پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ۲۱:۵۴
۷
۰
نسخه چاپی

صعود فلزات گرانبها/درخشش اونس نزدیک است

صعود فلزات گرانبها/درخشش اونس نزدیک است
با شروع معاملات هفته جاری، قیمت فلزات گران بها افزایش چشم گیری یافت.

به گزارش تیتربرتر: روند صعودی روز گذشته در بازار فلزات گرانبها نسبت به چند روز معاملاتی گذشته روند بهبود قابل توجهی داشت همچنین قیمت طلا که در یک ماه گذشته شاهد سقوط نسبتا گسترده ای بود برای بار دیگر در مسیر افزایشی قرار گرفته و قصد دارد تا به اوج های گذشته خود بازگردد.

رشد قابل توجه فلزات گرانبها

رشد قابل توجه فلزات گرانبها
رشد قابل توجه فلزات گرانبها

به گزارش تیتربرتر به نقل از اقتصادآنلاین؛ اگرچه بازار روند صعودی در پیش گرفت اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاران همچنان حرکت محتاطانه را ترجیح داده‌اند، اگرچه در نقطه مقابل برخی از معامله گران با نگاه به «پناهگاه امن» بودن بازار فلزات گرانبها به سمت این بازارها سوق پیدا کرده‌اند. روند صعودی روز گذشته در وضعیت فنی کوتاه مدت طلا و نقره نسبت به چند روز معاملاتی گذشته روند بهبود قابل توجهی ایجاد کرد. بر همین اساس روز گذشته، معاملات آتی طلای فوریه با افزایش 28.90 دلاری به قیمت 1868.90 و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.582 دلاری به قیمت 24.835 دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت.

بازارهای جهانی سهام عمدتا در طول روز گذشته روند کاهشی داشتند؛ به نظر می‌رسد در روز ابتدایی هفته معاملاتی، ریسک گریزی در بازار رسوخ کرده است؛ بر اساس گزارش‌های به دست آمده ایالات متحده قصد دارد در پاسخ به افزایش سرکوب‌های چین در هنگ کنگ تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور وضع کند. در عین حال در اتحادیه اروپا هم اخبار به دست آمده حاکی از آن است که انگلستان و اتحادیه اروپا همچنان فاصله زیادی با اجرای بدون مشکل برگزیت دارند. در ایالات متحده هم با نگاهی به افزایش موارد ابتلا به کووید – 19 و اعمال برخی محدودیت‌های جدید از جمله در ایالت کالیفرنیا، دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی500 روند نزولی داشتند.

در عین حال اخبار روز گذشته حاکی از آن است که رهبران کنگره در ایالات متحده به توافق بر سر یک بسته محرک مالی بسیار نزدیک شده‌اند. این بسته محرک مالی کمتر از 1 تریلیون دلار (رقم دقیق 908 میلیارد دلار) خواهد بود. در حالی که بسیاری از کشورهای جهان با عواقب شیوع کووید-19 و تاثیر آن بر اقتصاد خود دست و پنجه نرم می‌کنند، اقتصاد چین با قدرت روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد چرا که جمهوری خلق چین طی چند ماه در ابتدای سال با اعمال قرنطینه سخت، مانع از شیوع بیشتر ویروس شده و در نهایت کرونا را در این کشور شکست داد.

صادرات چین در ماه نوامبر 21.1 درصد افزایش به ثبت رساند که بزرگترین رشد صادراتی در 9 سال گذشته است. این در حالی است که واردات این کشور هم در همین مدت 4.5 درصد افزایش یافت، اگرچه میزان رشد واردات کمتر از انتظارات بازار بود. با توجه به آنکه چین و هند دو مصرف کننده بزرگ طلا در جهان هستند، در نتیجه رشد اقتصادی چین به معنای تقاضای بیشتر برای شمش طلاست. شاخص دلار آمریکا پس از آنکه به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته خود رسید، در طول معاملات روز گذشته با آغاز یک روند اصلاحی مسیر صعودی در پیش گرفت. در بازارهای خارجی قیمت‌های آتی نفت خام ژانویه نیمکس با اندکی افزایش به قیمت 46.40 دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده 0.9 درصدی معامله شد.

طلا

از دیدگاه فنی، قیمت‌های آتی طلای فوریه روز گذشته به بالاترین سطح خود در طول دو هفته گذشته رسید که باعث شکل گرفتن روند صعودی در نمودار روزانه فلز زرد شد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا ایجاد معاملات آتی در بالاترین سطح معاملات آتی دسامبر یعنی 1900 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل 1800 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست طلا 1883 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1900 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا 1850 دلار و سطح پشتیبانی دوم 1824 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نقره

قیمت‌های آتی نقره مارس روز گذشته به در نمودار روزانه خود روند صعودی به ثبت رساند و قیمت‌ها به بالاترین سطح سه هفته گذشته رسید. روند صعودی معاملات آتی نقره اندکی مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را بازیافته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها رسیدن به سطح مقاومت فنی 26.27 دلار در هر اونس است که بالاترین سطح قیمتی ماه نوامبر بوده و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح حمایت کامل 21.93 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای معاملاتی گذشته، سطح مقاومت نخست نقره 25 دلار و سطح مقاومت دوم 25.50 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست 24.50 دلار و سطح پشتیبانی دوم 24 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

اونس در انتظار درخشش بزرگ

اونس در انتظار درخشش بزرگ
اونس در انتظار درخشش بزرگ

به گزارش تیتربرتر به نقل از سایت طلا، قیمت طلا که در یک ماه گذشته شاهد سقوط نسبتا گسترده ای بود برای بار دیگر در مسیر افزایشی قرار گرفته و قصد دارد تا به اوج های گذشته خود بازگردد.

همراه با اعلام اخباری مبنی بر به توافق رسیدن نمایندگان دو حذب دموکرات و جمهوری خواه برای تصویب یک بسته محرک مالی طلا برای بار دیگر قدرت از دست رفته خود را بازیافته و قیمت آن چندین برابر شد.

قیمت هر انس طلا در لحظه نوشتن این متن 1864 دلار می باشد و نسبت به روز گذشته یک افزایش جزئی را نشان می دهد. قیمت طلا در روز گذشته فزایشی بیش از 20 دلار از خود نشان داده و توانست مرز 1850 دلار را به دست آورد.

مهم ترین عواملی که باعث شدند تا طلا بار دیگر به بالای سطح 1850 دلار بازگردد امیدواری برای تصویب بسته حمایت مالی و داده های بسیار ناامید کننده مربوط به بازار کار ایالات متحده بودند.

کارشناسان انتظار دارند که قیمت طلا در اینجا متوقف نشده و همچنان به حرکت خود به سمت 2000 دلاری شدن ادامه دهد. طی ماه های گذشته طلا به بالای 2000 دلار صعود کرده و به 2070 دلار رسید.

عمده دلایل افزایش قیمت طلا را می توان افزایش انتظارات تورمی، افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19، آغاز موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در برخی اقتصاد های بزرگ، کاهش سرعت بهبود بازار کار ایالات متحده و در نهایت افت شدید شاخص دلار آمریکا دانست.

برخی از تحلیلگرن پیش بینی می کنند که تا پایان نیمه اول سال 2021 میلادی قیمت طلا رکورد پیشین خود را نیز شکسته و تا 2300 دلار میز افزایش خواهد یافت.

گردآورنده: فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 7
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری