پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۱۸
۱۱
۰
نسخه چاپی

بازیگر نقش ابراهیم یزدی در سریال روزهای ابدی کیست؟

بازیگر نقش ابراهیم یزدی در سریال روزهای ابدی کیست؟
سریال تلویزیونی روز‌های ابدی بر اساس روز‌های پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به شخصیت‌های واقعی از «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ سریال تلویزیونی «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری ۸ دی‌ماه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم جایگزین فصل اول سریال خانه امن شد.

کارگردانی سریال تلویزیونی «روز‌های ابدی» را جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد برعهده گرفته است.

"روزهای ابدی" سریالی است که به تحولات سیاسی ابتدای انقلاب می پردازد و پیشتر قرار بود با نام "نفوذ" در تلویزیون پخش شود اما به پیشنهاد شمقدری این نام تغییر کرد. 

جزییاتی از سریال روزهای ابدی

جزییاتی از سریال روزهای ابدی
جزییاتی از سریال روزهای ابدی

سریال روزهای ابدی ملودرامی تاریخی که در سال 57 روایت می‌شود.در مقطعی از انقلاب، نفوذ آمریکایی ها در عرصه های مختلف به شدن نمایان بود.دخالت در نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون موضوعات مطرح شده در این سریال است

مجموعه تلویزیونی «روزهای ابدی» که به سفارش سیمافیلم تولید شده، تلاش دارد تا با روایت ۹ ماه از روزهای ابتدایی انقلاب، تاریخ معاصر کشور را به تصویر بکشد.

در این مجموعه روزهای پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است. در بخشی از این مجموعه به صبح روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۷ اشاره دارد که چریک‌های فدایی خلق ایران به سفارت آمریکا حمله کرد.

در روایت بخش‌هایی از دوران تاریخ‌ساز به رشادت‌های شهیدان «مصطفی چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهره‌های شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.

بازیگر نقش ابراهیم یزدی در سریال روزهای ابدی کیست؟

بازیگر نقش ابراهیم یزدی در سریال روزهای ابدی کیست؟
بازیگر نقش ابراهیم یزدی در سریال روزهای ابدی کیست؟

برای ایفای نقش «ابراهیم یزدی» وزیر امور خارجه وقت تلاش شده تا از چهره‌ای که نزدیک به چهره ابراهیم یزدی است، استفاده شود که در نهایت برای این نقش «حسین اطهمی» انتخاب شده است.

حسین اطهمی مسئول هنروران سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار حسین اطهمی می‌توان به فعالیت در فیلم دهلیز، سریال ماتادور و سریال سقوط یک فرشته اشاره کرد.

حسین اطهمی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1389 در سریال تبریز در مه به کارگردانی محمدرضا ورزی به عنوان مسئول هنروران فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم دهلیز، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حسین اطهمی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، محمدرضا شریفی‌نیا، رزیتا غفاری و محمد مطیع را تجربه کرد.

حسین اطهمی در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم حسین اطهمی در این سال، فعالیت در فیلم دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی محسوب می‌شود.

بر این اساس حسین اطهمی را باید بیشتر مسئول هنروران تلویزیون بدانیم چرا که 75% آثار وی تلویزیونی و 25% آثارش سینمایی است. در واقع حسین اطهمی از مجموع 4 اثری که در کارنامه دارد، در 3 اثر در تلویزیون با نام سریال ماتادور، سریال سقوط یک فرشته و سریال تبریز در مه نام‌های و در 1 اثر در سینما با نام فیلم دهلیز فعالیت داشته است.

حسین اطحمی تهیه کننده فیلم عشق و خیانت نیز بوده است.

«حسین اطهمی» در آثاری همچون «نفوذ»، «بی خداحافظی ...»، «مردن به وقت شهریور»، «کلاه پهلوی»، «دهلیز»، «گهواره‌ای برای مادر»، «رژیم طلایی»، «پله آخر»، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه!»، «زنان ونوسی مردان مریخی»، «پریناز»، «قصه پریا»، «یه جیب پر پول»، «طهران تهران»، «از ما بهترون»، «قرنطینه»، «محافظ»، «یک خانواده محترم»، «پرتقال خونی» به عنوان «بازیگر»، «مسئول هنروران»، «سینه‌موبیل»، «هنرور» حضور داشته است.  

مطالب مرتبط:

بازیگران سریال روزهای ابدی

بازیگران سریال روزهای ابدی
بازیگران سریال روزهای ابدی

در این سریال از حضور بازیگران ایرانی و خارجی استفاده شده است.

بازیگران ایرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی و... با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین بازیگران خارجی این سریال از بازیگران آلمانی، بلغاری و فرانسوی انتخاب شدند که به زبان انگلیسی و با لهجه آمریکایی صحبت می‌کنند و این بخش‌ها با زیرنویس فارسی پخش خواهد شد. 

فلیپ ساپرکین، توماس سینکلراسپنسر، ایو ربر، دیمیتری گودیم، کلودیا ریدل، یکتارینا آکیلینا، ژان کلود ریکبورگ، فلوریان فیشر، نیکولاس بارکر، نیکولای سونین و ویتالی خاژیف هم بازیگران خارجی این سریال هستند.

زمان پخش و تکرار سریال روزهای ابدی

زمان پخش و تکرار سریال روزهای ابدی
زمان پخش و تکرار سریال روزهای ابدی

مجموعه تلویزیونی روزهای ابدی ۴۴ قسمت است. با اتفاقات اواخر دی‌ماه ۱۳۵۷ شروع می‌شود و در نقطه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ به پایان می‌رسد.

زمان پخش این سریال همانند روال سابق حدود ساعت 22:10 در روزهای شنبه تا چهارشنبه خواهد بود و روز پنجشنبه نیز خلاصه ای از قسمت های پخش شده در طول هفته به صورت گزیده پخش می شود و تکرار آن 3:00 شب ، 10:20 صبح و 15:00 ظهر می باشد.

"روز‌های ابدی" در سه فصل پیش‌بینی شده، فصل یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فصل‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 11
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری