پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۰۳:۱۹
۱۸
۰
نسخه چاپی

ماجرای قتل هولناک امیرعلی پاشایان در بستان آباد

ماجرای قتل هولناک امیرعلی پاشایان در بستان آباد
در ادامه ماجرای قتل هولناک امیرعلی پاشایان در بستان آباد را میخوانیم.

به گزارش تیتربرتر: امیرعلی پاشایان نام کودک 4 ساله اهل بستان آباد استان آذربایجان شرقی است که از هفته قفل مفقود شده بود و تا روز گذشته جنازه ی او در خارج از شهر پیدا شد.

ماجرای قتل امیرعلی پاشایان در بستان آباد

ماجرای قتل امیرعلی پاشایان در بستان آباد
ماجرای قتل امیرعلی پاشایان در بستان آباد

صبح سه شنبه بود که مادر امیرعلی جلوی در حیاط خانه ایستاد تا دختر هشت ساله اش به نام مهشید که برای خرید سبزی بیرون از خانه رفته بود بازگردد.امیرعلی هم در کوچه مشغول بازی شد و همان موقع یکی از همسایه ها مقابل در خانه امیرعلی، مشغول حرف زدن با مادر امیرعلی شد.چند دقیقه بعد مادر امیرعلی به کوچه سرک کشید و متوجه شد که خبری از پسرش نیست. وقتی محله های اطراف را گشتند و ردی از پسرک پیدا نشد، موضوع را سریع به پلیس اطلاع دادند.

سرهنگ نایب زاده، فرمانده انتظامی بستان آباد نیز در این خصوص گفت: جسد بی‌جان پسربچه‌ای سه یا چهار ساله بنام امیرعلی پاشایان که حدود سه روز پیش خبر گم‌شدنش، در شهرستان بستان‌آباد پیچیده بود، با تلاش پلیس درحوالی علیجان‌چایی، پیدا شد.

وی افزود: در این خصوص ۳نفر مظنون دستگیرشده و تحقیقات در خصوص علت این حادثه توسط مراجع قضائی و انتظامی شهرستان بستان‌آباد درحال انجام است.دوربین های مدار بسته اطراف خانه امیرعلی بررسی شد. اما به دلیل مه آلود بودن هوا تصویر روشنی به دست نمی داد.

غروب روز پنجشنبه در حالی که بیش از دو روز از گم شدن امیرعلی می گذشت، جسد مثله شده پسر چهار ساله در حالی که در یک گونی کنار رودخانه در روستای ارجان آذربایجان شرقی رها شده بود کشف شد.خانواده امیرعلی که ساکن بستان آباد هستند،جسد را شناسایی کردند. روستای محل کشف جسد، در نزدیکی بستان آباد است.گفته می شود یک چوپان جسد امیرعلی را دیده بوده است. خبرهای محلی حاکی از آن است که قاتل امیرعلی یک جوان معتاد است که شناسایی شده اما متواری است.این در حالی است که خانواده امیرعلی اعلام کردند هیچ کدورت و دشمنی با کسی نداشته اند.

قاتل امیرعلی پاشایان کیست؟

قاتل امیرعلی پاشایان کیست؟
قاتل امیرعلی پاشایان کیست؟

به گزارش تیتربرتر  به نقل از  ایمنا، سرهنگ محمدعلی نایب زاده، روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: خبر گم شدن پسر بچه‌ای به نام امیرعلی پاشایان حدود سه روز پیش در شهرستان بستان‌آباد پیچیده بود و در این راستا عوامل انتظامی تلاش برای پیدا کردن او را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه دیروز جسد بی‌جان این پسر بچه در حوالی علیجان‌چایی پیدا شد، گفت: تحقیقات در خصوص علت این حادثه توسط مراجع قضایی و انتظامی این شهرستان در حال انجام است و تا کنون سه مظنون در این ارتباط دستگیر شده‌اند.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری بستان آباد در ۶۰ کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.

حکم قاتل امیرعلی پاشایان چیست؟

حکم قاتل امیرعلی پاشایان چیست؟
حکم قاتل امیرعلی پاشایان چیست؟

در پی حادثه ناگوار و بسیار تلخ قتل کودک سه ساله در شهرستان بستان آباد، و جریحه دار شدن عواطف عمومی، علی محمودیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بستان آباد بیانیه‌ای بشرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرپیدا شدن جنازه طفل معصوم به نام امیرعلی پاشایان که سه روز پیش مفقود شده بود نه تنها موجب آزرده خاطر و ناراحتی اهالی محترم شهرستان بستان آباد گردیده بلکه هر انسانی از شنیدن این خبر ناگوار متاثر می‌شود بدیهی است اینگونه جنایات ناشی از دوری از احکام مبین اسلام و قرآن ونتیجه‌ی فراموشی خدا و مادی گرایی است.

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ﺍی ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺧﺮﺩ! ﺑﺮﺍی ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻗﺼﺎﺹ ﻣﺎﻳﻪ ﺯﻧﺪﮔی ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﺧﻮﻥ ﻣﺮﺩم ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﺷﺮﻋی]ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ. بقره (١٧٩)

وَکَتَبْنَا عَلَیْهِمْ فِیهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَیْنَ بِالْعَیْنِ وَالْأَنفَ بِالْأَنفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ کَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ

ﻭ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺑﺮ ﺑﻨی ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﻟﺎﺯم ﻭ ﻣﻘﺮّﺭ ﺩﺍﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ [ﺩﺭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻗﺼﺎﺹ]ﺟﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺟﺎﻥ ﻭ ﭼﺸﻢ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﭼﺸﻢ، ﻭ ﺑﻴﻨی ﺑﻪ ﻋﻮﺽ ﺑﻴﻨی، ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﺟﺎی ﮔﻮﺵ، ﻭ ﺩﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺩﻧﺪﺍﻥ، ﻭ ﺯﺧﻢ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻗﺼﺎﺻی ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻗﺼﺎﺹ ﮔﺬﺷﺖ ﻛﻨﺪ، ﭘﺲ ﺁﻥ ﮔﺬﺷﺖ ﻛﻔّﺎﺭﻩ ﺍی ﺑﺮﺍی [ ﺧﻄﺎﻫﺎ ﻭ ﻣﻌﺎﺻیِ]ﺍﻭﺳﺖ. ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ ﺩﺍﻭﺭی ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﻫﻢ ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻧﺪ. مائده (٤٥)

وبا عنایت به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران بر پایه دین و شریعت اسلام تدوین شده و حقوق هر انسانی از نظر اسلام محترم شمرده شده است و برابرکنوانسیون حقوق کودک و قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای کودکان حقوقی قائل شده، بلکه برای جنینی که هنوز متولد نشده نیز در دین مبین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی حقوقی قایل شده اند و تفاوتی در مجازات قاتل طفل معصوم با یک انسان بالغ در حقوق جزایی ما وجود ندارد و درهر دو مورد اولیا دم حق قصاص دارند.

لذا دادستانی بستان آباد ضمن همدردی با اولیاء دم مرحوم، بر خود فرض می‌داند که با تلاش شبانه روزی حقوقی و قضایی و پیگیری از طریق نیرو‌های محترم اطلاعاتی و امنیتی نسبت به شناسایی عاملان اصلی این جنایت اقدام و در اسرع وقت به اشد مجازات رسانده و موجب تشفی خاطر اولیاء دم گردد.

همچنین خطاب به کسانی که قصد ایجاد ناامنی و نیت سوء در سر بپرورانند اعلام می‌شود، نظام جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان (عج) این اجازه را به آن‌ها نداده و خواب را بر آن‌ها حرام خواهد کرد.

همچنین خطاب به کسانی که قصد ایجاد ناامنی و و نیت شومی در سر بپرورانند اعلام می‌شود جمهوری اسلامی ایران نه تنها چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نخواهد داد بلکه خواب را نیزبر آنان حرام خواهد کرد. والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند:

  • آشنایی با جو بایدن و خانواده اش
  • ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از انتخابات آمریکا


+ 18
مخالفم - 22
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری