پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۲۲:۴۹
۱۰
۰
نسخه چاپی

واکنش‌ مقامات ایرانی به ترور شهید محسن فخری‌زاده

واکنش‌ مقامات ایرانی به ترور شهید محسن فخری‌زاده
عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده در ساعت ۱۴:۳۰ امروز جمعه هفتم آذر ماه به وقوع پیوست که با واکنش مقامات روبرو شد.

به گزارش تیتربرتر؛ عصر امروز خبر ترور محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور منتشر شد. ابتدا بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان اتمی خبر ترور فخری زاده را تکذیب کرد. اما منابع امنیتی ساعتی بعد ترور محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی کشور را تایید کردند.

ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک انجام شده است. تروریست‌ها پیش از تیراندازی به سمت خودروی آقای فخری زاده، اقدام به انفجار یک خودروی دیگر کرده اند. گفته می‌شود محسن فخری‌زاده در مسیر بازگشت از شمال کشور بوده است، یک خودرو نیسان جلوی ماشین آنها را می‌گیرد، بلافاصله نیسان پر از مواد منفجره منفجر می‌شود. سپس گروهی دیگر می‌آیند و ماشین را گلوله باران می‌کنند. در جریان این حمله محسن فخری‌زاده با چهار گلوله‌ به شهادت می رسند.

در این میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از به شهادت رسیدن محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد و اعلام کرد:« بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید) در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

 رهبر انقلاب: عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده مجازات شوند

 رهبر انقلاب: عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده مجازات شوند
رهبر انقلاب: عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده مجازات شوند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.

دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می‌گویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۸ آذرماه ۹۹

واکنش‌ها به ترور محسن فخری‌زاده

واکنش‌ها به ترور محسن فخری‌زاده
واکنش‌ها به ترور محسن فخری‌زاده

نام محسن فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.

امیر حاتمی وزیر دفاع درباره جزئیات شهادت محسن فخری‌ زاده گفته است: در حادثه ابتدا خودروی حامل شهید فخری‌زاده هدف تیراندازی قرار گرفته و بعد خودروی نیسان منفجر شده و فخری‎زاده به دلیل جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید و دو همراهش مجروح شدند. کیت تشخیص کرونای ایرانی با مسئولیت فخری‌زاده تولید شده بود. کار‌های او در حوزه دفاعی کار‌های بزرگ و پرثمری است.

مطالب مرتبط:

ظریف: نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در ترور دانشمند ایرانی

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کردُ نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در ترور دانشمند برجسته کشورمان دیده می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان جمعه شب در توییتی با اشاره به ترور دانشمند کشورمان در دماوند گفت: «تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استاندارد‌های دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.»

واکنش دستیار ویژه رئیس مجلس به ترور فخری‌زاده

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان گفت: این ترور نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند.

حسین امیر عبداللهیان در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «ترور دانشمند ایرانی دکتر ⁧‫محسن فخری‌زاده‬⁩، که سهم مهمی در توسعه مرز‌های دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است. ‫» ‬

سرلشکر باقری: انتقام سختی در انتظار عاملان ترور

واکنش سرلشکر باقری به ترور محسن فخری‌ زاده
واکنش سرلشکر باقری به ترور محسن فخری‌ زاده

در پی ترور محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که منجر به شهادت وی شد، سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت وی تصریح کرد: گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی‌شود. خداوند به زودی آنان را راه می‌نماید و حالشان را نیکو می‌گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می‌دهد.

بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ اطمینان می‌دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: انتقام حق ماست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ترور دانشمند ایرانی تاکید کرد: انتقام حق ماست.

ابوالفضل عمویی در توییتی در واکنش به ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند در صفحه شخصی خود در توییتر با هشتک “انتقام حق ماست”نوشت: «ترور دانشمندان هسته ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد. دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترور‌ها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.»

واکنش قالیباف به شهادت محسن فخری‌زاده

واکنش قالیباف به شهادت محسن فخری‌زاده
واکنش قالیباف به شهادت محسن فخری‌زاده

رییس مجلس شورای اسلامی به شهادت محسن فخری‌زاده در یک عملیات تروریستی واکنش نشان داد.

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ...»

این متن بخشی از آیه ٢٢٧ سوره شعرا (و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند) و بخشی از آیه ٢٢ سوره سجده است (البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید.)

واکنش سردار دهقان به ترور فخری‌زاده: شب دراز است و قلندر بیدار!

واکنش سردار دهقان به ترور فخری‌زاده: شب دراز است و قلندر بیدار!
واکنش سردار دهقان به ترور فخری‌زاده: شب دراز است و قلندر بیدار!

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و وزیر پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان که ظهر جمعه در اقدامی تروریستی به شهادت رسید، تصریح کرد: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

متن پیام سردار حسین دهقان به شرح زیر است:

«إِنَا لِلّهِ وَإِنَا إِلَیْه رَاجِعُون
صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام‌عیار هستند.
شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

دوست و برادر دیرینه‌ام شهید ‎محسن فخری‌زاده کسی بود که نام‌ش رعب و ترس بر دشمنان این مرز وبوم می‌انداخت و ثمره مجاهدت‌هایش همچنان کابوس آنها خواهد بود. کسانی که در پس دعواهای سیاسی بی هیچ ادعا و تکفلی در حال مبارزه هستند و در این راه شهادت نصیب‌شان می گردد. عند ربهم یرزقون»

پیام رییس قوه قضاییه به مناسبت شهادت فخری زاده

پیام رییس قوه قضاییه به مناسبت شهادت فخری زاده
پیام رییس قوه قضاییه به مناسبت شهادت فخری زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی شهادت «محسن فخری زاده» یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرّحیم

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید.

و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب،شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

از آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی زیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از امران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و له سزای اعمالشان برسند.

 

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 10
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری