پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۹ ۰۰:۱۷
۱۶
۱
نسخه چاپی

مشخصات فنی خودرو ترکیه togg

مشخصات فنی خودرو ترکیه togg
قیمت خودرو ترکیه ای togg مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ خودروی ملی ترکیه قرار است با نام togg و قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار در بازار‌های جهانی عرضه شود.

علت نامگذاری خودرو ترکیه togg

علت نامگذاری خودرو ترکیه togg
علت نامگذاری خودرو ترکیه togg

 

توگ که مخفف نام طولانی‌تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه تاسیس شده است. این شرکت می‌گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است که با احتساب قیمت ۲۶ هزارتومان به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۴۳۰ میلیون تومان خواهد بود؛ تقریبا معادل قیمت یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار ایران.

در حالی قیمت توگ خودروی ملی ترکیه 450 میلیون تومان اعلام شده است که هنوز پای این خودرو به بازار ایران باز نشده است و مشخص نیست قیمت آن در داخل کشور چقدر اعلام می شود.

مشخصات خودرو ترکیه togg
مشخصات خودرو ترکیه togg

 

اما با فرض اینکه این خودرو در بازار ایران نیز همین قیمت را داشته باشد ،‌می توان این خودرو را با ساندرو استپ وی مقایسه کرد که قیمتی حدود 450 میلیون تومان در بازار خودرو دارد.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. توگ می‌گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار جهانی مطابقت دارد.

امکانات خودرو ترکیه ای togg

امکانات خودرو ترکیه ای togg
امکانات خودرو ترکیه ای togg

 

ترکیه در دهه گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای جلب خودروسازان جهان انجام داد و اکنون با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین تولیدکننده خودرو در جهان است. صادرات خودرو اکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو، این کشور در یازده ماه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات درآمد داشته است.

مطالب مرتبط:

قیمت جدید خودرو togg ترکیه ای

قیمت جدید خودرو togg ترکیه ای
قیمت جدید خودرو togg ترکیه ای

 

چندی روزی است که خبری مبنی بر مشخص شدن قیمت خودروی ملی ترکیه منتشر شده است. قرار بر این است این خودرو با  قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. ترکیه پس از سال‌ها کار کردن با تاپ‌ترین برند‌های مطرح خودروی دنیا، خودروی ملی با نام togg  را وارد بازار‌های جهانی خواهد کرد.  

صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس، تاکنون به تولید محصولات شرکت‌های خارجی پرداخته و به سمت خودرو‌های داخلی حرکت نکرده است. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته اند.  

مشخصات فنی خودرو ترکیه ای togg

مشخصات فنی خودرو ترکیه ای togg
مشخصات فنی خودرو ترکیه ای togg

 

خودرو جدید ملی ترکیه، یک خودرو تمام برقی کراس اوور است، آن طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای ۲ موتور است که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۲ پیشرانه متفاوت خودرو ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است.  

بررسی قیمت خودرو ترکیه با قیمت خودروهای داخلی

پیمایش این خودرو هم در ۲ نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد. با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که این خودرو ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلاری، با دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان  حدود ۴۲۰ میلیون تومان در ایران قیمت دارد.  

مشخصات فنی خودرو ترکیه ای togg
مشخصات فنی خودرو ترکیه ای togg

 

این خودرو، از نظر قیمتی هم رده با برخی از خودرو‌های داخلی است. این خودرو‌ها شامل دنا پلاس، برلیانس، بسترن B30، آریزو ۵، رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک است. دنا پلاس حدود قیمتی ۴۰۶ میلیون تومان، بسترن ۴۳۶ میلیون تومان، برلیانس ۴۳۱ میلیون تومان، آریزو ۵، ۴۳۵ میلیون تومان، رنو ساندرو ۴۳۰ میلیون تومان و تندر ۹۰ اتوماتیک ۴۳۵ میلیون تومان دارد. 

اولین خودروی ملی ترکیه در شرایطی آماده ورود به بازار است که این محصول برقی توان رقابت  با ۹ برند جهانی حاضر در بازار این کشور را دارد. خودروی «توگ» با حداقل ۵۱ درصد قطعات داخلی تولید شده و سه سال آینده این میزان داخلی‌سازی به ۶۸ درصد می‌رسد. تولید خودرو در ترکیه رویایی ۶۰ ساله دارد. آنچه مشخص است این کشور با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران زنجیره خودروسازی در ۲۰ سال گذشته زمینه فعالیت ۹ برند خودروساز جهانی را در این کشور فراهم کرده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 16
مخالفم - 10
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
سعید کاظمی ۰۱/۰۸/۲۴ - ۰۳:۱۵
پاسخ
comments منتاژ کردن اسباب بازی که نمیشه خودرو ملی
ایران موشک فراصوت قاره پیما میساز بعد اینا دارن اسباب بازی سرهم میکنن
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری