پی هست.تلاش کنیم کارکرد و عملکرد ذهن خود را بهتر بشناسیم و دیگر اینکه از تکنیکها و متد های ان ال پی  استفاده میکنیم برای درمان ،ارتقا شخصی، خانواده و موفقیتهای شغلی  وهم اثرگذاری مثبت روی بخش‌های مختلف زندگی،که از چند بخش تشکیل شده است که مهمترین بخش معنویات وجود ماست که قوی خواهد شد، هویت انسانها که آموزش های ان ال پی روی هویت انسان‌ها اثرگذار هست بعد تعلقات ، ارزشها و باورها هستند آنها را شناسایی ،اولویت‌بندی و قوی می کنیم . بعد مهارت ها هستند با بالا بردن توانایی ها و مهارت ها می‌توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم و رفتارمان را در جهت مثبت تغییر دهیم و با تغییر رفتار میتوانیم تاثیر به سزایی درمحیطی که زندگی میکنیم داشته باشیم . بنابراین اثر ارزشمندی بربخش های مهم زندگی انسان خواهد گذاشت . باورم بر این بوده که اگر یک انسان  تکنیک‌های ان ال پی را یاد بگیرد و زندگی کند، زندگی فردی خانوادگی و شغلی او با تغییرات مثبت زیادی  درجهت رشد وموفقیت و هدفمندی و سلامت جسم و روان ، همراه خواهد بود.

کلام پایانی؟

ابتدا از سایت خبری تیتربرتر تشکر می‌کنم که چنین موضوع مهمی را برای مخاطبان خود به نمایش گذاشته است و در پایان باید بگویم که آگاهی پذیرش و تغییر در جهت رضایتمندی وصلح درون، انسانها را پزشک درون خود خواهد کرد و  آرامش و امید و سلامتی  جسم و روان ارمغان این آگاهی خواهد بود .. بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست ، از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی...



+ 14
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری