پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۵۰
۹
۰
نسخه چاپی

جزییات بازگشایی مدارس تهران از اول بهمن

جزییات بازگشایی مدارس تهران از اول بهمن
دانش آموزان ساکنین در مناطق مختلف پایتتخت از اول بهمن ماه چگونه در مدارس حضور می یابند؟

به گزارش تیتربرتر؛ فعالیت مدرسه به شیوه حضوری یا مجازی؛ پرسشی است که در مدت اخیر به شکل جدی محل بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفته است و عده‌ای معتقدند نمی‌توان با بستن درهای مدارس، فقط به آموزش مجازی اکتفا کرد.

از سوی دیگر در کنار بازگشایی مدارس باید نگران بحث سلامت و امنیت دانش‌آموزان هم بود و حال پرسش جدی این است که در کنار تضمین سلامت دانش‌آموزان چگونه می‌توان ویروس کرونا را هم ارائه داد.

البته موضوع بازگشایی مدارس از زمانی داغ شده است که وضعیت شهرها از نظر آمار کرونا تغییر کرده است و اکثر شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

جزییات بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در تهران

جزییات بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در تهران
جزییات بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تشریح روند بازگشایی مدارس پایتخت از اول بهمن گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

عبدالرضا  فولادوند درباره بازگشایی مدارس و آموزش حضوری اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، امکان بازگشایی و آموزش حضوری دانش‌آموزان در مناطق زرد و آبی فراهم شد و بر این اساس شهر تهران هم مشمول می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم دبستان و مدارس دارای حداقل 50 دانش‌آموز آن هم براساس آمار ثبت‌نام‌ها، امکان آموزش حضوری را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بخش دروس شایستگی‌های فنی، استاندارد مهارت و کارآموزی در وضعیت زرد و آبی آموزش حضوری خواهند داشت.

فولادوند متذکر شد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس درس باید حداکثر 10 نفر باشد، مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه، اقدامات لازم را به منظور فراهم کردن زمینه حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: روند اجرایی اعم از ابلاغ به مدیران، تشکیل شورای مدرسه و برنامه ریزی نحوه حضور در مدرسه، نحوه گروه بندی، نحوه اجرای آیین نامه های بهداشتی باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شود،  به روسای آموزش و پرورش مناطق دستور دادیم که این کار را انجام  دهند. تاکید ما رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی است و به خانواده ها اطمینان می‌دهیم  که با همراهی دانش آموزان دستورالعمل‌ها  اجرا خواهد شد.

وی گفت: در مناطق هم حتما مدیران توجیه و ساعت و گروه بندی کلاس‌ها مشخص می شود، در تهران اول بهمن  با آمادگی تمام و با همکاری اولیا و دانش آموزان کلاس‌های حضوری را آغاز می کنیم.

فولادوند بیان کرد: انتظار داریم مدیران مدارس به ویژه در مدارس غیردولتی دستورالعمل ها را دقیقا رعایت کنند و فراخوان آموزش حضوری برای سایر دانش‌آموزان نیست و  اگر مشاهده شود که به استناد این بخشنامه ها سایر پایه ها فراخوان شده اند، با متخلفین برخورد خواهد شد.

مطالب مرتبط:

5 میلیون دانش‌آموز محروم از شبکه شاد

5 میلیون دانش‌آموز محروم از شبکه شاد
5 میلیون دانش‌آموز محروم از شبکه شاد

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست هم اندیشی معاون اول رئیس جمهور با جمعی از خیرین، فعالان اقتصادی 

با بیان اینکه امروز به طور مشخص بیش از 10 میلیون دانش‌آموز از شبکه شاد به عنوان پلتفرم مستقل، منعطف و اختصاصی بهره می‌برند اظهار کرد: بیش از 2 میلیون نفر از سایر شبکه های مجازی استفاده می‌کنند و نزدیک به 3 میلیون دانش‌آموز در فضاهای مجازی، شبکه شاد و سایر کانال‌ها شناسایی نشده‌اند و از جریان آموزش مجازی بی بهره‌اند.

وی گفت: لذا حدود 3 میلیون دانش‌آموز از هیچگونه ابزار هوشمند برای بهره‌گیری از آموزش مجازی برخوردار نیستند و اگر عدد دانش‌آموزانی که به سختی از دستگاه‌های هوشمند والدین که به طور معمول هم به کار والدین آسیب می‌زند و هم این وسیله هوشمند دائمی نمی‌تواند در خدمت دانش‌آموزان باشد را به این ارقام اضافه کنیم ، دست کم 30 درصد دانش‌آموزان یعنی حدود 5 میلیون از این امکان بی بهره‌اند.

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت نسبت به این افراد بی تفاوت نیست، گفت: این دانش‌آموزان نیز با همان رویکرد انعطاف پذیری و استمرار و پوشش حداکثری با استفاده از درسنامه‌ها، خودآموزها، والدین، آموزش‌های تلویزیونی و اعزام معلم در شرایط خاص به منازل در فرآیند آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: نظام تعلیم و تربیت برای 30 درصد از دانش آموزانی که از وسایل هوشمند برخوردار نیستند و به آموزش مجازی دسترسی ندارند، طرحی را تحت عنوان طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه، یک کلاس) تدوین و تصویب کرده است که این هم اکنون در حال اجراست.

اهدای تبلت به دانش آموزان محروم از شاد

اهدای تبلت به دانش آموزان محروم از شاد
اهدای تبلت به دانش آموزان محروم از شاد

حسینی گفت: به طور مسلم باید اذعان کنیم نابرابری در برخورداری از آموزش مجازی به نابرابری و توسعه بی‌عدالتی و عدم تعادل‌های منطقه ای منجر خواهد شد.

وی افزود: به این منظور و برای بهره گیری عادلانه همه دانش‌آموزان از آموزش مجازی خصوصاٌ در بستر شبکه شاد  در وزارت آموزش و پرورش طرح"هدایت" (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه  - یک کلاس) تدوین شد تا از این طریق امکان عدالت آموزشی در آموزش مجازی مجازی فراهم آید.

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت گفت: در این طرح قرار است تمام ظرفیت‌های بخش دولتی، عمومی و مردمی، بنیادهای حمایتی و خیریه‌ای بسیج شوند تا امکان حدود 12 هزار میلیارد منابع مالی طرح فراهم آید.

حسینی با تاکید بر اینکه این تجهیزات از جمله تبلت خصوصاً در زیست بوم کرونا از چند جهت از اهمیت برخوردار است،  افزود: تجهیزات هوشمند آموزشی امکان تداوم آموزش مجازی را فراهم می سازد و امکان تحقق راهبرد "گرچه مدرسه تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست" را فراهم می آورد و از شکاف‌های طبقاتی و نابرابری های اجتماعی و آموزشی در زیست بوم کرونا و حتی بعد از آن جلوگیری می‌کند و از این مسیر امکان آموزش با کیفیت برای همه دانش‌آموزان خصوصاً دانش‌آموزان محروم فراهم می آید.

وی افزود: وجود این تجهیزات  "رنج و درد کودکانه" نداشتن وسایل هوشمند را می‌زداید و امروز تهیه یک تبلت یا یک ابزار هوشمند برای دانش‌آموزان آنقدر مهم است که قادر است کارکرد ساخت یک کلاس و یک مدرسه را داشته باشد، این ابزار مدرسه می‌سازد، کلاس می آفریند  و با تردد امواج به جای افراد آموزش و مدرسه را به خانه و به همراه دانش آموز می آورد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 9
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری