پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۳۸
۱۲
۰
نسخه چاپی
راهنمای خرید فرش اتاق کودک

چه فرشی برای اتاق خواب کودک مناسب است؟

راهنمای خرید فرش اتاق کودک
خرید فرش اتاق کودک تفاوت‌های زیادی با خرید یک فرش معمولی دارد و اگر درست انتخاب نشود مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

تیتربرتر؛ زمانی که قصد خرید فرش دارید بهتر است که پیش از خرید آن ، کاربردی که از فرش انتظار دارید را در نظر داشته باشید. خرید فرش برای اتاق کودک یکی از خریدهای مهم و حساس در زمینه خرید فرش است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخلاف تصور ، خرید فرش برای اتاق کودک چندان هم آسان نیست و باید در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک نکاتی مورد توجه قرار گیرد.

نکاتی مهم برای خرید فرش اتاق کودک

نکاتی مهم برای خرید فرش اتاق کودک
نکاتی مهم برای خرید فرش اتاق کودک

اتاق کودک از مجموعه ای تجهیزات و وسایل تشکیل شده است که در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به اتاق کودک خواهند داد. فرش یکی از مهمترین اجزای اتاق کودک است که بسیار مورد توجه والدین قرار می گیرد.

خرید فرش کودک به دلیل این که کودکی یک مقطع خاصی از زندگی است تفاوت های اساسی با خرید فرش های معمولی دارد. متاسفانه در برخی از موارد در خرید فرش اتاق کودک دقت چندانی نمی شود.

زمانی که قصد خرید فرش برای اتاق کودک خود را دارید باید به مواردی از جمله جنس فرش اتاق کودک ، مدل فرش ، رنگ فرش و دختر یا پسر بودن کودک خود توجه داشته باشید.

خرید فرش کودک از لحاظ دکوراسیون نیز اهمیت فراوان دارد و می تواند تکمیل کننده دکوراسیون اتاق کودک شما باشد.

بر این اساس خرید فرش کودک به این دلیل که انسان در دوره‌ متفاوتی از زندگی خود به سر می‌برد تفاوت‌های زیادی با خرید فرش معمولی دارد و اگر درست صورت نگیرد مشکلاتی به وجود می‌آورد.

جنس فرش اتاق کودک

جنس فرش اتاق کودک
جنس فرش اتاق کودک

نخستین موردی که درباره جنس فرش باید مورد توجه قرار داد، قابل شستشو بودن آن است؛ زیرا گفته می‌شود، برای پاکیزگی و از بین بردن میکروب‌های موجود در فرش باید آن را هر دو ماه یک‌بار شست. همچنین فرش باید به‌گونه‌ای باشد که در هنگام شست‌وشو رنگ‌های به‌کاررفته در آن، با یکدیگر ترکیب نشوند که این موضوع باعث به هم خوردن مدل و طرح اصلی فرش می‌شود.

بنابراین باید باکیفیت ترین فرش را از لحاظ جنس (کیفیت شست‌وشو، کیفیت بافت و مقاومت در برابر آسیب‌پذیری) برای کودک انتخاب کرد. همچنین می‌توان برای این کار شناسنامه فرش (برچسبی که در پشت فرش قرار دارد) و لوگو (علامت تجاری تولید کننده) را مورد بررسی قرار داد. بهتر است این کار با دقت زیادی انجام شود، زیرا سودجویان ممکن است، فرش تقلبی را به‌جای اصل آن بفروشند!

بر این اساس اولین نکته ای که در مورد جنس فرش باید مورد توجه قرار گیرد قابل شستشو بودن فرش است. با توجه به این که توصیه می شود هر ۲ ماه یکبار فرش اتاق کودک شسته شود تا آلودگی ها و میکروب ها در آن بیشتر نشوند لذا قابل شستشو بودن فرش اهمیت پیدا می کند.

در هنگام خرید فرش کودک بهترین کیفیت فرش را انتخاب کنید تا در برابر شستشوی زیاد از دوام لازم برخوردار باشد. هنگام خرید فرش اتاق کودک به کیفیت رنگ های فرش نیز توجه کافی داشته باشید تا زمانی که فرش شستشو داده می شود رنگ ها با هم ترکیب نشوند که موجب به هم خوردن طرح فرش می شود.

مطالب مرتبط:

چه فرشی مناسب اتاق کودک است؟

چه فرشی مناسب اتاق کودک است؟
چه فرشی مناسب اتاق کودک است؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید فرش برای اتاق کودک باید به آن توجه شود؛ نرمی فرش است. فرش هایی که تولید می شود از نرمی مختلفی برخوردار هستند. برخی از فرش ها خیلی سفت هستند که توصیه می شود از آنها برای اتاق کودک خود استفاده نکنید.

فرش های نرم گزینه مناسبی برای اتاق کودک هستند چرا که کودک در اتاق خود به بازی مشغول می شود و راه می رود به همین دلیل لطافت و نرمی فرش اتاق بسیار مهم است و سبب می شود که احساس ناخوشایندی را نداشته باشد. هنگام خرید فرش اتاق کودک ، به راحتی می توانید نرمی و یا سفت بودن آن را با دست خود تشخیص دهید.

بر این اساس می‌توان به‌راحتی در هنگام خرید فرش، با لمس کردن آن به نرمی و سفتی آن پی برد. امروزه معمولا در همه جای دنیا، سعی در تولید و عرضه‌ فرش‌های کودک با نرمی مناسب دارند. باید از خرید فرش‌های سفت و زبر خودداری کرد. کودک بیشتر وقتش را به بازی کردن و دویدن می‌گذراند. اگر فرش زیر پای او سفت باشد، احساس ناخوشایندی به او دست می‌دهد و لذت بازی کردن را از او می‌گیرد.

یکی دیگر از مواردی که در موقع خرید فرش کودک باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اتاق کودک خود فرش ضخیم انتخاب نکنید این به این معنی است که نباید نخ فرش هایی را که انتخاب می کنید بیش از اندازه بلند باشد.

هر چقدر فرش از ظرافت بیشتری برخوردار باشد برای استفاده در اتاق کودک مناسب تر خواهد بود. فرش هایی که ظریف هستند موجب می شود که کودک شما هنگام راه رفتن و بازی کردن بر روی آن احساس راحتی داشته باشد.

طرح و مدل فرش اتاق کودک چگونه باشد؟

طرح و مدل فرش اتاق کودک چگونه باشد؟
طرح و مدل فرش اتاق کودک چگونه باشد؟

طرح فرش امروزه به‌قدری اهمیت پیدا کرده که فرش‌هایی که برای کودکان تولید می‌شوند، طرح و مدل‌های بی‌شماری را دربرمی‌گیرند. بهترین گزینه برای طرح فرش، طرح‌های کودکانه است، مخصوصا اگر کارتونی باشد؛ انتخاب فرش‌هایی با طرح ساده و معمولی این امتیاز را دارد که در سال‌های بعد از کودکی هم استفاده شود.

در حال حاضر فرش هایی که به منظور استفاده در اتاق کودک تولید می شوند دارای مدل های مختلفی هستند و تنوع طرح آنها نیز بسیار زیاد است. بهترین گزینه در هنگام خرید فرش اتاق کودک از لحاظ مدل و طرح می تواند مدل های فانتزی با طرح های مخصوص کودکان مانند طرح های کارتونی می باشد. اگر به فکر این هستید که از فرش اتاق کودک در آینده برای موارد دیگری استفاده کنید. خرید فرش هایی با طرح های ساده و مدل های معمولی توصیه می شود که البته به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

رشی را که برای اتاق کودک خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که کمتر و دیرتر آلوده شود. به همین دلیل در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک فرشی را انتخاب کنید که از بافت فشرده تری برخوردار باشد. به طور کلی فرش هایی که بافت آنها فشرده تر است نسبت به فرش هایی که از بافت هایی با فشردگی کمتری برخوردار هستند کمتر در معرض آلودگی و همچنین نفوذ میکروب ها قرار می گیرند.

چه رنگی برای فرش اتاق کودک مناسب است؟

 انتخاب رنگ فرش برای اتاق کودک نیز بر اساس فاکتورهایی انجام می پذیرد که یکی از آنها دکوراسیون کلی اتاق کودک است. در این زمینه می توانید به رنگ سایر اجزا و وسایل اتاق کودک خود از جمله رنگ سرویس خواب ، رنگ دیوارها ، رنگ کمد ، رنگ پرده ها و ملحفه توجه داشته باشید. هر چند انتخاب رنگ فرش اتاق کودک به سلیقه شما بستگی دارد ولی بهتر است که فرش هایی با رنگ تیره را انتخاب کنید.

 اگرچه انتخاب رنگ به سلیقه‌ شما بستگی دارد، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده شود، زیرا فرش‌های کودک همواره زیر دست و پا هستند و اگر برای فرش کودک، رنگ روشن انتخاب شود، باید انتظار زودبه‌زود کثیف شدن آن را هم داشت؛ اما فرش‌های تیره این ویژگی را ندارند. به‌عنوان‌مثال اگر رنگ غالب دکوراسیون اتاق، آبی باشد، بهتر است فرشی با رنگ آبی تیره انتخاب کرد. البته دوباره تاکید می‌کنیم، همه‌چیز به سلیقه اهالی خانه بستگی دارد و رنگ فرش باید با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد.

 انتخاب دکوراسیون، مدل چیدمان و درنتیجه فرش برای دختران و پسران متفاوت است و هرکدام ویژگی‌های خاصی دارد که مهم‌ترین آن‌ها رنگ موردعلاقه است؛ اما این موضوع به این معنا نیست که رنگ اتاق یک دختر همیشه باید صورتی و یا رنگ اتاق یک پسر همیشه باید آبی باشد! می‌توان به‌طورکلی گفت برای پسران بهتر است از رنگ‌های سرد و برای دختران از رنگ‌های گرم استفاده شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 12
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری