پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۸:۰۲
۱۲
۰
نسخه چاپی

واکنش سلبریتی ها به زلزله ترکیه

واکنش سلبریتی ها به زلزله ترکیه
سلبریتی های ساکن ترکیه به زلزله واکنش نشان دادند.

به گزارش تیتربرتر؛ ستاد بحران و مبارزه با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد این زلزله ساعت 14:51 به وقت محلی امروز جمعه در عمق 16.9 کیلومتری دریای اژه واقع در 17 کیلومتری شهرستان سفری حیصار از استان ازمیر زمین رخ داده است

جزئیات زلزله ترکیه

جزئیات زلزله ترکیه
جزئیات زلزله ترکیه

 

زلزله ازمیر ترکیه 6/6 ریشتر  که از شدت این زلزله حدودآ 30-40 ثانیه طول کشیده به حدی بوده که در شهرهای ازمیر؛ آیدین؛ و موغلا حس شده و مررم را سراسیمه به خیابانها کشانده است.

بنا به اخبار رسانه های ترکیه این زلزله خساراتی را بهمراه داشته اما هنوز در باره تلفات جانی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

 ریاست مدیریت بحران و اضطرار ترکیه اعلام کرد که ساعت 15 و 21 دقیقه (به وقت محلی) روز جمعه زمین ‌لرزه سواحل غربی این کشور سمت دریای اژه را لرزاند.

کانون این زمین‌لرزه در حدود ۱۷ کیلومتری ساحل دریای اژه و عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده که در سراسر سواحل این دریا و منطقه مرمره احساس شده است.

برخی خبرگزاری‌ها نیز گزارش دادند که در استانبول نیز لرزه‌های این زمین لرزه احساس شده است.

«سلمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که 6 دستگاه ساختمان در شهر ازمیر بر اثر این زمین ‌‍لرزه تخریب شد اما هنوز خسارت جانی گزارش نشده است.شهر ازمیر با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر در ساحل دریای اژه در غرب ترکیه واقع شده است.

ستاد بحران و مبارزه با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این زلزله ساعت ۱۴:۵۱ به وقت محلی امروز جمعه در عمق ۱۶.۹ کیلومتری دریای اژه واقع در ۱۷ کیلومتری شهرستان سفری حیصار از استان ازمیر زمین رخ داده است.

شدت این زلزله که حدودآ ۳۰-۴۰ ثانیه طول کشیده به حدی بوده که در شهرهای ازمیر؛ آیدین؛ و موغلا حس شده و مدرم را سراسیمه به خیابان‌ها کشانده است.بنابه اخبار رسانه‌های ترکیه این زلزله خساراتی را به همراه داشته، اما هنوز در باره تلفات جانی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است. این زلزله شدید در استانبول هم احساس شده است. گفته شده مرکز لرزه نگاری آمریکا شدت زمین لرزه در غرب ترکیه را هفت ریشتر اعلام کرد.

واکنش سلبریتی ها به زلزله ترکیه

  • واکنش ریحانه پارسا به زلزله ترکیه

واکنش ریحانه پارسا به زلزله ترکیه
واکنش ریحانه پارسا به زلزله ترکیه

 

ریحانه پارسا بازیگر معروف ایرانی پس از مهاجرت به ترکیه شاهد یک زلزله بزرگ در این کشور بود که ساعتی پس از زمین لرزه 6.9 ریشتری شهر ازمیر در حساب توییتر خودش واکنش نشان داد.

  • واکنش صبا راد به زلزله ترکیه

واکنش صبا راد به زلزله ترکیه
واکنش صبا راد به زلزله ترکیه

 

صبا راد که مدتی است در استانبول زندگی می‌کند، برای هموطنان ساکن ازمیر آرزوی سلامتی کرد. و یک ویدئو منتشر کرد.

مطالب مرتبط:

جدیدترین پس لرزه در استان بینگول ترکیه به قدرت ۴.۱ ریشتر

ستاد بحران و مبارزه با حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد این زلزله ساعت ۱۱:۴۸ به وقت محلی امروز جمعه به کانون روستای آلیبیر از توابع بخش مرکزی شهر بینگول و در عمق ۷.۶۲ کیلومتری زمین رخ داده است. همزمان موسسه زلزله نگاری قندیللی وابسته به دانشگاه بوغازایچی شدت این زلزله را ۳.۹ ریشتر و به کانون روستای چوکورجا تابعه شهرستان بینگول اعلام کرده است. هنوز درباره تلفات ویا خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.سونامی در شهرستان سفری حصار در ازمیر ترکیه درپی زلزله شدید

جزئیات زلزله ترکیه
جزئیات زلزله ترکیه

 

شهردار منطقۀ بورنوا از توابع استان ازمیر گفت: تعداد بناهای زیادی در مناطق اطراف بورنوا تخریب شده است. همچنین پروفسور اوکان تویسوز استاد زمین شناسی در این باره گفت: شدت زلرله ۶.۹ - ۷ ریشتر بوده است

اسپوتنیک هم گزارش داد:  مرکز زلزله ۲۴ کیلومتری شمال غربی جزیره «ساموس» در عمق ۱۰ کیلومتری اعلام شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد این زمین‌لرزه باعث سونامی کوچک در جزیره ساموس شده و همچنین به ساختمان‌ها در این منطقه آسیب زده است.

در همین حال رویترز هم گزارش داد ریاست مدیریت بحران ترکیه اعلام کرده زمین‌لرزه‌ای به همان شدت در سواحل اژه ترکیه احساس شده است.

مرکز این زلزله ۱۷ کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده است. بنابر گزارش رسانه‌ها در ترکیه، لرزه در استان‌های مختلف در غرب این کشور و تا شمال در استانبول احساس شد.در تصاویر منتشر شده از زلزله در ترکیه ساختمان‌های تخریب شده دیده می‌شود.

مسئول منطقه «برنوا» در ازمیر اعلام کرد زلزله به ساختمان‌های زیادی خسارت وارد کرده و باعث فروریختن یک ساختمان چهار طبقه شده است. به گفته او، در مرکز منطقه مشکلی وجود ندارد.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هم گفت تیم‌های امداد و نجات در حال کار در محل ساختمان‌های تخریب شده هستند. سویلو تعداد ساختمان‌های آسیب دیده در مناطق برنوا و بایراکلی در ازمیر را شش مورد اعلام کرد. وی همچنین گفت خسارات جزئی‌تر در استان‌های اطراف ازمیر از جمله، اوشاک، دنیزلی، مانیسا، بالیکسیر، آیدین و موغله گزارش شده است. با این حال «تونچ سویر» شهردار کلان‌شهر ازمیر، ساختمان‌های تخریب شده را حدود ۲۰ مورد اعلام کرد.اندکی پس از وقوع زلزله، «رجب طیب اردوغان» از بسیج همه نهادهای دولتی برای کمک به ازمیر خبر داد.

بنابر گزارش رسانه‌های محلی، پس‌لرزه‌هایی به قدرت ۳.۹ و ۴.۸ همچنان در این منطقه ادامه دارد.همچنین سونامی در مقیاس کوچک باعث جاری شدن سیل در خیابان‌های شهر کوچک Sığacık در منطقه Seferihisar  ازمیر شده است.

 گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:

ویدئو واکنش صبا راد به زلزله ترکیه




+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری