پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۸:۲۵
۱۰
۰
نسخه چاپی

نحوه کار تاکسی‌های اینترنتی از اول آذر 99

نحوه کار تاکسی‌های اینترنتی از اول آذر 99
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی گفت: رانندگان تاکسی سرویس‌های اینترنتی به بیماران کرونایی، خدمات نمی‌دهند.

به گزارش تیتربرتر؛ رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی، در خصوص محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر ماه اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های وزارت ارتباطات، کسب‌وکار‌های اینترنتی جزو مشاغل اضطراری قرار گرفت و این کسب‌وکار‌ها می‌توانند بدون محدودیت ساعتی طی شبانه‌روز، فعالیت کنند.

نحوه کار تاکسی اینترنتی از آذر 99

نحوه کار تاکسی اینترنتی از آذر 99
نحوه کار تاکسی اینترنتی از آذر 99

 

او افزود: با این وجود پیش بینی می‌شود که ترافیک خرید اینترنتی افزایش پیدا کند که در این صورت باید سرور‌ها گسترش پیدا کنند و مردم نیز با حوصله بیشتری اقدام به خرید کنند.

 عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی بیان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات یک وب سرویس راه اندازی شده که به زودی بهره‎برداری می‌شود که طبق این سامانه، بیماران کرونایی شناسایی می‌شوند و رانندگان تاکسی سرویس‌های اینترنتی به این افراد خدمات نمی‌دهند.

به گفته الفت نسب در شرایط اضطراری ارائه خدمات به بیماران کرونایی، این خدمات با تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

او تصریح کرد: ضوابط دریافت مجوز برای رانندگان تاکسی سرویس‌های اینترنتی به زودی اعلام می‌شود، همچنین فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند ۲۴ ساعته جهت ارائه خدمات و محصولات، واحد‌ها یا انبار‌های خود را بازگشایی کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی در پایان تصریح کرد: فعالان کسب‌وکار‌های اینترنتی، مشکلات احتمالی را به اطلاع اتحادیه برسانند تا این موضوعات در جلسات آینده پیگیری و بررسی شوند.

راهنمای راه اندازی کسب کار تاکسی اینترنتی

در مسئله درآمد زایی کسب و کار تاکسی اینترنتی با کمی درنگ در موفقیت هایی که همکارانی چون اسنپ و تپسی داشته اند می توان نتیجه گرفت که قطعا این کسب و کار درآمد زاست. فکر نمی‌کنم برای پاسخ به این سوال نیازی به وقت بیشتر و شرح اضافه تر داشته باشیم و می توان گفت که این مسئله برای همه اثبات شده است. در مورد شهری که قصد دارید این کسب و کار را در آن راه اندازی نمایید باید گفت که باید سنجیده شود که تعداد رقبای وارد شده در آن شهر چقدر است؟ امکانات و نحوه‌ی خدمت‌رسانی آنها را زیر نظر بگیرید و به این فکر کنید که شما علاوه بر اینها چه خدمت نوینی را می‌توانید به کاربران تاکسی اینترنتی خود ارائه دهید!

اینکه چطور می‌توانید از این استارتاپ پول بدست بیاورید، تا حد زیادی به خلاقیت شما در بازاریابی این نرم‌افزار بستگی دارد. یعنی نمی‌شود انتظار داشت با تهیه یک نرم‌افزار حالا مسافرینی به خودی خود پیدا کنید و کسب درآمد کنید. باید بازار هدف خود را بشناسید. هر روز رقبا و امکانات آنها را بررسی کنید. تحقیق کنید که چگونه می‌توانید کاربران وفادار بیشتری به سامانه خود تزریق کنید. آنگاه پس از عملی کردن تمامی این مراحل میتوانید انتطار سوددهی از استارتاپ تاکسی اینترنتی خود داشته باشید.

خرید و تهیه نرم‌افزار تاکسی اینترنتی

پس از آنکه هدفتان را از راه‌اندازی این استارتاپ بطور کامل فهمیدید، برای پیاده‌سازی آن نیاز به نرم‌افزاری دارید که خدمات خود را از طریق آن در اختیار کاربران قرار دهید. حال سوالی که در این قسمت برای کارآفرینان و صاحبین تاکسی اینترنتی بوجود می‌آید این است که نرم‌افزار را از چه طریقی و با چه امکاناتی تهیه نمایند؟!! کیفیت و کارایی اپلیکیشن از هر مسئله‌ی دیگری مهم‌تر است. چه فایده که استارتاپی راه‌اندازه کرده باشید که نرم‌افزار اجرایی آن نتواند بطور بهینه به کاربران خدمات دهد!! باید نرم‌افزاری باکیفیت باشد تا کاربران آن را عاملی برای رفع نیازهای خود بدانند نه دغدغه‌ای برای نحوه‌ی کار با آن.

مطالب مرتبط:

معرفی تاکسی اینترنتی خود به دیگران

راهنمای راه اندازی کسب کار تاکسی اینترنتی
راهنمای راه اندازی کسب کار تاکسی اینترنتی

 

تاکنون شما یک چشم‌اندازی کلی از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی خود دارید و یک نرم‌افزار برای پردازش درخواست‌ها. اما اینها برای استارتاپ شما کافی نیست. شما نمی‌توانید با اکتفا به همین امکانات انتظار کسب درآمد بالایی و ماندن در این بازار رقابتی داشته باشید. شما باید خود را به دیگران بشناسانید. تا جایی که برایتان مقدور است نوآوری و خلاقیت در روند بازاریابی و معرفی خود بکار ببرید تا مشتریان و کاربران بسیاری را به سمت تاکسی آنلاین خود بکشانید و آنها را مشتاق به استفاده از نرم‌افزار خود برای انجام سفرهای روزانه خود کنید.

آیا راه اندازی تاکسی اینترنتی امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال  مجبوریم اشاره ای به اسنپ بزنیم. اسنپ یک استارت آپ تاکسی آنلاین است که در روز چیزی حدود ۱۰۰.۰۰۰سفر در سطح تهران را توسط ۳۰.۰۰۰ وسیله نقلیه به اجرا می گذارد. با توجه به مزایای متعدد این سرویس در مقایسه با رقبای سنتی اش مثل تاکسیرانی و آژانس ها به سرعت در بین اقشار جوان و طرفدار تکنولوژی کشور با استقبال مواجه شد و توسعه یافت.

چون افراد با استفاده از آن دیگر ساعت‌ها کنار خیابانها منتظر نمی‌ماند تنها با چند کلیک بر روی اپلیکیشن درخواست تاکسی می‌دهند و با هزینه‌ای کمتر سفر خود را آغاز می‌کنند. آیا اینها کافی نیست تا این نوع سامانه طرفداران زیادی را در زمان اندکی برای خود جذب کند؟!همه اینها دلیلی محکمی است که می تواند ثابت کند که استقبال از تاکسی های اینترنتی به مراتب بیشتر از تاکسی های سنتی است.

آینده کسب و کار تاکسی اینترنتی

اگر بخواهیم در مورد آینده این استارتاپ صحبت کنیم کافیست نگاهی به تاکسی‌اینترنتی‌های موجود در جهان بیندازیم. بنظر این استارتاپ سود مناسب و قابل توجهی را برای صاحبین آن بدست آورده است که اینقدر طرفدار در دنیا پیدا کرده است. در هر نقطه‌ای از این جهان هنوز هم تاکسی اینترنتی‌های زیادی ظهور پیدا می‌کنند که هر روز به موفقیت‌ها و درآمدهای بیشتری دست پیدا می‌کنند. به نظر می رسد به دلیل وجود مزایای متعدد تاکسی های اینترنتی، این استارت آپ می تواند موفقیت های فراوانی به دست آورد.

برخی از این مزایا عبارت اند از:

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه
  • سهولت استفاده
  • دسترسی آسان
  • علاقه ایرانی ها به استفاده از تکنولوژی های نوظهور
  • امکانی خوب برای تامین شغل دوم برخی افراد

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 10
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری