پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۵۶
۱۳
۰
نسخه چاپی

علت افت سود سهام عدالت در آذر 99

علت افت سود سهام عدالت در آذر 99
در چند روز گذشته دوباره سهام عدالت افت کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ در پایان معاملات امروز بازار بورس ارزش سهام عدالت با افت بیش از 81 هزارتومانی همراه بود.همچنین ارزش هر واحد از دارا‌یکم با افت 3.05 درصدی همراه بود.

ارزش سهام عدالت در 13 آذر 99

ارزش سهام عدالت در 13 آذر 99
ارزش سهام عدالت در 13 آذر 99

 

دو روز است که ارزش سهام عدالت به دلیل تعادل عرضه و تقاضا در بازار سهام تغییر چندانی نمی‌کند و در جریان معاملات امروز نیز ارزش سهام عدالت با افت حدود 50 هزار تومانی به 13 میلیون و 884 هزار تومان رسید و این در حالی است که فروش سهام عدالت هنوز متوقف است.

نمادهایی چون فولاد، فملی، وبصادر، وتجارت، شپنا، فارس و … که تاثیر زیادی در ارزش سهام عدالت دارند در جریان معاملات دو روز اخیر روندی متعادل داشتند و به همین دلیل ارزش سهام عدالت نیز تغییر نکرد.

با شروع روند صعودی بازار سهام ارزش سهام عدالت نیز از 10 میلیون و 800 هزار تومان به حدود 13 میلیون و 900 هزار تومان رسید و طبق پیش‌بینی‌ها، آینده بازار سهام مثبت است و احتمالا ارزش سهام عدالت نیز رشد خواهد داشت.

با این حساب 60 درصد سهام عدالت قابل فروش به 8 میلیون و 330 هزار و 30 درصد آن به 4 میلیون و 125 هزار تومان رسید.

 شاخص بورس امروز با رشد بیش از 2 هزار واحدی همراه بود که  باعث کاهش نسبی ارزش سهام عدالت شد. در پایان معاملات امروزارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی به حدود 11 میلیون و 465 هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته بیش از 81 هزار تومان کاهش یافت.

ارزش سهام دارایکم در 13 آذر 99

 ارزش هر واحد از دارا‌یکم با افت 3.05 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 20 هزار و 109 تومان معامله شد تا ارزش 200 واحد آن به 4 میلیون 21 هزار و 800 تومان افزایش پیدا کند. همچنین قیمت ابطال هر واحد صندوق (NAV ابطال) بر پایه خالص ارزش دارایی‌های 25.726 تومان ثبت شد.

همچنین ارزش هر واحد از پالایش یکم با افت 6.66 درصدی نسبت به روز گذشته به 10 هزار و 617 تومان رسید.

علت افت سود سهام عدالت

علت افت سود سهام عدالت
علت افت سود سهام عدالت

 

در چند هفته گذشته معاملات مثبت گروه فلزات اساسی دلیل اصلی رشد شاخص به حساب می‌آمد در حالی که در نیمه نخست بازار اکثر نمادها قیمت پایانی منفی را به ثبت رساندند. متوقف بودن نمادهای پالایشی نیز از دلایل کاهش ارزش سبد سهام عدالت بود. البته به نظر می‌رسد از روزهای آینده ارزش سبد سهام عدالت مجددا روند صعودی به خود بگیرد.

مطالب مرتبط:

شرایط دریافت سود سهام عدالت در سه ماه پایانی سال 99

افرادی که سهام عدالت دارند، برای دریافت سود سهامشان باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

قبل از آزادسازی سهام عدالت، سود این سهام به صورت سالیانه و به حساب افرادی که شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده و به تایید بانک مرکزی رسیده بود، واریز می‌شد.

اما پس از واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، حدود ۵ میلیون دارنده سهام عدالت که شماره شبا حساب بانکی خود را اعلام نکرده بودند،‌ سودی دریافت نکردند.

بر همین اساس وحید روشن قلب رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد، افرادی که سهام عدالت دارند برای دریافت سود باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

او در ادامه گفت:« سهامداران شرکت های سرمایه گذاری استانی برای حضور راحت تر در مجامع و کسب سود سهامشان ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود، از آنجایی که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی موظفند همزمان با مجامع حضوری شرکت ها، به صورت الکترونیکی و آنلاین همسو با آنها باشند، ثبت نام در سجام به آنها کمک می کند تا به طور غیر حضوری در جلسات اعمال رای کنند و از این طریق در تصمیم‌گیری شرکت خود نقش داشته باشند.»

سهام عدالت از چه زمانی قابل معامله می شود؟

سهام عدالت از چه زمانی قابل معامله می شود؟
سهام عدالت از چه زمانی قابل معامله می شود؟

 

روشن قلب در ادامه گفت:« برخی افراد روش مستقیم انتخاب کردند که به پرتفوی آنها اضافه شده و برخی دیگر روش غیر مستقیم را برگزیدند که سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند.

زمان تخصیص سهام این گروه بر اساس زمانبندی شهر زمان ثبت نامشان انجام خواهد شد، باید به این نکته توجه کنند که ملاک اصلی شهر سکونت فعلی آنها نیست بلکه شهری است که در زمان ثبت نام سهام عدالت یعنی سال ۱۳۸۷ درج کرده اند.

همچنین قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کردند می توانند خرید و فروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که قبلا خرید سهم نداشتند می توانند از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.»

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری