پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۷:۵۶
۱۵
۰
نسخه چاپی

عرضه اولیه چخزر بخریم یا نه؟

عرضه اولیه چخزر بخریم یا نه؟
بر اساس اطلاعیه سازمان بورس شرک صنایع چوب خزر کاسپین، 17.5 درصد از سهام خود را با نماد «چخزر» را روز چهارشنبه 12 آذرماه به روش عرضه اولیه وارد فرابورس می‌کند.

به گزارش تیتربرتر؛ سهامداران این هفته خود را برای عرضه اولیه با نماد چخزر آماده می‌کنند. آنطور که شرکت بورس در اطلاعیه‌ اش اعلام کرده‌ است، قرار است 17.5 درصد سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در فرابورس به روش عرضه اولیه به فروش برسد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا عرضه اولیه چخزر بخریم یا خیر؟

جزییات عرضه اولیه چخزر

جزییات عرضه اولیه چخزر
جزییات عرضه اولیه چخزر

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین به عنوان بیست و یکمین عرضه اولیه سال 99 قرار است که در بازار فرابورس عرضه شود.

شرکت صنایع چوب خزر و کاسپین در گروه چوب و کاغذ پذیرفته شده است.

کل سهام چخزر در عرضه اولیه ، ۳۵ میلیون سهم است که در این عرضه اولیه قرار است 30 میلیون سهام نماد چخزر معادل 17.5 درصد از کل سهام شرکت در تاریخ سه شنبه 11 آذر در فرابورس عرضه اولیه شود.

مدیر عرضه اولیه چخزر، شرکت کارگزاری صبا تامین (سهامی خاص) خواهد بود.

متعهدین خرید عرضه اولیه چخزر، شرکت کارگزاری صبا تامین (سهامی خاص) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین خواهند بود.

هم چنین سقف تعهد سفارش متعهد خرید 50% از کل سهام خواهد بود.

این عرضه اولیه به روش ثبت سفارش یا همان بوک بیلدینگ خواهد بود.

مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه چخزر

مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه چخزر
مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه چخزر

در عرضه اولیه چخزر حداکثر تعداد سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی، 20 سهم می باشد.

سقف و کف قیمتی هم به ترتیب 24000 ریال و 25000 ریال خواهد بود.

بر این اساس حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه چخزر حدود 50 هزار تومان است.

درصورت استقبال 5 تا 6 میلیون نفری تعداد 7 سهم اختصاص پیدا خواهد کرد وبرای آن نقدینگی حدود 17 هزار و پانصد تومان لازم است.

 سعی کنید در صورت تمایل به خرید از امروز حسابتان شارژ باشد زیر ممکن است بخاطر ترافیک بالا، با مشکل مواجه شوید.

زمان ثبت سفارش عرضه اولیه چخزر

عرضه اولیه چخزر روز ۳ شنبه ۱۱ آذر از ساعت ۱۳ تا ۱۷ انجام می شود. تاریخ تخصیص سهام عرضه اولیه چخزر نیز روز چهارشنبه شنبه ۱۲ آذر است.

آشنایی با شرکت صنایع چوب خزر کاسپین

آشنایی با شرکت صنایع چوب خزر کاسپین
آشنایی با شرکت صنایع چوب خزر کاسپین

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۶ مهر با نماد "چخزر" و در گروه محصولات چوبی به عنوان صد و سی و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام به عموم و صندوق های سرمایه گذاری در روز عرضه و ۱۰ درصد دیگر ظرف مدت شش ماه از زمان عرضه باشد.

شرکت چوب خزر ۲۹ دی سال ۶۹ به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و به موجب مصوبه مجمع فوق‌العاده ۲ آبان سال ۸۵ نام شرکت به صنایع چوب خزر کاسپین تغییر یافت.

۹۹.۹ درصد سهام این شرکت با ۲۱۱ نفر نیروی انسانی به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین تعلق دارد و واحد تجاری اصلی هلدینگ تاپیکو محسوب می شود. سرمایه شرکت در بدو تاسیس بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۵ مرحله به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

مطالب مرتبط:

 صنایع چوب خزر کاسپین به عنوان اولین تولید کننده MDF در ایران با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی­ های کشورهای مطرح در امر فرآورده­ های چوبی از نیمه دوم سال ۱۳۸۳ به آرزوی دیرینه صنعت چوب در ایران جامه عمل پوشانده و تاکنون توانسته است با تولید و ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با رقیب خارجی نیاز بسیاری از کارخانجات و صنایع داخلی را برطرف نماید.

شرکت چوب خزر کاسپین ، به عنوان تولید کننده ام.دی.اف و پارکت در ایران محصولات متنوعی از قبیل کفپوش، دیوارپوش، مواد اولیه پوبی مربوط به ساخت میز، مبلمان، درب، مصنوعات چوبی، کابینت تولید می کند.

صنایع چوب خزر کاسپین به عنوان اولین تولید کننده MDF در ایران همواره می­کوشد تا با بهره ­گیری هوشمندانه از روش‌های علمی و فناوری مناسب و با استفاده  بهینه از امکانات موجود، قابلیت­های نیروی انسانی متخصص و ارائه محصولات متنوع و مطابق با استانداردهای بین المللی و نیاز مشتریان، نسبت به پیشبرد برنامه­ ها و اهداف توسعه سهم بازارهای خود در ایران و منطقه اقدام نماید. با فرهنگ سرآمدی مشتری مداری و اجرای مدیریت بهره ­وری و سیاست ارز آفرینی و سودآوری مطلوب و تامین منافع سهامداران و سایر ذینفعان نیز همراه با حفظ مسائل زیست محیطی در چهارچوب توسعه پایدار با موفقیت گام بردارد.

با اجرای برنامه سالانه و توجه به این نقش، خود را به عنوان تامین کننده انواع محصولات چوبی با بهبود مستمر کیفیت برای مشتریان حفظ کرده، از طریق  بهره برداری از دانش و تجربه انسانی، تحقیقات و تکنولوژی مناسب نسبت به ارتقاء سهم بازار داخلی و حضور در بازار منطقه در راستای افزایش رضایت مشتریان خواهیم کوشید.

صورت های مالی و اطلاعات مالی پایان دوره ها و هم چنین تصمیمات مجامع عمومی عادی و فوق العاده و گزارش تقسیم سودهای چخزر را در این لینک در کدال مشاهده کنید.

اعضا هیات مدیره شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (سهامی عام)

  •     شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به نمایندگی بهرام مرندی به عنوان رئیس هیات مدیره
  •     شرکت فیبر بابلسر به نمایندگی حسن عربیان به عنوان مدیرعامل
  •     شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه به نمایندگی محمد کریمیان به عنوان عضو هیات مدیره
  •     شرکت محصولات کاغذی لطیف به نمایندگی حمید زاد بوم به عنوان عضو هیات مدیره
  •     گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین به نمایندگی سعید دیانتی به عنوان عضو هیات مدیره

عرضه اولیه چخزر بخریم یا نه؟

عرضه اولیه چخزر بخریم یا نه؟
عرضه اولیه چخزر بخریم یا نه؟

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین از شرکت های زیر مجموعه غول سرمایه گذاری تامین اجتماعی (ِشستا) است که مثل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و شرکت محصولات کاغذی لطیف (کلطیف) عرضه اولیه خواهد شد

پس از ریزش دستوری بورس از اواسط مرداد ۹۹ تا به امروز که شاخص کل از ۲ میلیون واحد به حوالی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یافت، عرضه اولیه ها متوقف شد تا بازار به آرامش برسد.

در این میان چخزر، اولین عرضه اولیه پاییزی خواهد بود که پس از اتفاقات اخیر بورس، وارد فرابورس خواهد شد. احتمال استقبال از این عرضه اولیه، ضعیف است و به نظر نمی رسد بتواند حتی به نیمی از رکورد عرضه اولیه های قبلی برسد.

نماد شرکت صنایع چوب خزر کاسپین، چخزر است. مثل چکاپا، از سهام خوب بورس ایران در حوزه محصولات چوبی و کاغذی در ایران عصر ۱۴۰۰ خواهد بود.

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین اولین تولید کننده MDF و پارکت در ایران است.

آنچه که مسلم است، مثل سابق، ۴ میلیون کد بورس در عرضه اولیه چخزر شرکت نمی کند. مثل عرضه اولیه شستا و عرضه اولیه سیتا، عرضه اولیه چخزر نیز باید حداقل ۱۲ ماه سهامداری شده و از نوسانگیری با نماد چخزر حداقل در چند هفته نخست معاملاتی، پرهیز کنید.

عرضه اولیه چخرز را چه زمانی بفروشیم؟

چخزر مثل سایر عرضه اولیه های سال 99 نیازمند سهامداری است. حداقل هر وقت عرضه شد، تا 6 ماه بعد فروشنده نباشید.

چخزر احتمالا تا 2 هفته در صف خرید میلیونی قفل نشود.چون بورس بسیار نوسانی شده است.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 15
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری