پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۹ ۱۹:۳۲
۸
۰
نسخه چاپی

قیمت خودرو تا بهمن 99 چقدر کاهش می یابد؟

قیمت خودرو تا بهمن 99 چقدر کاهش می یابد؟
جدیدترین پیش بینی قیمت خودرو در دو ماه آینده را در تیتربرتر بخوانید.

به گزارش تیتربرتر؛ نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد، توضیحاتی داد.

قیمت خودرو تا چه میزان کاهش می یابد؟

قیمت خودرو تا چه میزان کاهش می یابد؟
قیمت خودرو تا چه میزان کاهش می یابد؟

 

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، با تاکید بر اینکه قیمت خودرو همچنان در بازار آزاد اعلام نشده است، گفت: بیش از یک ماه است که هیچ معامله ای در بازار خودرو صورت نگرفته و خرید و فروش ها صفر است. همانطور که تالارهای پذیرایی هیچ مشتری ندارند و با رکود مواجه شدند و این رکود به سراغ نمایشگاه داران هم آمده است. 

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص علت معامله نشدن خودرو در بازار آزاد، گفت: فروشنده ها، از فروش خودرو خودداری می کنند، چرا که برخی از آنها در زمان گرانی خودرو خرید کرده اند و اگر در این زمان خودرو را بفروشند، ضرر می کنند، در مقابل خریداران به دلیل افت قیمت ها در بازار از خرید خودرو ممانعت می کنند و این رویه باعث کاهش معاملات در بازار شده است. 

کاشانی نسب با تاکید بر اینکه قیمت ها تا زمان ثبات، ممکن است کاهش داشته باشد، گفت: منتظر ثبات در بازار خودرو هستیم و اگر بازار ثبات پیدا کند، خرید و فروش رونق می گیرد و قیمت را می توان اعلام کرد. اکنون تنها قیمت خودرو در فضای مجازی اعلام می شود.

او با بیان اینکه با وجود اینکه ۱۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود دارد و  دلالان که مهم ترین عامل افزایش قیمت ها بودند از بازار خودرو خارج شده‌اند،گفت: بنابراین قیمت خودرو‌های داخلی ارزان قیمت به دو دلیل کاهش قدرت خرید مردم و خروج دلالان از بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص خرید و فروش خودرو‌های تازه تولید شده خودروسازان، گفت: برخی از قیمت‌ها که در بازار آزاد اعلام می‌شود، ساختگی است به خصوص در مورد خودرو‌های تازه تولید شده، به طور مثال در خصوص خودرو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای ایران خودرو هیچ خرید و فروشی صورت نگرفته است.

قیمت جدید خودرو در هفته دوم دی 99

قیمت جدید خودرو در هفته دوم دی 99
قیمت جدید خودرو در هفته دوم دی 99

 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار خودرو همچون هفته های گذشته راکد است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود، چرا که بازار دیگر جذابیتی برای دلال ها ندارد.

نعمت الله کاشانی نسب در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: بازار خودرو همچون هفته‌های گذشته همچنان راکد مانده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود و از سویی دیگر با توجه به اینکه نرخ دلار تقریباً به ثبات رسیده، قیمت خودرو نیز همچون دو هفته قبل است و کاهش بیشتری نداشته است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: چنانچه دو خودروساز کشور این روندی که برای رشد تولید در پیش گرفته اند و تقریباً نسبت به پارسال تولیدات خود را ۳۰ درصد افزایش داده اند، ادامه دهند احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عرضه خودرو نسبت به تقاضا بیشتر شده و فقط مصرف کننده واقعی در بازار حضور دارد و بازار دیگر جذابیتی برای دلالان ندارد؛ پول‌هایی که وارد بازار خودرو شده بود در حال خروج از این بازار است.

کاشانی نسب گفت: با توجه به اینکه معامله خاصی در بازار انجام نشده، نمی‌توان قیمت جدیدی برای خودرو اعلام کرد و قیمت‌ها همان قیمت‌های یکی دو هفته گذشته است.

میانگین قیمت خودروهای پرفروش بر اساس آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی به شرح جدول زیر است.

جدول قیمت جدید خودرو در هفته دوم دی 99
جدول قیمت جدید خودرو در هفته دوم دی 99

 

مطالب مرتبط:

تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو 

طی ماه‌های گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد متاثر از نوسانات نرخ ارز و کاهش عرضه خودرو با افزایش شدیدی همراه بود و راهکارهای خودروسازان در خصوص عرضه خودرو به روش قرعه کشی و پیش فروش بلند مدت نیز نتوانست از التهاب بازار بکاهد، بلکه مجوز افزایش قیمت فصلی شورای رقابت به خودروسازان نیز مکمل افزایش شدید قیمت خودرو در بازار شد.

اما در چند هفته گذشته به دلیل چشم انداز بهبود شرایط سیاسی کشور و ثبات نسبی در قیمت ارز، بازارخودرو همانند بازارهای موازی دیگر مانند طلا و مسکن دچار رکود شد و به دلیل کاهش تقاضای خرید روند کاهش قیمت خودرو در بازار در هفته گذشته شدت گرفت به صورتی که قیمت بیشتر خودروها  طی این مدت  15 درصد کاهش داشته است. این روند کاهش قیمت تاجایی ادامه یافته است که قیمت برخی از خودروها به قیمت کارخانه ای آنها نزدیک شده است.

به گفته یکی از نمایشگاه داران خودرو طی هفته گذشته روند کاهش قیمت خودرو در بازار شدت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند قیمت خودرو هفته آینده مجدد کاهش یابد و به همین دلیل هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود. بازار خودرو در حالت رکود و خودرو جذابیت سرمایه گذاری را از دست داده است.

این کاهش شدید قیمت خودرو تا جای پیش رفته است که قیمت خودروهای، خودروسازان خصوصی  در بازار به سطح کمتری از قیمت کارخانه ای آنها رسیده است و در شرایط حال حاضر بسیاری از افرادی که به دید سرمایه گذاری برای خرید این خودروها ثبت نام کرده بودنند، اقدام به انصراف از خرید این خودروها کردند و برای مصرف کننده واقعی نیز منطقی تر این است که برای خرید این مدل خودروها از طریق بازار آزاد اقدام کند. به همین دلیل بسیاری از خودروسازان خصوصی برای اینکه با موجی از انصراف خرید مواجه نشوند شرایط مناسب تری برای مشتریان خود در طرح های فروش جدید خود در نظر گرفته اند.

افزایش بهای مواد اولیه عامل افزایش قیمت خودرو است/ ظرفیت تولید خودرو در سال گذشته 40 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو، خودروسازان خصوصی به دلیل اینکه نیازی به مجوز افزایش قیمت محصولات خود از نهادهای ناظر نداشتند در هر ماه و یا هر طرح فروش اقدام به افزایش قیمت می کردند و به دلیل اینکه انتظار افزایش قیمت خودرو در آینده، فروش محصولات آنها با استقبال خریدران روبرو می‌شد. اما ادامه افت قیمت ها و کاهش تقاضا در بازار شرایط را فراهم کرده است که خودروسازان خصوصی برای محصولات خود به دنبال جذب مشتری باشند و به نظر می رسد در طرح های فروش زمستان محصولات خود را با کاهش قیمت و یا شرایط جذاب تری عرضه کنند.

البته بسیاری از این خودروسازان خصوص نسبت به کاهش قیمت محصولات خود مقاومت می کنند و سعی دارند با اعمال تخفیف و اقساط بلند مدت اقدام به جذب مشتری کنند. اما با ادامه کاهش تقاضا مردم برای خرید خودرو مانند چند هفته گذشته این خودروسازان برای جذب مشتری راهی جز کاهش قیمت‌های خود در بازار ندارند.

همچنین ادامه ورند افت تقاضا و کاهش اختلاف قیمت کارخانه ای خودروهای با بازار می تواند بر قیمت محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور نیزتاثیر بگذارد و طرح های فروش این شرکت ها با کاهش شدید متقاضی روبرو شود و مشتریانی که در گذشته اقدام به پیش خرید خودرو از این دو خودروساز کردند اقدام به انصراف از خرید کنند و این دو شرکت برای اینکه با هجوم انصراف از خرید مواجه نشوند، امکان دارد افزایش قیمت سه ماهه چهارم برای محصولات خود را لحاظ نکنند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 8
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری