پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ۱۹:۲۴
۱۰
۰
نسخه چاپی

عرضه اولیه بوعلی بخریم یا نه؟

عرضه اولیه بوعلی بخریم یا نه؟
عرضه اولیه بوعلی از 19 آذر آغاز می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ درحالی پس از گذشت دو ماه شروع دوباره واگذاری ها با عرضه اولیه 17.5 درصد سهام چوب خزر کاسپین در بازار دوم فرابورس طی چهارشنبه هفته گذشته به انجام رسید که بازار سهام چهارشنبه این هفته میزبان دو شرکت پتروشیمی بوعلی و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن است که به عنوان بیست و سومین و بیست و چهارمین عرضه اولیه سال صورت می گیرد.

براین اساس، عرضه "وبوعلی" شامل 315 میلیون سهم معادل 9 درصد با دامنه قیمت 3936 تا 4143 تومانی هر سهم و سهمیه 200 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری خبرگان سهام در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد . شنبه 22 آذر نیز 105 میلیون سهم معادل سه درصد با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد.

جزئیات عرضه اولیه بوعلی

جزئیات عرضه اولیه بوعلی
جزئیات عرضه اولیه بوعلی

 

 در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ تعداد ۴۲۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصداز سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت پذیرفته شده و عرضه اولیه خواهد شد.

جزئیات عرضه اولیه بوعلی
جزئیات عرضه اولیه بوعلی

 

در این اطلاعیه آمده است:

«کاربران گرامی به استحضار می‌رسانیم؛ عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد “بوعلی” در بازار بورس تهران طبق اطلاعات زیر انجام خواهد شد.

  •  تاریخ و زمان ثبت سفارش: چهارشنبه 1399/09/19 با اعلام ناظر بازار
  •  حداکثر سهام قابل خریداری: 200 سهم
  •  دامنه قیمت در ثبت سفارش: از 39,360 ریال تا 41,430 ریال

مطالب مرتبط:

برای سهولت در ثبت سفارش عرضه اولیه:

  • مانده ریالی خود را به اندازه خرید عرضه شارژ کنید.
  • سفارش خود را زودتر از تاریخ عرضه از طریق پروفایل عرضه (کادر زرد رنگ) ثبت کنید.

دقت فرمایید که در عرضه های اولیه، زمان ارسال سفارش شما تاثیری در دریافت عرضه ندارد. زیرا به همه افراد که پیش از اتمام مهلت سفارش گیری، درخواست خود را ارسال کرده‌اند، عرضه تخصیص داده خواهد شد.»

بررسی عرضه اولیه بوعلی در بورس

بررسی عرضه اولیه بوعلی در بورس
بررسی عرضه اولیه بوعلی در بورس

 

همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری خبرگان سهام، متعهد عرضه شرکت صنایع پتروشییم خلیج فاس و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه سپهر دماوند به میزان 50درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

گفتنی است تعداد 420میلیون سهم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در حالی چهار‌شنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، 315میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد 105میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

معرفی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز شد و واحدهای تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی گردید.

جمع سرمایه گذاری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا

۱۳۷۰ میلیارد ریال و ۳۰۰ میلیون دلار می باشد که سرمایه گذاری ارزی از طریق فاینانس بلژیک و فرانسه و سرمایه گذاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام گرفته است.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند:



+ 10
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری