پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ۲۰:۰۴
۹
۰
نسخه چاپی

آخرین وضعیت 3 واکسن نتیجه بخش کرونا در جهان

آخرین وضعیت 3 واکسن نتیجه بخش کرونا در جهان
در این مطلب آخرین وضعیت 3 واکسن نتیجه بخش کرونا در جهان را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش تیتربرتر: درحالی که موج سوم کرونا در کشور ما روزانه جان صدها نفر را میگیرد امیدها برای کشف واکسن این بیماری روبه افزایش است.در ادامه به بررسی آخرین وضعیت واکسن های تولید شده در کشور های روسیه ، ژاپن و آمریکا می پردازیم.این سه واکسن در مراحل ابتدایی نتایج خوبی کسب نموده اند.

ساخت واکسن کرونا با کمک حشرات

ساخت واکسن کرونا با کمک حشرات
ساخت واکسن کرونا با کمک حشرات

به گزارش تیتربرتر به نقل از برنا؛ به نقل از رویترز، مدیرعامل شرکت داروسازی ژاپنی موسوم به «شیونوگی» (Shionogi) اعلام کرده آماده آزمایش واکسن توسعه خود علیه کووید ۱۹ است.

شرکت «شیونوگی» در حال برنامه ریزی آزمایش‌های بالینی واکسن کووید ۱۹ تا پایان ماه دسامبر است.

شرکت داروسازی مذکور با کمک حشرات مشغول ساخت واکسن ویروس کرونا است و قصد دارد در سال جاری میلادی این واکسن را روی انسان‌ها آزمایش کند.

«شیونوگی» برای تولید این واکسن از تغییر ژن‌های باکلوویروس(baculovirus) استفاده کرده است. باکلوویروس در حقیقت پاتوژنی است که فقط بندپایان را مبتلا می‌کند.

مدیر اجرایی شرکت «شیونوگی» در مصاحبه‌ای با رویترز گفت، این شرکت قصد دارد نامزد واکسن خود را در ماه دسامبر در آزمایشات بالینی فاز ۱ قرار دهد و تا ژانویه آزمایش‌ها را به فاز دوم برساند.

آزمایش مرحله سوم این واکسن قرار است به علت  موارد اندک ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، در خارج از این کشور صورت بگیرد.

این شرکت داروسازی تصمیم دارد، با تولید انبوه واکسن توسعه خود علیه کرونا، سال آینده ۳۰ میلیون نفر را واکسینه کند.

ادامه ی آزمایشات شرکت جانسون

ادامه ی آزمایشات شرکت جانسون
ادامه ی آزمایشات شرکت جانسون

به گزارش تیتربرتر به نقل از ایرنا، چندی پیش، شرکت جانسون که مشغول انجام آزمایش‌های بالینی بر روی واکسن کاندید کووید ۱۹ بود، از بیماری غیر قابل توجیه یکی از داوطلبان که دچار سکته مغزی شد، در روند آزمایش خبر داد و همین موضوع باعث توقف آزمایش‌ها شد.

در این آزمایشات، داوطلبان به دو گروه تقسیم شده بودند. یک گروه از آنها خود واکسن را دریافت کردند و به گروه دیگری دارونمایی داده شد تا بتوانند نتایج حاصل را به خوبی بررسی کنند. در این آزمایش، هیچ یک از شرکت‌کنندگان نمی‌دانند که آیا واکسن اصلی به آنها تزریق شده یا دارونما دریافت کرده‌اند.

در این مطالعات که بر روی گروه بزرگسالان ۱۸ تا ۶۰ سال انجام شده، ۶۰ هزار داوطلب از کشورهایی مانند آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک، پرو، آفریقای جنوبی و ایالات متحده شرکت‌کرده‌اند که ۳۰ هزار نفر از آنها یک دوز مشخص واکسن دریافت می‌کنند. در این آزمایش، هم از داوطلبان بیمار و هم داوطلبان غیر بیمار استفاده شده است.

گفته می‌شود که جانسون، یکی از چهار شرکتی است که در حال حاضر در مرحله آخر از انجام آزمایش بر روی واکسن‌ کرونا است. این شرکت از آدنو ویروس‌ها برای ساخت واکسن استفاده می‌کند که به طور معمول باعث سرماخوردگی ‌های بی‌خطر می‌شود.

حالا پس از گذشت مدتی، پل استوفلز، مدیر ارشد علمی شرکت جانسون اعلام کرده که پس از ارزیابی دقیق این واقعه پزشکی، بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده تا به امروز و نظر هیات نظارت بر ایمنی و متخصصان مستقل، هیچ مدرکی دال بر مرتبط بودن این بیماری با واکسن نیافته است. به گفته این شرکت، آزمایشات بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی بر اساس دیدگاه کاملی از همه شرکت‌کنندگان در آزمایش و تجربیات آنها طراحی شده است. عوارض جانبی غیرمنتظره، از جمله بیماری‌ها، می‌تواند در جریان هر مطالعه بالینی، به ویژه مطالعات بزرگ رخ دهد. این عوارض گاهی در گروه داوطلبان واکسن و گاهی در گروه دارونماها اتفاق می‌افتد و هر کدام از آنها نیاز به بررسی دارد.

شرکت جانسون اعلام کرده است که به زودی آزمایش‌های خود را از سر می‌گیرد. بسیاری از متخصصان از انتشار این خبر ابراز خوشحال کردند. دکتر لوسیانا بوریو، سرپرست سابق در سازمان غذا و دارو، با اشاره به نیاز مبرم به وجود چندین واکسن در رقابت برای محصولی که بتواند جمعیت جهانی را از ویروس کرونا محافظت کند، از این اعلامیه استقبال کرد. دکتر ماریکار مالینیس، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه ییل نیز گفت: با توجه به نتایج بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد هیچ نگرانی در زمینه ایمنی واکسن‌های آزمایشی این شرکت وجود ندارد و شروع مجدد آزمایش‌ها باید خبر خوبی تلقی شود.

مطالب مرتبط:

توقف آزمایشات واکسن روسی

توقف آزمایشات واکسن روسی
توقف آزمایشات واکسن روسی

به گزارش تیتربرتر به نقل از مهر، روسیه به طور موقت واکسیناسیون داوطلبان آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه خود را متوقف کرده است.

این در حالی است که از ۲۵ کیلینکی که در مسکو آزمایش بالینی واکسن را اجرا می‌کنند، کارمندان ۸ واحد از تقاضای بالا و کمبود دوز واکسن بالقوه خبر داده‌اند. از سوی دیگر انستیتو گامالیا روسیه (توسعه دهند و تولید کننده واکسن مذکور) نیز اعلام کرده فرایند جذب شرکت کنندگان جدید برای آزمایش بالینی کند شده است.

طبق گفته کارمندان ۸ کلینیک در مسکو، واکسیناسیون استخدام شرکت کنندگان جدید به طور موقت، متوقف شده و برخی از واحدها نیز اعلام کرده‌اند تمام دوزهای دریافتی را تزریق کرده‌اند که این امر نشان دهنده حجم انبوه داوطلبان است.

همچنین کارمندان ۳ کلینیک نیز اعلام کرده‌اند ذخیره دوز اول واکسن را تمام کرده‌اند. این واکسن که شامل دو دوز است طی دو مرحله و در فاصله ۲۱ روز به داوطلبان تزریق می‌شود.

یکی از این کارمندان می‌گوید: واکسیناسیون به طور موقت متوقف شده، ما فقط دوز دوم واکسن را تزریق می‌کنیم.

الکساندر گینزبرگ مدیر انستیتو گامالیا اعلام کرد تصمیم برای کند کردن ثبت نام داوطلبان جدید در آزمایش بالینی، تمرکز پروژه برای تزریق دوز دوم واکسن به شرکت کنندگان فعلی است.

او در این باره به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، فقط شکاف بین تعداد افرادی کهدوز اول و دوم را دریافت کرده‌اند، زیاد شده است.

به گفته او تاکنون ۲۰ هزار نفر دوز اول و ۹ هزار نفر دوز دوم واکسن بالقوه کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند. کاهش تعدادداوطلبان جدید برای تزریق دوز اول واکسن نیز به دلیل ظرفیت محدود کلینیک‌هایی است که آزمایش بالینی در آنها انجام می‌شود.

گردآونده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 9
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری