پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸
۱۵
۱
نسخه چاپی

آشنایی با سریال روزهای ابدی+ زمان پخش و تصاویر

آشنایی با سریال روزهای ابدی+ زمان پخش و تصاویر
سریال تلویزیونی «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری به زودی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال‌ روز‌های ابدی با پایان پخش سریال "خانه امن" جایگزین آن‌ می‌شود. سریالی که در حال حاضر بر روی آنتن شبکه یک سیما قرار دارد با محتوای پرونده های جاسوسی - امنیتی و گروهک تروریستی داعش نظر مخاطبان بسیاری را جلب کرد.

در این سریال شخصیت کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به رد زنی یکی از نیروهای داعش می پردازند تا از طریق او بتوانند رابط اش در تهران را شناسایی کنند. طی این ماجرا پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می خورد... .حالا این سریال به قسمت‌های پایانی خود نزدیک می شود و باید با بینندگان خداحافظی و جای خود را به یک سریال سیاسی درباره تسخیر لانه جاسوسی می دهد که در سه فصل تدارک دیده شده است.

معرفی سریال روزهای ابدی

سریال روزهای ابدی
معرفی سریال روزهای ابدی

سریال تلویزیونی «روز‌های ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری به زوردی به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را بر عهده داشت.

"روزهای ابدی" سریالی است که به تحولات سیاسی ابتدای انقلاب می پردازد و پیشتر قرار بود با نام "نفوذ" در تلویزیون پخش شود اما به پیشنهاد شمقدری این نام تغییر کرد. 

سریال تلویزیونی «روز‌های ابدی» - محصول جدید مرکز سیمافیلم - بر اساس روز‌های پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، توجه دارد.

در روایت بخش‌هایی از دوران تاریخ‌ساز به رشادت‌های شهیدان «مصطفی چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهره‌های شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.

سریال روزهای ابدی
سریال روزهای ابدی

این سریال از جمله سریال های پر لوکیشنی بود که در چند شهر مقابل دوربین رفت. از جمله این لوکیشن ها می توان به بازسازی لوکیشن سایت کبکان در چالوس، هتل لاله، موزه عبرت، قطار، زندان قصر، شهرک سینمایی غزالی، سینما فرخ، مدرسه عالی شهید مطهری، سینما فرخ واقع در میدان قزوین اشاره کرد.

تصویربرداری مجموعه در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق شمالی و تهران انجام شده و به دلیل بازسازی سایت کپکان و سفارت آمریکا حجم زیادی از مجموعه به صورت کروماکی ضبط شده و بخش اعظمی از تصاویر با استفاده از جلوه‌های ویژه بصری آماده شده است.

مطالب مرتبط:

داستان سریال روزهای ابدی

سریال روزهای ابدی
داستان سریال روزهای ابدی

مجموعه تلویزیونی روزهای ابدی ۴۴ قسمت است. با اتفاقات اواخر دی‌ماه ۱۳۵۷ شروع می‌شود و در نقطه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ به پایان می‌رسد.

"روز‌های ابدی" در سه فصل پیش‌بینی شده، فصل یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فصل‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد.

تصاویر مربوط به فصل یک در تهران، فصل دو در روستای قرق‌آباد، فصل سه در خجیر، فصل چهار در گنبد و مشهد و همچنین فصل پنج در تهران ضبط شده است. فصل 2 این سریال از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.

در مجموع این سریال درباره نفوذ آمریکایی‌ها در ایران و ماجرای تسخیر لانه جاسوسی است.

زمان پخش سریال روزهای ابدی

زمان پخش سریال روزهای ابدی
سریال روزهای ابدی

سریال الف فاخر "روز‌های ابدی" در قالب 44 قسمت بعد از سریال "خانه امن" از دوشنبه 8 دی‌ماه از شبکه یک پخش می‌شود.

زمان پخش این سریال همانند روال سابق حدود ساعت 22:10 در روزهای شنبه تا چهارشنبه خواهد بود و روز پنجشنبه نیز خلاصه ای از قسمت های پخش شده در طول هفته به صورت گزیده پخش می شود.

بازیگران سریال روزهای ابدی

سریال روزهای ابدی
بازیگران سریال روزهای ابدی

در این مجموعه که به سفارش مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است، در این سریال از حضور بازیگران ایرانی و خارجی استفاده شده است.

بازیگران ایرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی و... با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین بازیگران خارجی این سریال از بازیگران آلمانی، بلغاری و فرانسوی انتخاب شدند که به زبان انگلیسی و با لهجه آمریکایی صحبت می‌کنند و این بخش‌ها با زیرنویس فارسی پخش خواهد شد. 

سریال روزهای ابدی
بازیگران خارجی سریال روزهای ابدی

فلیپ ساپرکین، توماس سینکلراسپنسر، ایو ربر، دیمیتری گودیم، کلودیا ریدل، یکتارینا آکیلینا، ژان کلود ریکبورگ، فلوریان فیشر، نیکولاس بارکر، نیکولای سونین و ویتالی خاژیف هم بازیگران خارجی این سریال هستند.

بازی متفاوت احمد نجفی در سریال روزهای ابدی

احمد نجفی در سریال روزهای ابدی
بازی متفاوت احمد نجفی در سریال روزهای ابدی

سیداحمد نجفی بازیگر سریال «نفوذ» در گفت‌وگو با فارس، درباره ایفای نقش خود در این سریال گفت: در «نفوذ» نقش شخصیتی را بازی می کنم که رفتار دوگانه ای دارد و همزمان با اینکه با سازمان های خارجی به خصوص آمریکایی ها کار می کند، اما کم کم از این ها دوری می کند و خیلی از چیزها را لو می دهد و خبر می دهد که چه اتفاق هایی دارد می افتد و در نهایت هم سرانجامی در انتظارش است.

وی درباره اینکه آیا این نقش ما به ازای بیرونی داشته است؟ نیز بیان داشت: نه بعید می دانم ما به ازای عینی داشته باشد. به هر حال قصه ای است که درون واقعیت های تاریخی به خوبی افتاده و نشان داده شده است. قصه این فرد نیز داستانی فرعی است که در طول سریال جدی می شود و راه خودش را پیدا می کند.

نجفی همچنین ادامه داد: علاوه بر این حتما چنین افرادی در آن برهه از تاریخ کشورمان حضور داشته اند که در آن شرایط کار و فعالیت های اینچنینی می کردند، اما اینطور نبوده که شبیه به این شخصیت را در جایی دیده یا چیزی درباره اش خوانده باشم.

وی در ادامه نیز گفت: اما حتما این افراد بودند که سال ها هم فعالیت داشتند و یا به دست قانون افتادند و یا اینکه متحول شدند.

عوامل سریال 

سریال روزهای ابدی
سریال روزهای ابدی

تعدادی از عواملی که در این سریال همکاری دارند، عبارتند از:

  • نویسنده و کارگردان: جواد شمقدری،
  • تهیه‌کننده: محسن علی‌اکبری،
  • مجری طرح: محمود غلامی،
  • تصویربردار: حسین بذرافشان،
  • طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی،
  • طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام،
  • طراح چهره‌پردازی: داریوش صالحیان، تدوین: روح‌الله شمقدری،
  • جلوه‌های ویژه میدانی: داوود رسولیان، جلوه‌های ویژه بصری: محمد امامی،
  • مدیر گویندگان: سید میرطاهر مظلومی،
  • موسیقی: بهزاد عبدی،
  • ناظر کیفی: مهدی ارگانی،
  • مدیران تولید: سعید کشاورزی، مهدی مددکار،
  • تصحیح رنگ: امیر سحرخیز،
  • دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین مدرس،
  • عکس: محمد مهدی نبی‌زاده،
  • مدیر تدارکات: عسگر جبارپور.
سریال روزهای ابدی
سریال روزهای ابدی

 

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند:



+ 15
مخالفم - 15
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
درگز ۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۲
پاسخ
comments سریال مزخرفی که هیچ چیزش به شهر تاریخی درگز نمیخورد.بخصوص لهجه حرف زدن مردمش که به زبان مردمان غیور ترک و کرمانج نمیخورد.بازیگرا ن با لهجه مشهدی حرف میزنند.این یعنی توهین به درگز
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری