پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴
۸
۰
نسخه چاپی

تشدید فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور/تداوم بارش برف و باران تا چهارشنبه

تشدید فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور/تداوم بارش برف و باران تا چهارشنبه
سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در ۲۹ استان تا چهارشنبه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

به گزارش تیتربرتر؛ سامانه بارشی از ظهر روز گذشته در کشور فعال شده است و در اکثر مناطق کشور بارش باران و در ارتفاعات ریزش برف را شاهد بودیم و این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

ی سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در ۲۹ استان تا چهارشنبه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

پیش‌بینی تداوم بارش برف و باران تا چهارشنبه

پیش‌بینی تداوم بارش برف و باران تا چهارشنبه
پیش‌بینی تداوم بارش برف و باران تا چهارشنبه

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز فعالیت سامانه بارشی که دیروز از استان‌های غربی وارد کشور شده است تشدید می‌شود که پیامد آن تداوم بارش‌ها در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و سمنان است.

در برخی مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب و شمال غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی (دامنه‌های شمالی و جنوبی) بارش برف پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا از سمت غرب بارش‌ها رو به کاهش خواهد رفت و عمده فعالیت سامانه بارشی برای  استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی شامل استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

مطالب مرتبط:

شدت بارش‌های یکشنبه نیز برای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، جنوب اصفهان و استان‌های شمالی است. روز دوشنبه در گیلان و مازندران بارش باران و در گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده روی می‌دهد.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در غرب، شمال غرب، مناطقی از جنوب غرب، البرز غربی و مرکزی، گیلان و غرب مازندران بارش باران و در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور

بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور
بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان کشور

مرکز مدیریت راه های کشور (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) از کاهش ۳.۵ درصدی تردد در محورهای برون شهری کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مطابق اعلام مرکز مدیریت راه های کشور  بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب سازمان راهداری سراسر کشور طی شبانه‌روز گذشته تردد وسایل نقلیه در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل کاهش 3.2 درصدی را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین 13.1 درصد بوده و اوج تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعت 4 تا 5 صورت گرفته است.

مرکز مدیریت راه های کشور همچنین از  بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های اردبیل ، زنجان ، قزوین  ، البرز ، تهران ، مازندران ، سمنان و چهارمحال و بختیاری و  بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، گیلان ، همدان ، کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، خوزستان ، لرستان ، اصفهان ، مرکزی و قم خبر داده است.

احتمال تأخیر در پروازهای فرودگاه مهرآباد به دلیل بارندگی

احتمال تأخیر در پروازهای فرودگاه مهرآباد به دلیل بارندگی
احتمال تأخیر در پروازهای فرودگاه مهرآباد به دلیل بارندگی

همزمان با افزایش شدت بارندگی‌ها در استان تهران فرودگاه مهرآباد از مسافران خواست تا قبل از عزیمت به سمت فرودگاه از انجام قطعی پرواز خود کسب اطلاع کنند.

روابط عمومی فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه ای نوشت: به اطلاع مسافرین فرودگاه بین المللی مهرآباد می رساند با توجه به بارش شدید پاییزی در پایتخت  پروازهای مهرآباد به شرط مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه‌های مقصد به موقع ودر زمان برنامه ریزی شده ازقبل انجام می گیرید.

این اطلاعیه می افزاید؛ خواهشمندیم در زمان مقرر در فرودگاه برای انجام عملیات  اعزام و پذیرش حضور داشته باشید.

بر اساس این اطلاعیه با توجه به شرایط جوی حاکم بر بعضی از مناطق کشور و احتمال تغییر ساعت یا تاخیر در برخی پروازها بدلیل شرایط نامناسب جوی ، از مسافران هوایی درخواست می شود تا پیش  از عزیمت به فرودگاه حتما با اطلاعات پرواز به شماره ۱۹۹ یا ۰۲۱۶۱۰۲۱ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹  در تهران تماس بگیرند و از وضعیت پروازها مطلع شوند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری