پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۹ ۱۷:۲۵
۲۳
۱
نسخه چاپی

آشنایی با کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان+بیوگرافی تارا شریفی

آشنایی با کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان+بیوگرافی تارا شریفی
در ادامه به معرفی باهوش ترین فرد جهان و باهوش ترین فرد ایران می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ بهرهٔ هوشی یا هوش‌بهر (IQ) (Intelligence Quotient) روشی برای سنجش هوش انسان است. در فارسی گاهی به اشتباه آن را ضریب هوشی می‌نامند. ضریب (Coefficient)، یک عامل ضربی در برخی از جمله‌های یک عبارت ریاضی است که معمولاً یک عدد است؛ در حالی که بهره یا خارج قسمت (Quotient) حاصل تقسیم یک عدد (در این‌جا سن ذهنی) بر عددی دیگر (در این‌جا سن زمان‌شناختی یا تقویمی) است.

بهره هوشی یا آی کیو چیست؟

بهرهٔ هوشی عددی با میانگین ۱۰۰ و انحراف معیار ۱۵ می‌باشد. از این رو در رده‌بندی و تقسیم هوش، به صورت میانگین نزدیک ۷۰٪ از مردم دارای هوش میانه، ۱۲٪ هوش بالاتر از میانه، ۲٪ درصد بسیار باهوش و ۱٪ افراد برگزیده را دربرمی‌گیرند. همین روند دربارهٔ افراد کم‌هوش، واپس‌ماندهٔ ذهنی و… در سوی دیگر پابرجا است.

بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان

بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان
بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان

 

کیم اونگ یونگ (متولد۸ مارس ۱۹۶۲)یک نابغه‌ی کره‌ای است. نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان باهوش‌ترین فرد دنیا با ضریب هوشی ۲۱۰ شناخته شده‌است.

مدت کوتاهی بعد از تولد کیم شروع به نشان دادن توانایی فوق العادهٔ فکری خود کرد. او در ۶ ماهگی شروع به صحبت کردن کرد و در ۲ سالگی می‌توانست زبان‌های کره‌ای، ژاپنی، آلمانی و انگلیسی را بخواند. او در ۵ سالگی قادر بود مسائل پیچیده دیفرانسیل و انتگرال را حل کند. همچنین نقاش و شاعر شگفت‌انگیزی بود. کیم از ۶ تا ۹ سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ در رشته فیزیک بود. او در ۹سالگی وارد ناسا شد و مدتی بعد در سن ۱۵سالگی دکترای خود در رشته مهندسی عمران را نیز دریافت کرد.

بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان
بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان

 

در سال ۲۰۱۰، کیم از این ایده که او یک "نابغهٔ شکست خورده" است انتقاد کرد و همچنین گفت: "برخی فکر می‌کنند افرادی که دارای IQ بالایی هستند قادر همه‌جانبه هستند، اما این درست نیست. به من نگاه کنید، استعداد موسیقی ندارم، من در ورزش پیشرفتی نداشته‌ام، … جامعه نباید کسی را با استانداردهای یک جانبه قضاوت کند. - هر کسی دارای سطوح متفاوتی در: یادگیری، امید، استعدادها و رؤیاها است و ما باید به آن احترام بگذاریم.

معرفی کتاب های کیم اونگ یونگ

بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان
بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان

 

 نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان با هوش ترین فرد دنیا با ضریب هوشی 210 شناخته شده است.او دارای استعداد فوق العاده ای در زمینه های ریاضی و زبان است . این نابغه بزرگ در سن شش ماهگی شروع به صحبت کرد ودر سن بسیار پایین سه سالگی به چندین زبان زنده دنیا مانند زبانهای کره ای و ژاپنی و آلمانی و انگلیسی صحبت میکرد  این نابغه به نام جهانی در حل مسائل دیفرانسیل و انتگرالهای (ازمباحث بسیار مهم در ریاضیات ) پیچیده تبحر و مهارت بسیار بالایی دارد (این نابغه بزرگ در سن پنج سالگی قادر بود مسائل پیچیده دیفرانسیل و انتگرال را حل کند)و به زبانهای چینی (زبان چینی اصلاً حروف الفبا ندارد بلکه از یک سری اشکال و کاراکترها برای نوشتن استفاده می کنند.

بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان
بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان

 

برای خواندن و نوشتن یک مطلب معمولی و ساده چینی حدوداً به یادگیری 3000 کاراکتر نیاز دارید از کنار هم قرار دادن این علائم و کاراکترها کلمات زبان چینی پدید می آید البته ناگفته نماند که در برخی از این کلمات یک کاراکتر خاص زبان چینی می تواند معنی کامل یک کلمه را داشته باشد.) و کره ای هم اشعاری دارد کیم اونگ یونگ کتب و مقالات و اشعار بسیاری به این دو زبان نوشته است.

این نابغه از شش تا نه سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ در رشته فیزیک بود او در سن نه سالگی وارد ناسا شد ودر سن پانزده سالگی دکترای خودرا در رشته مهندسی عمران دریافت نمود  زمانیکه او تنها هشت سال سن داشت ناسا اورا به آمریکا جهت همکاری و ادامه تحصیل دعوت به عمل آورد این نابغه بزرگ کره ای برای سالهای طولانی با سازمان فضایی ناسا همکاری داشت .

بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان
بیوگرافی کیم اونگ یونگ باهوش ترین فرد جهان

 

در دوم نوامبر 1967 در حالیکه بیشتراز 5 سال سن نداشت در تلویزیون فوجی در ژاپن ظاهرشد و با حل معادلات دیفرانسیل مهمانان را دچار حیرت کرد این نابغه بزرگ در همان برنامه تلویزیونی شعرهایی به زبانهای انگلیسی و اسپانیایی و چینی و ویتنامی و فیلیپینی و ژاپنی و کره ای سرود . ایشان در ماه مارس 2014 استاد دانشگاه شین هان شد در حال حاضر او پدر دو پسر است.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی تارا شریفی باهوش ترین فرد ایرانی

بیوگرافی با تارا شریفی باهوش ترین فرد ایرانی
بیوگرافی تارا شریفی باهوش ترین فرد ایرانی

 

 تارا شریفی (دانش‌آموز ایرانی مقیم انگلیس) توانست نمره ۱۶۲ را در تست هوش منسا کسب کند؛ این بدان معنی است که ضریب هوشی وی از معیارها درباره  ضریب هوشی افراد نابغه که ۱۴۰ است، نیز فراتر رفته است.

پایگاه باکس هرالد همچنین نوشت: نمره این دختر دو عدد بالاتر از ضریب هوشی تخمین زده شده برای آلبرت اینشتین، فیزیکدان معروف و استیون هاوکینگ (فیزیکدان برجسته انگلیسی) است.

تارا شریفی، نابغه ایرانی در این خصوص گفت: من زمانی که این نتیجه را بدست آوردم، شوکه شدم. من هرگز انتظار نداشتم به چنین نتیجه خوبی برسم.

طبق اعلام باکس هرالد، تارا شریفی این آزمون را در دانشگاه آکسفورد داده و مجبور بوده در مدت زمانی مشخص به پرسش‌ها پاسخ دهد. همچنین این آزمون، آزمونی غیرکلامی بود که بر توانایی تارا در درک معانی کلمات متمرکز شده بود.

تارا شریفی می‌گوید شرکت در این آزمون، تصمیم مشترک او و خانواده‌اش بوده تا فرصتی شگرف را برای ملاقات افراد دیگر در سامانه منسا به دست آورد.

تارا شریفی همچنین اظهار داشت: من این مسئله را به برخی دوستانم در مدرسه گفته‌ام و آن‌ها بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند. من دوست دارم زمانی که بزرگتر شدم، در زمینه ریاضیات فعالیت کنم.

پدر وی نیز در این خصوص گفت: من بسیار احساس غرور می‌کنم؛ اما بسیار نیز شگفت‌زده شدم که چطور تارا این نمره را کسب کرد. من می‌دانستم که او بسیار باهوش است؛ اما فکر نمی‌کردم او دارای چنین ضریب هوشی است.

به نوشته باکس هرالد، تارا هم اکنون واجد شرایط عضویت در منسا است؛ همچنان که وی به عنوان عضو جمعیت تیزهوشان (High IQ society) نیز شناخته می‌شود.

گفته می‌شود پدر تارا شریفی اهل دشتستان در استان بوشهر است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 23
مخالفم - 14
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
اناناس ۰۲/۰۵/۱۰ - ۲۳:۱۸
پاسخ
comments ما که سن کیم بودیم اصلا نمی دونستیم کشور های مختلف وجود داره پدر و مادمون مثل مترسک باهامون رفتار می کردند
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری