پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۵۹
۱۳
۰
نسخه چاپی
چرا زمان آغاز محدودیت تردد ۹ شب است؟

جزییات تعطیلی ۱۵۰شهر و منع تردد شبانه تا نیمه آذرماه

چرا زمان آغاز محدودیت تردد ۹ شب است؟
ستاد مقابله با کرونا از تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته خبرداد و اعلام کرد: منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز اعمال می‌شود.

به گزارش تیتربرتر؛ بحران شیوع ویروس کرونا روز به روز بیشتر از کنترل خارج می‌شود که این امر ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است. بدون تردید، آمدنِ یک واکسن امن و موثر، تا حد زیادی می‌تواند معادلات را در زمینه‌های گوناگون تغییر دهد. با این حال، باید پذیرفت که ما ماه‌ها تا رسیدن به این حقیقت فاصله داریم پس تنها راه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل های بهداشتی تا یافتن راه قطعی درمان و تزریق عمومی واکسن کرونا است.

در این راستا، اقدام اول محدودیت‌های کرونایی و تعطیل کردن بخش‌هایی از جامعه، متناسب با زمان بندی مناسب است که در دستور کار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته و از یکم آذرماه به مدت دو هفته اجرا می شود.

طرحی که از اول آذر اجرا می‌شود، هوشمند است و بر مبنای شیوع و بروز بیماری از حالتی به حالت دیگر تغییر می‌کند. اگر شهری در وضعیت قرمز باشد، ممکن است به زرد یا سفید تبدیل شود و محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

بر اساس این طرح شهرستانهای کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شود، سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

جزییات تعطیلی ۱۵۰ شهر و منع تردد شبانه

جزییات تعطیلی ۱۵۰ شهر و منع تردد شبانه
جزییات تعطیلی ۱۵۰ شهر و منع تردد شبانه

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته خبرداد و گفت: منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز اعمال می‌شود.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در پایان نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های سراسر کشور، در محل وزارت کشور گفت: آخرین آماری که در ارتباط با شهرهای قرمز داریم تعداد ۱۲۴ شهر در کشور، وضعیت قرمز، حدودا ۱۵۰شهر نارنجی و ۹۸ شهر هم وضعیت زرد دارند. این طرح قطعاً از روز شنبه اجرا خواهد شد و قریب به ۲۵ مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز موضوع دیگر منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح است که علاوه بر منع تردد بین شهری است که در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: همه کلانشهرها جزء این ۲۵ شهر هستند و همه مشاغل بجز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است مانند سوپرمارکت‌ها، امداد و نجات و بخش‌های درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مانند مطب‌ها و امثالهم. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره ممنوعیت تردد در مناطقی که در سطح هشدار سه و دو یعنی سطح قرمز و نارنجی هستند، گفت: تردد‌هایی که ایجاد می‌شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبرو خواهند شد.اکثر جرائم توسط دوربین‌ها اعمال می شود.

رییسی تصریح کرد: همه مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و در این مناطق بحث برگزاری نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره برگزاری جلسات در مناطق هشدار سه و دو گفت: در مناطق قرمز جلسات اداری که می‌خواهد برگزار شود حداکثر ۱۵ نفر است و معنی آن این است که جلسه هیات دولت هم اگر قرار است برگزار شود بیش از ۱۵ نفر نباید برگزار شود و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند و حتی جلسات مجلس هم قطعا نمی‌تواند در تهران با بیش از ۱۵ نفر تشکیل شود.

وی افزود: این به معنای تعطیلی نیست بلکه به صورت ویدئو کنفرانس با هم ارتباط داشته باشند. در شهر های نارنجی یا سطح هشدار دو، حداکثر افراد میتـ‌وانند ۲۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر در جلسات فیزیکی حضور یابند. جرائمی هم برای ضمانت اجرایی این تصمیات در نظر گرفته شده است.

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت ها به هیچ وجه راه حل اصلی نیست و تنها راهی که میتواند ما را نجات دهد این است که همه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان کارمندان بانکها زیاد است و طبق این دستورالعمل باید حداقل تعداد حضور یابند. تجمع در بانک ها خیلی خطرناک است و از بانک ها هم خواسته ایم تسهیلاتی فراهم کنند که مردم راحت تر اقدامات بانکی خود را انجام دهند.

چرا زمان آغاز محدودیت تردد ۹ شب است؟

چرا زمان آغاز محدودیت تردد ۹ شب است؟
چرا زمان آغاز محدودیت تردد ۹ شب است؟

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ا حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به موضوع تردد شبانه افراد در دوران ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم باید برای نابودی ویروس کرونا مشارکت کنند و تنها افراد در مشاغل ضروری مجاز به تردد در ساعت ۹ شب خواهند بود.

حریرچی در ادامه گفت: بررسی‌ها نشان داده است عامل ۵۱ درصد ابتلا افراد به کرونا در آبان ماه تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده است و به همین دلیل منع تردد از ساعت۲۱ تا ۴ صبح با هدف کاهش تجمعات و رفت و آمدهای خانوادگی اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط:

وی با تاکید براینکه افراد شاغل در مشاغل ضروری در ساعت ۹ شب مجاز به تردد بوده و مابقی افراد برای کاهش این بیماری خطرناک باید در خانه بمانند و از رفتن به مهمانی‌های خانوادگی پرهیز کنند، افزود: در شهرهای قرمز معمولا در ساعت ۲۱ شاهد تجمعات افراد و تردد آن‌ها هستیم و با تمهیدات اندیشیده شده مانند استفاده افراد از وسایل نقلیه عمومی و با همکاری یکدیگر ترددها را کاهش خواهیم داد.

حریرچی گفت: در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی محدودیت ساعت مترو برطرف و ساعت فعالیت مترو افزایش می‌یابد همچنین تاکسی و خودروهای عمومی بر اساس مجوز راهنمایی و رانندگی می‌توانند کار کنند. 

شرایط دورکاری کارمندان تا نیمه آذرماه

شرایط دورکاری کارمندان تا نیمه آذرماه
شرایط دورکاری کارمندان تا نیمه آذرماه

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه همچنین دانش‌آموزان در مناطق زرد، قرمز و نارنجی به شکل دورکاری آموزش می‌بینند، ادامه داد: کارمندان ستادی و پشتیبانی در آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز بر اساس رنگ شهر خود دورکار خواهند بود.

حریرچی در ادامه به موضوع دورکاری کارمندان اشاره کرد و گفت: هیچ مدیری در هیچ رده‌ای حق ندارد مانع دورکاری کارمندان ادارات با توجه به رنگ هر شهر شود و در صورت تخطی مدیران از ابلاغیه ستاد ملی، انفصال از خدمت و اعمال جریمه‌های سنگین برای مدیر متخلف پیش بینی شده است.

وی افزود: کارمندان در صورت ممانعت مدیران از دورکاری آنان موضوع را به فرمانداری‌ها یا شماره ۱۹۰ اعلام کنند تا به تخلف رسیدگی شود و دادستان‌ها و فرمانداری‌ها مکلف به رسیدگی موضوع هستند.

جریمه تردد غیرضروری چقدر است؟

جریمه تردد غیرضروری چقدر است؟
جریمه تردد غیرضروری چقدر است؟

رحمانی‌فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در ممنوعیت ساعت ۲۱ تا ۴ صبح باید مردم هم به ما کمک کنند. پیش‌بینی من این است که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد خود مردم رعایت می‌کنند.

وی افزود: کارمندان دستگاه‌ها از طریق سازمان خود شماره‌های پلاک خودروهای خود را به نیروی انتظامی می‌دهند تا جریمه نشوند اما نیروی انتظامی حتما با ترددها با حفظ کرامت مردم برخورد می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه جریمه‌ افراد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح با دوربین‌ها انجام می‌شود که مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است، افزود: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها، آژانس‌ها و… ایرادی ندارد و جریمه‌ای برای این افراد صادر نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها، اداره برق، برخی ادارات در تمامی استان‌ها باید باز باشند و خدمت ارائه دهند؛ ادامه داد: ادارات تعطیل نیستند و تا یک سوم می‌توانند دورکار باشند و اگر با کمتر از یک سوم هم کار انجام شدنی است ممنوعیتی برای دورکاری تعداد بیشتری از کارکنان نیست. کادر اداری در مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند مگر عواملی که سامانه و کارهای کامپیوتری و غیرحضوری را اداره می‌کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر افراد ممنوعیت خروج از شهرهای قرمز را رعایت نکنند و از راه در رویی خارج شدند و در جاده‌ها دیده‌ها شدند اگر از شهرهای قرمز باشند یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و اگر از شهرهای نارنجی باشند ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 13
مخالفم - 17
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری