پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۵
۵
۰
نسخه چاپی

جزییات تعطیلی همه ادارات در هفته آینده

جزییات تعطیلی همه ادارات در هفته آینده
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «هفته بعد همه ادارات تعطیل هستند مگر آن عده‌ای که به تشخیص بالاترین مقام سازمان حضورشان ضروری است.»

به گزارش تیتربرتر؛ محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه به شکل گسترده‌تری اجرا شده، اما همچنان خیابان‌ها و وسایل حمل ونقل عمومی قبل از ساعت ۲۱ شلوغ هستند و همین موضوع باعث طرح احتمال کاهش حداکثری حضور کارمندان دولت و شناور شدن ساعت کاری شده است.

محدودیت‌های کرونایی اول آذر ماه علاوه بر اصناف در اداره‌ها نیز در حال اجراست و در حال حاضر کارکنان اداره‌های دولتی با یک سوم نیرو فعال هستند این در حالیست که بر اساس مشاهدات میدانی، وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس و حتی خیابان‌ها تا قبل از ساعت ۲۱ چندان خلوت نشده است.

بر این اساس در پی اجرا نشدن فعالیت یک‌سوم  کارمندان ادارات دولتی در هفته نخست محدودیت‌های کرونایی، هیات دولت تصمیم گرفت حضور کارکنان را به حداقل برساند؛ حتی تا یک پنجم. از سوی دیگر نمکی وزیر بهداشت هم روز گذشته اعلام کرد حضور کارمندان در ادارات تا حد تعطیلی، محدود می‌شود.

جزییات تعطیلی ادارات در هفته دوم آذر 99

جزییات تعطیلی ادارات در هفته دوم آذر 99
جزییات تعطیلی ادارات در هفته دوم آذر 99

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی یعنی محدودیت دو هفته‌ای در فعالیت مشاغل غیرضرور در شهر‌های قرمز و محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴صبح، ظاهرا نتایج اولیه مثبتی داشته و رضایت نسبی مسوولان امر را نیز دارد. از طرفی گویا اعمال این محدودیتها، حساسیت در مردم را نیز بیشتر کرده؛ چراکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از حدود نیمه خرداد به تدریج کمرنگ و کمرنگ‌تر شده بود و در برخی شهر‌ها به زیر ۵۰ درصد و پایین‌تر از آن رسیده بود. اکنون جمشید انصاری، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور رسما اعلام کرد: هفته بعد همه ادارات تعطیل هستند.

جمشید انصاری در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و تصمیمات دولت در این رابطه گفت: این تصمیمی است که در آخرین جلسه هیات دولت اتخاذ شد و آقای رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کردند و من از همه از جمله همکاران خودم در دولت و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم که این دستور را به طور جدی عملی کنند.

وی افزود: از مردم نیز درخواست می‌کنم که اگر کاری با ادارات دارند، این کار را یک یا دو هفته عقب بیاندازند و به خاطر سلامتی خود و جلوگیری از شیوع ویروس، از مراجعه به ادارات خودداری کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره بخش‌های سازمانی و کارمندانی که باید به تشخیص هر سازمان در محل کار حاضر شوند، اظهار کرد: این مسأله متناسب با شغل افراد در هر بخش است و شرایط هرکدام از دستگاه‌ها و خدمات آن‌ها است که این مسأله را تعیین می‌کند. به طور مثال در سازمان‌هایی مثل شهرداری یا اداره گاز، بخش‌های اداری باید تعطیل شوند و قاعدتاً کسانی که در بخش‌های ارائه خدمات کار می‌کنند، می‌توانند حاضر شوند.

مطالب مرتبط:

انصاری توضیح داد: باید تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنیم و فرقی نمی کند نیروی شرکتی یا قرادادی یا رسمی باشد. از روزی که این بیماری در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی را برای مراقبت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ کردیم و ۱۲ اسفند نخستین بخشنامه ما ابلاغ شد و باید و نباید نحوه حضور را اعلام کردیم و در اکثر دستگاه های عمومی، آزمایش های لازم تست های کرونا انجام شد. ضمن آنکه کارکنان دولت از سیستم بیمه ای خوبی برخوردارند و برای آنان جای نگرانی نیست.

وی گفت: کسانی که مبتلا شوند، همه هزینه ها پرداخت می شود و کارکنان نگرانی های اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثناست. وقتی بخشنامه ای صادر می شود باید اجرا شود و مدیران باید با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

تکلیف شرکت‌های خصوصی چه می‌شود؟

وزیر بهداشت ضمن تشکر از مردم به دلیل رعایت محدودیت‌ها، گفت: شاهد موارد بسیار بسیار دلگرم‌کننده‌ای هستیم. به طوری که رعایت پروتکل‌ها در بسیاری جاها بالای ۹۰ درصد است که نشان از همراهی گسترده مردم با خدمتگزاران خودشان در نظام سلامت است.

نمکی ادامه داد: البته سه مورد باعث نگرانی بود که خدمت رییس جمهور اعلام کردم؛ یکی ترافیک صبحگاهی بود که به دلیل حضور شرکت‌های خصوصی از یک سو و ادارات دولتی، که بیش از آنچه فکر می‌کردیم در ترافیک صبحگاهی در مترو و اتوبوس موثر بود که امروز آقای رییس جمهور دستور دادند که باز هم از شنبه ادارات را به حداقل برسانند و در حد تعطیلی باشند. مگر در موارد مورد نیاز.

وی افزود: همچنین از شرکت‌های خصوصی هم تقاضا داریم که به نحو مقتضی همراهی کنند. زیرا در مصوبه ستاد ملی هم شرکت‌های خصوصی را مشمول این طرح کرده‌ایم. در غیر این صورت همکاران من در وزارت بهداشت و چه در قرارگاه کرونا در وزارت کشور، مجبور به برخورد و تعطیلی شرکت‌های خصوصی خواهند بود که در رفت و آمد شهری اثرات نامطلوب می‌گذارند.

آخرین آمار بیماران کرونایی در ایران

آخرین آمار بیماران کرونایی در ایران
آخرین آمار بیماران کرونایی در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۶ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری گفت: ۵۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی، استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 5
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری